Novetats Cotxes

Nou Audi TT: l'actualització d'una icona del disseny

Vint anys després del llançament del TT original, la tercera generació de l'Audi TT rep una important actualització

| 19/07/2018 a les 12:34h
Arxivat a: Novetats Motor, Roadster, Coupé, TT, Audi, Novetats Cotxes
Elements de disseny esportiu realcen el seu aspecte dinàmic
Elements de disseny esportiu realcen el seu aspecte dinàmic | Audi
La primera generació de l'Audi TT va fer el seu debut el 1998. Tres anys abans, la marca dels quatre cèrcols va presentar aquest model com a Concept Car , primer al Saló de l'Automòbil de Frankfurt en forma de coupé, i posteriorment al Saló de Tòquio en la seva variant Roadster. Molt poc temps després d'aterrar al mercat, el TT ja s'havia convertit en tota una referència dins el segment dels compactes esportius.

Coincidint amb els 20 anys de vida del TT, la marca posa de manifest el caràcter del seu model esportiu. Audi ha optat per refinar el disseny, augmentar les prestacions i millorar l'equipament de sèrie.

Així, des de la versió bàsica s'inclouen elements com la instrumentació digital Audi virtual cockpit, el sistema de conducció dinàmica Audi drive select, sensors de llums i pluja, la clau i el climatitzador automàtic de confort, el paquet d'il·luminació LED interior, els miralls retrovisors exteriors calefactats o el volant multifunció plus, que permet gestionar el sistema d'infotainment mitjançant el control per veu. També formen part de la dotació de sèrie els ports USB amb retroiluminació i el Bluetooth per emparellar dispositius mòbils.
 

La versió Roadster també ha estat actualitzada Foto: Audi


Més musculat i encara més esportiu: així és el nou TT vist des de fora. La part frontal queda presidida per la graella tridimensional Singleframe i per les grans entrades d'aire, que emfatitzen l'amplada del cotxe ja des de la versió d'accés. Les línies que dibuixen la saga accentuen, un cop més, l'horitzontalitat del nou TT. Un element clarament recognoscible és la tapa del dipòsit de combustible, que no amaga cap tap a sota.En obrir-la, el conductor directament introdueix la pistola de la mànega de proveïment, com si d'un cotxe de competició es tractés. Els sistemes d'il·luminació amb tecnologia LED i Matrix LED estan disponibles com a opció i integren intermitents dinàmics.

El paquet exterior opcional S line de nou disseny subratlla encara més l'esportivitat del TT. Inclou un splitter davanter, entrades d'aire de tall vertical, graella amb acabat negre titani i taloneres amb insercions i una terminació distintiva en la seva part posterior. A tot això se suma un gran difusor i unes entrades d'aire sota els pilots del darrere amb tres aletes horitzontals cadascuna.

Els Audi TT Coupé i Roadster mesuren 4,19 metres de llarg. Les dues carrosseries compten amb voladissos curts i la seva distància entre eixos és de 2,51 metres. El nou TT surt de fàbrica amb llantes de 17 polzades, encara que el client pot triar mesures superiors, de 18, 19 i 20 polzades. Tres nous tons completen la gamma de colors per a la carrosseria: blau cosmos, taronja pols i blau turbo (només per S line).
 

A l'interior trobem nous equipaments i acabats Foto: Audi

 

Per al nou TT, Audi ofereix una gamma de motors de gasolina amb diversos nivells de potència, que poden combinar-se amb un canvi manual de sis velocitats o amb la caixa de canvi automàtica de doble embragatge. Amb els dos tipus de transmissió, els curts desenvolupaments de les marxes permeten una gran capacitat d'acceleració, mentre que la marxa més llarga permet reduir la velocitat de gir del motor. Tots els nous motors inclouen filtre de partícules de gasolina.

El nou Audi TT promet un comportament més dinàmic i precís. Si el client tria el paquet esportiu S line o la suspensió Audi magnetic ride, la carrosseria rebaixa la seva altura a terra en 10 mil·límetres. Altres elements que tenen a veure amb aquest apartat són l'eix posterior de quatre braços, la direcció progressiva i el control d'estabilitat ESC. El control selectiu de bat per cada roda s'activa en corbes ràpides i ajuda a millorar la dinàmica en el pas per corba mitjançant una precisa intervenció del sistema de frens a les rodes interiors.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
L'espectacular categoria Supertrack ha fet gaudir al públic de valent
L'espectacular categoria Supertrack ha fet gaudir al públic de valent | Josep Mª Marcet Llosa
Amb 900 vehicles en pista divendres i 900 dissabte -el límit marcat per l'organització- el 4x4 Festival de Les Comes ha batut un nou rècord de participants.
VÍDEO Clàssics a Terramar
VÍDEO Clàssics a Terramar | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
En motiu dels actes del Ral·li Barcelona-Sitges, ha tingut lloc un acte molt especial
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals