Els països desenvolupats es preparen per l'arribada dels cotxes autònoms

Un dels aspectes més complexos de solucionar del cotxe autònom és el conjunt de normes que regulen el seu funcionament en les vies públiques, o determinin la responsabilitat en cas de sinistre

| 12/07/2018 a les 13:45h
Arxivat a: Noticies Motor, Noticies Motor, Conducció Autònoma, Smart Cities
Holanda és el país més preparat i Singapur, el que millors lleis té
Holanda és el país més preparat i Singapur, el que millors lleis té | Volvo
Una sèrie de països han passat al davant i han implantat diferents sistemes per accelerar el desenvolupament d'aquesta tecnologia i que arribi tan aviat com es pugui al gran públic. L'estat espanyol, té llums i ombres en aquest sentit.

Un dels aspectes més complexos de solucionar del cotxe autònom és el conjunt de normes que regulen el seu funcionament en les vies públiques, o determinin la responsabilitat en cas de sinistre, per posar dos exemples. I tot això, amb la dificultat afegida de la no existència d'un marc normatiu comú: cada país -els que l'han fet- ha treballat pel seu compte i no hi ha una regulació mundial harmonitzada.

Holanda és el país més preparat per a l'arribada del cotxe autònom més avançada del món, segons un estudi elaborat per KPMG. El seu consell de ministres va aprovar el 2015 les primeres proves d'aquesta tecnologia a les vies pública i ja està en marxa el primer autobús autònom del món, a Gelderland. I no només han avançat en la normativa, ja que ja disposen de 30.000 punts de recàrrega per a vehicles elèctrics i s'està treballant per adaptar per als cotxes autònoms més de 1.000 senyals lluminosos.

A Singapur ja s'està provant des del 2016 el sistema de taxis autònoms NuTonomy, el llançament al públic està previst en el segon semestre de 2018. Singapur ja ha canviat la seva legislació i un vehicle de motor no requereix un conductor humà. És, segons l'estudi de KPMG, el lloc amb una legislació més avançada en la matèria.

Estats Units és el tercer país en el rànquing de KPMG i en 33 dels seus estats ja es realitzen proves amb cotxes autònoms amb conductor en les vies públiques. Califòrnia i Arizona han fet un pas més i permeten, des d'aquest 2018, proves amb vehicles sense conductor. Els estats de Florida, Michigan i Pennsilvània també estan molt avançats en la matèria. Els Estats Units destaquen per la seva fortíssima indústria tecnològica i capacitat de desenvolupament.
 

Una de les claus és que els cotxes es puguin comunicar amb les ciutats Foto: Bosch


A Suècia s'han concedit permisos per provar cotxes autònoms a la via pública el juliol de 2017. Volvo ha arrencat aquest any el programa 'Drive Em' a Göteborg per estudiar el comportament dels cotxes autònoms i extreure les dades diàries de les activitats de famílies reals amb els seus automòbils amb tecnologies autònomes. Suècia és el país amb més empreses relacionades amb la conducció autònoma per habitant i el segon en el rànquing de KPMG a tecnologia i innovació en aquest camp.

El Govern del Regne Unit vol una gran implantació de vehicles autònoms en 2021 i ha encarregat a principis de 2018 una revisió detallada de les lleis de conducció per garantir que el Regne Unit segueixi sent un dels millors llocs del món per desenvolupar, provar i conduir vehicles autònoms; i per examinar qualsevol obstacle legal a la introducció generalitzada de vehicles autònoms i detectar les reformes reguladores necessàries. Un primer pas ha estat introduir un canvi legal que permet als usuaris utilitzar els sistemes d'aparcament de vehicles per control remot a les vies públiques. A més, el Ministeri de Transport ha creat el Centre del Vehicle Autònom i enllaçat.

Alemanya està entre els cinc primers països del món en legislació i tecnologia, dos pilars bàsics per al desenvolupament del vehicle autònom; però té mancances en infraestructura i en l'acceptació d'aquesta tecnologia per part del públic. El 2013, el Ministeri de Transports va crear una taula rodona que vincula la indústria, ensenyament, associacions i administració pública. I això ha permès realitzar associacions entre la indústria i els centres de recerca i desenvolupament. Alemanya és el segon país del món amb més grades empreses dedicades a aquesta tecnologia, 22, encara que a gran distància de les 163 d'Estats Units; i també el segon en nombre de patents per càpita, per darrere del Japó. El Govern ha finançat amb 100 milions d'euros un projecte per establir un camp de proves a l'autopista A9, en el qual participen nombroses parts implicades.

A Corea del Sud estan construint K-City, una impressionant ciutat laboratori dissenyada per a realitzar experiments amb cotxes autònoms, que amb més de 35 hectàrees (356.000 metres quadrats), superen Michigan, la ciutat de prova fins ara més extensa. En aquesta ciutat es reprodueixen la majoria d'escenaris i ambients viaris d'una ciutat real, com interseccions, senyals de trànsit, fanals, façanes d'edificis, voreres, rotondes, ponts, túnels, obstacles ... El Govern també concedeix llicències per a provar cotxes autònoms en les vies públiques.
 

K-City, la ciutat laboratori Foto: K-City


A Nova Zelanda no hi ha cap llei que digui que un vehicle ha d'haver-hi un conductor i ja s'ha avançat en la legislació del cotxe autònom, situant-se en el segon lloc del rànquing de KPMG. La companyia Kitty Hawk, finançada pel cofundador de Google Larry Page, ha presentat un taxi autònom volador que sobrevolarà el país de forma autònoma en els mesos vinents.

Japó vol construir la millor xarxa del món de transport intel·ligent, que inclou els vehicles autònoms. El maig de 2017 el Govern va establir un full de ruta per tenir el transport més segur del món en 2030.

font:KPMG

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El lliurament de claus s'ha realitzat avui al RCDE Stadium
El lliurament de claus s'ha realitzat avui al RCDE Stadium | Škoda
Els models KODIAQ i KAROQ són els protagonistes del lliurament de vehicles
Les instal·lacions de Zona Franca el 1953
Les instal·lacions de Zona Franca el 1953 | Seat
Entre 1953 i 1964, van sortir 98.978 unitats de la fàbrica de SEAT a la Zona Franca de Barcelona
BMW S1000RR MY2019 Una nova referència entre les esportives
BMW S1000RR MY2019 Una nova referència entre les esportives | BMW Motorrad
Acabats de tornar d'Eicma, el saló de la moto més important del món, fem la tria de cinc models que marcaran el 2019
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Marc Calvo
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.