Proves Motos

Provem la Kawasaki Z900: la naked japonesa per excel·lència

La saga Z de Kawasaki és llegenda des de 1972 quan va aparèixer.

| 07/07/2018 a les 12:41h
Arxivat a: Proves Motos, Proves Motos, Sport, Naked, Z900, Kawasaki
La Z900 ofereix un rendiment extraordinari
La Z900 ofereix un rendiment extraordinari | F.Boada
La saga Z de Kawasaki és llegenda des de 1972 quan va aparèixer. Des de llavors les motos de Kobe marcades amb la Z han ofert prestacions esportives i una imatge agressiva als seus pilots. Les Z són tot un èxit de vendes des dels seus inicis ... i molt ens temem que la Z900 2018, l'última a arribar, no serà menys.

Arguments per descomptat no li falten. La nova Z900, s'aprima gairebé 20 quilos respecte a la seva predecessora, l'anterior Z800, i és també més potent, arribant fins als 125 cavalls, un còctel explosiu.

Un dels seus elements diferencials i claus per a la seva evolució queda ben exposada a la vista. Un bastidor tubular completament nou a imatge i semblança de la bèstia de Kobe, la reina de la velocitat, la H2. Aquesta nova estructura aporta la rigidesa i la lleugeresa necessàries en una moto esportiva d'aquesta talla.
 

La imatge de la Z900 és realment agressiva Foto: F.Boada


L'agressiu disseny streetfighter de la Z900 combina elements de disseny del més pur estil de la filosofia Sugomi. El procés global d'enginyeria i disseny de Kawasaki per assegurar-se que tant el disseny estètic, com el motor, tenen la mateixa importància en totes les fases del desenvolupament de la moto. Complementa el seu disseny minimalista, que flueix del cap a la cua amb una coberta en l'àrea del motor.

Una aparença compacta i estreta que li dóna a la Z900 una imatge lleugera i àgil. Complementant l'agressiu estil Supernaked, la Z900 equipa un pilot del darrere amb llums LED i en forma de "Z", contribuint a la forta identitat Z.

A la Z900 la impulsa, i de quina manera, un motor tetra cilíndric de 948 cc que lliura 125 Cv a 9,500 voltes i 98,6 Nm. Aquestes xifres ens regalen unes acceleracions que fan caure d'esquena amb una impressionant resposta a mig règim.

Aquest torrent de potència és molt dosificable i també permet una conducció fàcil i relaxada.A més s'ha treballat a fons perquè el so d'admissió sigui tan excitant com la sensació d'acceleració. La nova Z900 també equipa un efectiu embragatge anti rebot que permet aprofitar al màxim la conducció esportiva.
Com a novetat aquest 2018, Kawasaki també ofereix una versió de la Z900 amb 95 Cavalls limitable per l'A2.
 

Motor excitant i molt bon xassís, la fórmla de l'éxit de la Z900 Foto: F.Boada

Al xassís també li agrada la canya, i s'empassa sense problemes l'empenta veritablement vigorosa d'aquesta Z900, configurant un conjunt veritablement homogeni. A la suspensió davantera compta amb una Forquilla invertida amb barres de 41 mil·límetres i disposa d'ajust en extensió i ajust de precàrrega de molla. Darrere trobem l'amortidor en disposició horitzontal amb sistema Back-Link, el que contribueix a l'ús eficient de l'espai disponible així com al centrat de masses. Compta amb ajust en extensió i precàrrega.

Si corres molt has de ser capaç de frenar molt i això sembla garantit pels dos discs lobulats dobles semiflotants de 300 mil·límetres i sengles pinces radials de 4 pistons oposats. Darrere comptem amb un Disc lobulat de 250 mil·límetres mossegada per una pinça de pistó únic.

Per ser una Naked de caràcter tan agressiu la Z900 és relativament còmoda quan ens posem als seus comandaments. A més com en les últimes Kawasaki comptem amb el sistema ERGO-FIT. Un sistema dissenyat per permetre als pilots de diferents talles trobar la seva posició de conducció ideal. Diversos punts del xassís - el manillar, els reposapeus i el seient, etc. - es poden ajustar a través d'una combinació de peces intercanviables i peces amb posicions ajustables, oferint així la màxima comoditat i control.
 

Silenciós Akrapovic, tapa de seient i cupolino. Elements que formen el pack performance Foto: F.Boada


El seient de la Z900 està a escassos 795 mil·límetres del terra que junt amb la seva estretor i lleugeresa, són 210 quilos de moto amb el dipòsit de 17 litres ple, permet oferir també una bona maniobrabilitat en ciutat.

El conjunt d'instruments té un disseny de fàcil lectura. El tacòmetre és d'estil analògic i compta amb un indicador de marxa engranada en el seu centre i es troba damunt d'una gran pantalla LCD multifunció. Per cert, potser ja has vist que la nostra Z900 té alguns detalls distintius. Es tracta d'una unitat performance i compta amb un silenciós Akrapovic, una tapa del seient per convertir-lo en monoplaça, un protector de dipòsit i d'una petita cúpula fumada que ens atorgarà una mica de protecció aerodinàmica que sempre és d'agrair.

La seva predecessora, la Z800, ja era una gran moto que semblava difícil de millorar però la nova Z900 ho fa amb nitidesa. Sense fer grans floritures ni complicar-se la vida amb elements tecnològics, que encaririen el producte, Kawasaki ha aconseguit millorar una recepta clàssica que funciona i enamora a tota una legió de seguidors de les Z.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Les instal·lacions de Zona Franca el 1953
Les instal·lacions de Zona Franca el 1953 | Seat
Entre 1953 i 1964, van sortir 98.978 unitats de la fàbrica de SEAT a la Zona Franca de Barcelona
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.