Proves Motos

Provem la Kawasaki Z900: la naked japonesa per excel·lència

La saga Z de Kawasaki és llegenda des de 1972 quan va aparèixer.

| 07/07/2018 a les 12:41h
Arxivat a: Proves Motos, Proves Motos, Sport, Naked, Z900, Kawasaki
La Z900 ofereix un rendiment extraordinari
La Z900 ofereix un rendiment extraordinari | F.Boada
La saga Z de Kawasaki és llegenda des de 1972 quan va aparèixer. Des de llavors les motos de Kobe marcades amb la Z han ofert prestacions esportives i una imatge agressiva als seus pilots. Les Z són tot un èxit de vendes des dels seus inicis ... i molt ens temem que la Z900 2018, l'última a arribar, no serà menys.

Arguments per descomptat no li falten. La nova Z900, s'aprima gairebé 20 quilos respecte a la seva predecessora, l'anterior Z800, i és també més potent, arribant fins als 125 cavalls, un còctel explosiu.

Un dels seus elements diferencials i claus per a la seva evolució queda ben exposada a la vista. Un bastidor tubular completament nou a imatge i semblança de la bèstia de Kobe, la reina de la velocitat, la H2. Aquesta nova estructura aporta la rigidesa i la lleugeresa necessàries en una moto esportiva d'aquesta talla.
 

La imatge de la Z900 és realment agressiva Foto: F.Boada


L'agressiu disseny streetfighter de la Z900 combina elements de disseny del més pur estil de la filosofia Sugomi. El procés global d'enginyeria i disseny de Kawasaki per assegurar-se que tant el disseny estètic, com el motor, tenen la mateixa importància en totes les fases del desenvolupament de la moto. Complementa el seu disseny minimalista, que flueix del cap a la cua amb una coberta en l'àrea del motor.

Una aparença compacta i estreta que li dóna a la Z900 una imatge lleugera i àgil. Complementant l'agressiu estil Supernaked, la Z900 equipa un pilot del darrere amb llums LED i en forma de "Z", contribuint a la forta identitat Z.

A la Z900 la impulsa, i de quina manera, un motor tetra cilíndric de 948 cc que lliura 125 Cv a 9,500 voltes i 98,6 Nm. Aquestes xifres ens regalen unes acceleracions que fan caure d'esquena amb una impressionant resposta a mig règim.

Aquest torrent de potència és molt dosificable i també permet una conducció fàcil i relaxada.A més s'ha treballat a fons perquè el so d'admissió sigui tan excitant com la sensació d'acceleració. La nova Z900 també equipa un efectiu embragatge anti rebot que permet aprofitar al màxim la conducció esportiva.
Com a novetat aquest 2018, Kawasaki també ofereix una versió de la Z900 amb 95 Cavalls limitable per l'A2.
 

Motor excitant i molt bon xassís, la fórmla de l'éxit de la Z900 Foto: F.Boada

Al xassís també li agrada la canya, i s'empassa sense problemes l'empenta veritablement vigorosa d'aquesta Z900, configurant un conjunt veritablement homogeni. A la suspensió davantera compta amb una Forquilla invertida amb barres de 41 mil·límetres i disposa d'ajust en extensió i ajust de precàrrega de molla. Darrere trobem l'amortidor en disposició horitzontal amb sistema Back-Link, el que contribueix a l'ús eficient de l'espai disponible així com al centrat de masses. Compta amb ajust en extensió i precàrrega.

Si corres molt has de ser capaç de frenar molt i això sembla garantit pels dos discs lobulats dobles semiflotants de 300 mil·límetres i sengles pinces radials de 4 pistons oposats. Darrere comptem amb un Disc lobulat de 250 mil·límetres mossegada per una pinça de pistó únic.

Per ser una Naked de caràcter tan agressiu la Z900 és relativament còmoda quan ens posem als seus comandaments. A més com en les últimes Kawasaki comptem amb el sistema ERGO-FIT. Un sistema dissenyat per permetre als pilots de diferents talles trobar la seva posició de conducció ideal. Diversos punts del xassís - el manillar, els reposapeus i el seient, etc. - es poden ajustar a través d'una combinació de peces intercanviables i peces amb posicions ajustables, oferint així la màxima comoditat i control.
 

Silenciós Akrapovic, tapa de seient i cupolino. Elements que formen el pack performance Foto: F.Boada


El seient de la Z900 està a escassos 795 mil·límetres del terra que junt amb la seva estretor i lleugeresa, són 210 quilos de moto amb el dipòsit de 17 litres ple, permet oferir també una bona maniobrabilitat en ciutat.

El conjunt d'instruments té un disseny de fàcil lectura. El tacòmetre és d'estil analògic i compta amb un indicador de marxa engranada en el seu centre i es troba damunt d'una gran pantalla LCD multifunció. Per cert, potser ja has vist que la nostra Z900 té alguns detalls distintius. Es tracta d'una unitat performance i compta amb un silenciós Akrapovic, una tapa del seient per convertir-lo en monoplaça, un protector de dipòsit i d'una petita cúpula fumada que ens atorgarà una mica de protecció aerodinàmica que sempre és d'agrair.

La seva predecessora, la Z800, ja era una gran moto que semblava difícil de millorar però la nova Z900 ho fa amb nitidesa. Sense fer grans floritures ni complicar-se la vida amb elements tecnològics, que encaririen el producte, Kawasaki ha aconseguit millorar una recepta clàssica que funciona i enamora a tota una legió de seguidors de les Z.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
 Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue | Ferrari
Per molt SUV que sigui la seva dinàmica , inspirada en els esportius més extrems de la casa, converteix al Purosangue en un autèntic esportiu Ferrari de quatre portes
Nou Nissan X-Trail 2022
Nou Nissan X-Trail 2022 | Nissan
El nou SUV Nissan X-Trail segueix el camí del Qashqai amb un nou disseny, un intel·ligent sistema híbrid e-Power per a millorar l'eficiència, molta més tecnologia i set places.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150 | F.Boada
El Formentor perfecte per a cada dia i per viatjar sense parar gaudint de l'estil i la dinàmica d'un CUPRA