Per trobar l'essència d'un Golf GTI dels 70-80's hauríem de conduir un Up! GTI actual, no el model actual del compacte. O l'experiència que ens podia donar un Mercedes E-Klasse W124, la podem tenir més que superada amb un C-Klasse actual.
També és el cas del protagonista d'avui, el BMW Sèrie 2 Coupé. Tot i ser el cupè d'accés a la gamma BMW, és l'evolució natural dels models bavaresos tan mítics com el 2002 o el primer Sèrie 3. Les línies i el disseny són més lògics i orgànics que agafar una gran berlina i convertir-la en cupè, com és el cas de l'M4.
La persistència de BMW per mantenir l'esperit, encara que el mercat actual demandi altres cotxes, fan del BMW Serie 2 Coupé, un cotxe únic, sense competència. Els que més s'hi assemblen tenen més de dues portes, com el cas del Mercedes CLA o l'Audi A3 Sedan.

El Sèrie 2 actual recorda molt al 2002 original Foto: Ferran Rosàs
A l'interior del cotxe s'hi respira un ambient més que conegut, combina funcionalitat, exclusivitat i ergonomia. Però el cert és que resulta sobri, possiblement adequat per aquest acabat que busca més refinament que esportivitat. Els materials emprats són de qualitat, tot i que la seva construcció queda ja un pèl desfasada. En aquest aspecte, fa uns anys que esperem que BMW millori, sobretot veient els esforços de la competència. Els seients recullen el nostre cos amb bona subjecció, tot i no ser els més esportius de BMW.
L'espai interior queda limitat a dos adults. És cert que comptem amb 4 places, però l'espai a les places posteriors, a cames i al sostre és just. Clarament, si a hores d'ara aquest fet us fa dubtar, realment no buscàveu un cupè.
Si hi afegim un maleter de 390 litres de capacitat, el resultat és un cotxe que és perfectament vàlid pel seu ús en el nostre dia a dia, això sí, sense passatgers o potser amb nens petits.
El Serie 2 es nota aplomat i segur en les corbes ràpides. Equipa un bon motor viatger i econòmic, un 2.0 de 150 cavalls dièsel, 4 cilindres. Homologa un consum mitjà de 4,4-4,5 litres cada 100 quilòmetres, tot i que la carretera real sempre ens fa pujar la xifra. La unitat de potència se situa a davant, de manera longitudinal, i ens envia la potència a les rodes posteriors, en aquest cas, mitjançant una caixa de canvis automàtica de 8 velocitats.

El 218d fa gala d'una dinàmica propia d'un BMW Foto: Ferran Rosàs
No disposem de lleves de canvi darrere el volant, si volem conduir de manera manual, ho hem de fer des de la palanca. Però fent conducció esportiva i amb 8 velocitats, ens tornem una mica bojos, així que el millor és deixar-la treballar, que ja és prou bona.
Amb aquesta motorització i amb un grau de confort més que acceptable, has de mantenir sempre un ull sobre el velocímetre perquè el BMW és tan còmode i senzill de sentir-s'hi a gust que és molt fàcil pujar el ritme sense adonar-se'n de la velocitat a la qual circulem.
El pas per corba és sempre net, però malgrat el que et faria pensar la seva propulsió posterior el cotxe es mostra més subvirador que no pas sobrevirador, un comportament molt més predictible per al 99% dels conductors.

L'interior de la versió Luxury és força més cuidada Foto: Ferran Rosàs
La peculiaritat d'aquesta unitat és l'acabat Luxury que incorpora. Incrementa el preu del cotxe en 3.900 euros i consta del següent, a l'exterior: graella de BMW amb cromatge de lluentor intensa, para-xocs amb elements de disseny específics en crom (també de lluentor intensa), llandes d'aliatge de 17 o 18 polzades (tot i poder escollir les que volem), línia cromada exterior i tub d'escapament també cromat.
A l'interior: motllures d'entrada d'alumini amb anagrama BMW, els seients en cuir Dakota Oyster amb detalls en Oyster fosc (que canvien totalment el cotxe i li confereixen aquesta estètica que podeu veure), volant esportiu de cuir (tot i que el més maco és el del paquet M), clau cromada, costures i motllures específiques amb més cromat i fusta, llum d'ambient de to variable, paquet d'il·luminació i calefacció als seients davanters.
Resumim el producte amb el seu preu. Un BMW 218d Coupé, amb canvi automàtic i l'acabat Luxury us costarà 39.203,45 euros. Tot això sense entrar en més opcions que poden incrementar el preu. Una petita joieta de 40.000 euros per lluir, però a la vegada una opció racional i econòmica per viatjar i passar bones estones a la carretera.