Competició Ral.lis

​El Ral·li Osona celebra els 50 anys amb un podi exclusiu de casa

Albert Orriols es treu l’espina de l’accident de l’any passat i guanya amb autoritat

Josep M. Membrado i Dani Balasch l’acompanyen al podi

| 02/07/2018 a les 11:47h
Arxivat a: Competició, Ral.li Osona, Competició Ral.lis, Competició Cotxes
Albert Orriols, al tram de la Vola
Albert Orriols, al tram de la Vola | Josep Mª Montaner
El Ral·li Osona ha celebrat els seus 50 anys de la millor manera possible. El podi l’han ocupat tres equips de l’Escuderia Osona: Albert Orriols-Lluís Pujolar (Ford Fiesta RS WRC) han estat els vencedors; Josep M. Membrado-Jordi Vilamala (Ford Fiesta ST VR5) han quedat segons; i Dani Balasch-Jordi Barrabés (BMW-PCR Mini Man) han completat el podi. A més, un altre equip de casa, Pep Bassas-Manel Muñoz (Peugeot 208 VTI), corrent pel RACC, ha ocupat la quarta posició.

A la prova hi han participat 90 equips, en diversos campionats i trofeus: el Campionat de Catalunya de Ral·lis, la Copa de Catalunya de Regularitat, el Volant RACC, el Trofeu de Catalunya de Ral·lis Esprint, el FOCUxtrem, el Challenge Michelin i la Copa Pirelli. Dia assolellat i molt de públic a la carretera.

El ral·li ha comptat amb set trams cronometrats, amb 14 passades, entre les que s’hi ha inclòs les de la Súper Especial al Circuit d’Osona. En total, ha tingut 468,67 quilòmetres, dels quals 127,60 han estat cronometrats, durant dos dies de competició. Com a novetat, enguany el parc d’assistència s’ha traslladat a Roda de Ter.

Orriols ha dominat el ral·li de dalt a baix, guanyant 11 dels 14 trams cronometrats. Només li ha fet ombra Membrado, que ha tancat el cronòmetre final a 18”7 del vencedor. S’ha vist afavorit per l’abandonament a les primeres de canvi per un problema mecànic de Xavier Domènech, líder del campionat català, i posteriorment de Marià Parés, que estava marcant uns bons registres.

El vigatà ha aconseguit així el seu tercer Ral·li Osona. A més, s’ha tret l’espina de l’any passat, quan va patir un aparatós accident que el va deixar fora de la lluita pel podi.
Orriols s’ha mostrat exultant en arribar a la meta: “Ha estat una agradable sorpresa. No sabíem com respondria el cotxe, però la veritat és que ha respost perfecte i hem pogut marcar el ritme des de primer tram”. Pel que fa al ral·li, l’ha qualificat de “llarg i extens”, on han hagut de solucionar alguns “petits problemes” d’última hora, com el trencament d’un palier.  
 

Podi amb els tres primers classificats Foto: Escuderia Osona


També s’ha mostrat feliç Membrado, tot i que no ha pogut aconseguir la seva onzena victòria a la prova: “No sempre es pot guanyar. Sabíem que no teníem res a fer contra l’Albert, el seu cotxe és superior al nostre. Però estem molt contents i orgullosos, hem gaudit molt i la segona posició és espectacular”.

En tercer lloc, a 3’37” d’Orriols, s’ha classificat Balasch, un altre pilot habitual al Ral·li Osona i que ha aconseguit pujar al podi en les tres últimes edicions. Balasch ha anat de menys a més: va perdre molt temps per un problema amb el turbo durant la primera jornada i ha remuntat en la segona, mantenint al final un frec a frec apassionant amb Bassas, que ha quedat a 24”8.  

“Ens ho hem passat molt bé, estem molt contents”, explicava Balasch. “Un tercer podi en tres anys és difícil d’aconseguir, i aquesta edició dels 50 anys encara és més especial”, afegia.

A la classificació general, destacar l’actuació de dos equips més de l’Escuderia Osona. Per un costat, Carles Garcia-Xevi Serra (BMW M3 2.9), que s’han classificat en una meritòria setena posició. I Josep Lluís Diego-Xavier Crosas (Mitsubishi Lancer Evo IX), en 12a.
 
Volant RACC, Ral·lisprint i regularitat

En el Volant RACC, Sergi Francolí ha donat un pas de gegant per aconseguir el títol. L’actual líder del campionat ha guanyat amb autoritat el Ral·li Osona, i ha tret més de dos minuts als seus més immediats perseguidors, Daniel Dalmau i Marc Paradell, que també han pujat al podi. S’ha vist beneficiat pel prematur abandonament de Jordi Salinas, el seu màxim competidor a l’edició d’enguany del Volant RACC.

Sergi Guix-Jennifer Falcon (Motor Club Sabadell), a bord d’un Citroen AX GT, han guanyat amb contundència la prova del Ral·lisprint, on s’han imposat en quatre dels cinc trams disputats. Han completat el podi Jordi Oliva-Sara Oliva (Biela Club Manresa) i Jaume Darné-Carlos Cabrero (Escuderia Motor Terrassa).

Per últim, en la regularitat, l’equip vencedor de la categoria RS ha estat Carles Miró-Ivan Matavacas, amb un Porsche 911 SC. A l’RSS, els guanyadors han estat Joaquim Gummà i Quim Turon, amb un BMW 323.
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
Totes les novetats i moltíssimes fotos en aquest especial
Totes les novetats i moltíssimes fotos en aquest especial | Joan Regí
Joan Regí
Des de presentacions de nous vehicles passant per clàssics i experiències interactives, el Saló de 2019 serà recordat tan pel seu aniversari com per la revolució que mostra al públic: el vehicle elèctric, autònom i connectat ja ens espera
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig | V-Line Org.
Joan Regí
L'ajuntament de Les Masies de Voltregà ha fet tot el possible per poder recuperar la prova i celebrar aquesta 15a edició | Més de 70 vehicles faran el recorregut de 6,8 km aquest 19 de maig
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals