Proves Motos

BMW C400X: el primer escúter de cilindrada mitja de la marca

Un Scooter prèmium, urbanita i connectat. El nou C400X arriba al mercat amb la pretensió de ser un supervendes

| 22/06/2018 a les 16:18h
Arxivat a: Proves Motos, BMW Motorrad, C400X, Escúter, Scooter, Proves Motos
Amb el C400X BMW en ofereix un scooter racional i ben equipat
Amb el C400X BMW en ofereix un scooter racional i ben equipat | CS infomotor
Quan l'any 2012 BMW Motorrad ens sorprenia a tots amb la comercialització del seu primer maxi escúter, tots vàrem pensar que era una frivolitat: la marca prèmium per excel·lència al món de les dues rodes volia un tall del pastís de les motos urbanes malgrat que no era el seu terreny favorit. Ens vàrem equivocar. Aquella primera C 650 ha competit de ple en el segment dels maxiscooters amb una bona pessigada del pastís del segment.

Ara ja hi tornem a ser. BMW baixa un esglaó i entra en el segment dels escúters de 350-400 cc, i ho fa amb una moto que farà molt mal als competidors. Ara us explico el perquè.

El C400X te un disseny actual, estret per facilitar la circulació a ciutat alhora que molt àgil i fàcil de portar. El seu xassís i basculant és el culpable d'això, i també d'una estabilitat als revolts digne de motos de moltes més prestacions, sempre ben complementada per unes suspensions molt correctes que treballen a la perfecció en qualsevol situació, per sobre de la majoria de competidors.
 

El C400X mostra una imatge urbana i moderna Foto: CS infomotor


L'altre punt fort, el motor mono cilíndric de 350cc, que ens proporciona 34 cavalls plens de nervi i molt ben aprofitats. Els 35 Nm de parell motor s'encarregaran de què les seves recuperacions siguin dignes de maxiscooter. I tot això ho fa amb una suavitat i finor envejable en tota situació, règim de gir i velocitat.

Un altre argument de pes és l'equipament tecnològic, amb la possibilitat de demanar el sistema connectivity de BMW per sincronitzar el nostre telèfon intel·ligent i gaudir de navegació a una pantalla de TFT de 6,5 polsades que tenim davant nostre. Navegarem i ens mourem pels seus menús i els del nostre mòbil amb un comandament al puny esquerre de la moto. Com a moto prèmium, disposa de moltes opcions per aconseguir el màxim confort d'utilització.

Anant per feina, la conducció de la C400X es molt dolça, al mateix temps que enèrgica si ho necessitem. La resposta a l'accelerador és immediata i contundent, donant la sensació que té més cavalls dels quals disposa. Tot evoluciona amb molta suavitat, un fet poc usual en els scooters de moltes marques, sobretot, quan li demanem al màxim de les prestacions. La C400X ni se n'adona. En revolts és terriblement estable, convidant-nos a tombar amb seguretat.
 

Tot i ser una ciutadà exemplar en carretera es defensa més que dignament Foto: CS infomotor


En ciutat, és molt àgil per les seves reduïdes dimensions (diria que és la més petita de dimensions del segment), malgrat que això comporti una de les poques pegues que li trobem: el maleter és petit. Podem guardar-hi un casc jet i un integral quan estem aparcats, però el sistema flexi-case que porta no deixa espai quan l'hem de plegar per circular, amb una capacitat per sota la mitja del segment.

La nova C400X ja és disponible en tres colors a les botigues BMW Motorrad, a un preu de sortida aproximat de 6850 € en la versió bàsica, amb suplements de 605 € si volem el sistema connectivity entre altres extres molt útils.

Després d'aquest primer contacte a Milà, ja estem frisant per tenir-la uns dies per provar-la a fons, encara que pel que hem pogut veure, la nova BMW C400X serà a partir d'ara un dels scooters.

BMW C400X

 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Estació de càrrega a Ripoll.
Estació de càrrega a Ripoll. | Agència de Desenvolupament del Ripollès
Aquesta mesura completa el desplegament del Pla estratègic per al desplegament d'infraestructura de recàrrega i permetrà que cap punt del país quedi a més de 30 quilòmetres d’un punt de recàrrega ràpida.
100% elèctrica i amb 115 quilòmetres d'autonomia, arribarà al mercat el 2020
100% elèctrica i amb 115 quilòmetres d'autonomia, arribarà al mercat el 2020 | SEAT
SEAT obre nous mercats i crea una moto elèctrica destinada al MotoSharing
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt