Proves Motos

BMW C400X: el primer escúter de cilindrada mitja de la marca

Un Scooter prèmium, urbanita i connectat. El nou C400X arriba al mercat amb la pretensió de ser un supervendes

| 22/06/2018 a les 16:18h
Arxivat a: Proves Motos, BMW Motorrad, C400X, Escúter, Scooter, Proves Motos
Amb el C400X BMW en ofereix un scooter racional i ben equipat
Amb el C400X BMW en ofereix un scooter racional i ben equipat | CS infomotor
Quan l'any 2012 BMW Motorrad ens sorprenia a tots amb la comercialització del seu primer maxi escúter, tots vàrem pensar que era una frivolitat: la marca prèmium per excel·lència al món de les dues rodes volia un tall del pastís de les motos urbanes malgrat que no era el seu terreny favorit. Ens vàrem equivocar. Aquella primera C 650 ha competit de ple en el segment dels maxiscooters amb una bona pessigada del pastís del segment.

Ara ja hi tornem a ser. BMW baixa un esglaó i entra en el segment dels escúters de 350-400 cc, i ho fa amb una moto que farà molt mal als competidors. Ara us explico el perquè.

El C400X te un disseny actual, estret per facilitar la circulació a ciutat alhora que molt àgil i fàcil de portar. El seu xassís i basculant és el culpable d'això, i també d'una estabilitat als revolts digne de motos de moltes més prestacions, sempre ben complementada per unes suspensions molt correctes que treballen a la perfecció en qualsevol situació, per sobre de la majoria de competidors.
 

El C400X mostra una imatge urbana i moderna Foto: CS infomotor


L'altre punt fort, el motor mono cilíndric de 350cc, que ens proporciona 34 cavalls plens de nervi i molt ben aprofitats. Els 35 Nm de parell motor s'encarregaran de què les seves recuperacions siguin dignes de maxiscooter. I tot això ho fa amb una suavitat i finor envejable en tota situació, règim de gir i velocitat.

Un altre argument de pes és l'equipament tecnològic, amb la possibilitat de demanar el sistema connectivity de BMW per sincronitzar el nostre telèfon intel·ligent i gaudir de navegació a una pantalla de TFT de 6,5 polsades que tenim davant nostre. Navegarem i ens mourem pels seus menús i els del nostre mòbil amb un comandament al puny esquerre de la moto. Com a moto prèmium, disposa de moltes opcions per aconseguir el màxim confort d'utilització.

Anant per feina, la conducció de la C400X es molt dolça, al mateix temps que enèrgica si ho necessitem. La resposta a l'accelerador és immediata i contundent, donant la sensació que té més cavalls dels quals disposa. Tot evoluciona amb molta suavitat, un fet poc usual en els scooters de moltes marques, sobretot, quan li demanem al màxim de les prestacions. La C400X ni se n'adona. En revolts és terriblement estable, convidant-nos a tombar amb seguretat.
 

Tot i ser una ciutadà exemplar en carretera es defensa més que dignament Foto: CS infomotor


En ciutat, és molt àgil per les seves reduïdes dimensions (diria que és la més petita de dimensions del segment), malgrat que això comporti una de les poques pegues que li trobem: el maleter és petit. Podem guardar-hi un casc jet i un integral quan estem aparcats, però el sistema flexi-case que porta no deixa espai quan l'hem de plegar per circular, amb una capacitat per sota la mitja del segment.

La nova C400X ja és disponible en tres colors a les botigues BMW Motorrad, a un preu de sortida aproximat de 6850 € en la versió bàsica, amb suplements de 605 € si volem el sistema connectivity entre altres extres molt útils.

Després d'aquest primer contacte a Milà, ja estem frisant per tenir-la uns dies per provar-la a fons, encara que pel que hem pogut veure, la nova BMW C400X serà a partir d'ara un dels scooters.

BMW C400X

 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals