Proves Cotxes

Provem el Mazda CX5: un SUV que no et deixarà indiferent

Amb un redissenyat exterior i interior, amb modificacions de motor i interactivitat, Mazda ens porta el nou CX5.

Prova: Mazda CX5

| 06/06/2018 a les 10:27h
Arxivat a: Proves Cotxes, Proves Cotxes, Mazda, CX5, Suv
El nou Mazda CX5, elegancia i confort
El nou Mazda CX5, elegancia i confort | Marc Calvo
Els de Hiroshima, coneixedors de l’èxit de vendes del model, han re estilitzat el nou CX5 donant uns aires d’elegància i modernitat respecte el disseny anterior amb nous motors Skyactiv, que en el cas de la nostra prova, és el 2.5l de 194cv de potència amb desconnexió de cilindres.

El que més crida l’atenció a primera vista és la graella central; imponent i amb el segell de la marca al centre, resseguida d’un perfil cromat que ens porta fins als fars led davanters, els quals dibuixen una línia marcada que estilitza la seva imatge. Els fars són més amples i a la vegada més prims que en el model anterior, amb una llum diürna amb doble perfil just al centre del mateix.

El capot, que ve dibuixat des del para cops, ens ensenya de l’obsessió de la marca per l’aerodinàmica, amb una línia fina i finalment amagant les escombretes del parabrises sota del mateix. Alhora també han modificat el pilar davanter i l’han estirat fins un total de 3cm, de manera que es pot percebre una imatge més esportiva, juntament amb uns retrovisors els quals s’han fet més petits.

A la part posterior del CX5 trobem uns fars en línia al que veiem davant. S’allarguen a traves de la carrosseria a la vegada que es fan més prims, amb una línia central desdoblada per la llum de posició vermella.
 


Ens posem al volant i en primer lloc trobem que al igual que l’exterior, han modernitzat i millorat la qualitat dels components, tant dels cuirs com dels plàstics i cromats.
Els seients són confortables, però no recullen suficient en segons quines situacions, més endavant ho explicaré.

El volant s’ha estilitzat, ara és de 3 radis i ha variat la mida respecte l’anterior que en segons quina posició de conducció ens destorbava en quant la visibilitat. Tot just al centre de la consola central i a una posició còmode que no ens destorba de la visió de conducció hi trobem la pantalla de 7” amb navegació, amb uns airejadors sobresortits amb un plàstic cromat i les funcions de climatització a continuació.

Una altra cosa que han modificat els enginyers de Mazda és la posició del canvi de marxes juntament amb el reposa braços central, el qual ha augmentat l’alçada i juntament amb la posició de conducció, ens transmet més esportivitat i comoditat al volant.

El sistema d’àudio, molt millorat i signat per Bose sona d’allò més bé. Amb una simple sintonia de ràdio gairebé no ho percebem, però posant l’USB o música inalàmbrica des del nostre smartphone percebem que l’equip dona una molt bona fidelitat de sò.
La càrrega del maleter el qual s’obre de manera automàtica és de 503 litres, amb una màxima de 1620 litres en cas que abatim els seients.
 

Així que arrenquem i hem de mirar les revolucions per veure que està el motor en marxa. Aquest 2.5 de 195cv és molt silenciós i a ralentí no sentim el motor ni les vibracions, trobo que és un aïllament molt ben aconseguit.

La primera presa de contacte és per ciutat i veient les dimensions del cotxe se’ns fa estrany que es mogui amb tanta facilitat, la direcció assistida a baixa velocitat treballa d’allò més bé, tot i que el canvi de marxes amb variador de par, si el comparem amb els seus rivals més directes els quals treballen amb doble embragatge, no transmet les mateixes sensacions i veiem que el consum de combustible surt afectat al pujar més aviat de voltes.

Un dels punts els quals vull destacar del cotxe dins de ciutat, sobretot a l’hora d’aparcar i de sortir de l’aparcament, és la càmera. Té un angle el qual ajuda molt a tenir una bona visió, sobretot quan hem de sortir dels aparcaments i sabem que poden passar vianants, bicicletes o vehicles.

Un cop sortim de ciutat, el cotxe passa a ser un altre. Els seients tant de davant com del darrere et permeten fer grans desplaçaments i s’adapten a la forma de l’esquena. El motor es relaxa i passa de consumir els 10/12 litres als 100 quilòmetres que ens estava donant per ciutat, a tant sols 6 litres escassos als 100 quilòmetres a una velocitat constant de 120km/h.

M’ha agradat el fet que el front assist no faci les frenades ni accelerades típiques d’aquest sistema. L’ajuda funciona de meravella, i al tenir el display de velocitat i front assist just al vidre, ens ajuda a no deixar ni un segon la mirada a la carretera. Aquest mateix display té una línia com podeu veure a la fotografia que ens fa de guia amb la distancia de seguretat amb el cotxe del davant.
 


Ara que hem vist que per ciutat i autopista el cotxe es comporta, anem a posar-li difícil. Tot i ser un cotxe que no està pensat per fer estar sempre en aquestes situacions, primer l’hem passat per uns revolts i el resultat no m’ha acabat de convèncer comparat amb els seus rivals més directes. Un punt on trobo que pateix molt, és en el punt de motor i canvi, que tot i posar mode Sport, esperava una resposta més a l’alçada d’un motor com aquest Skyactiv 2.5 de 194cv. L’altra punt i molt important és que a la vegada que els seients són confortables, a l’hora de posar el cotxe a revolts de més o menys angle, trobem que no subjecten suficient el cos i notem com ens desplacem lleugerament.

Seguidament provem el cotxe camins de terra, que tot i no tenir ruleta per triar configuracions com ens passa en altres models, la resposta és molt més bona del que podem imaginar d’un SUV a simple vista. Gràcies a l’alçada del cotxe, que és d’un total de 210 cm, ens permet sortejar la majoria de canals i arrels que podem trobar en pistes, a la vegada sentim com la tracció total ens ajuda tot i estar el terreny mullat i ens dona aquell punt de seguretat. Aquí només hi ha un però, el fet que no tingui control de descens, el qual sota el meu punt de vista és una ajuda que he trobat a faltar durant la prova.
 


En resum, és dels referents al segment per la qualitat d’acabats, elegància i sobretot per la comoditat i el confort que ens dona alhora de fer carretera. Tot i haver punts a millorar, no deixa de ser un gran SUV que ens dona aquella part de tot terreny en alguns moments que ens poden anar bé per passar el cap de setmana fora de casa.
La gamma d’acabat que hem provat és la més alta de les 3, el ZENITH, però aquest CX5 el podem trobar a partir de 26600€ en la seva gama base.


Prova: Mazda CX5

 
 
 
 
 
 
 
 
 


 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
01/01/1970
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.
El nou Sèrie 6 GT millora el seu antecessor en tots els aspectes
El nou Sèrie 6 GT millora el seu antecessor en tots els aspectes | F.Boada
El Nissan Leaf és el cotxe elèctric més venut del món
El Nissan Leaf és el cotxe elèctric més venut del món | Ferran Rosàs
Ferran Boada
01/01/1970
La nova generació del Leaf ofereix una autonomia i prestacions que el converteixen en una opció real per moure'ns de forma sostenible
El Serie 2 és el més petit dels coupés de BMW
El Serie 2 és el més petit dels coupés de BMW | Ferran Rosàs