Novetats Cotxes

​FOTOS Nou AUDI Q8: L'elegància d'un coupé de luxe i la versatilitat d'un gran SUV

Luxós, versàtil, esportiu i elegant el Q8 és la nova nau capitana dels SUV d'Audi

| 05/06/2018 a les 18:56h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Premium, Suv, Q8, Audi
Audi Q8, el germà esportista del Q7
Audi Q8, el germà esportista del Q7 | Audi
L'Audi Q8 combina l'elegància d'un coupé de luxe de quatre portes i la versatilitat pròpia d'un SUV de grans dimensions. Àmpliament connectat, amb un complet equipament i preparat per a l'exigència que suposa poder rodar fora de l'asfalt, el Q8 és un perfecte company per als viatges d'oci i negoci. L'Audi Q8 es llançarà al mercat europeu en el tercer quadrimestre de 2018.

Versàtil, esportiu i elegant

El Q8 queda definit per les següents cotes: 4.986 mm de longitud, 1.995 mm d'ample i 1.705 mm d'alt. Aquestes dimensions parlen d'esportivitat i prestigi com en cap altre SUV de la marca dels quatre cèrcols. Gràcies a la seva línia d'estil coupé, sembla molt més baix que el seu germà, l'Audi Q7. Amb una distància entre eixos de gairebé 3 metres, ofereix un generós espai amb un habitacle que millora al dels seus rivals més directes en les dimensions més rellevants, incloent-hi la longitud i l'altura. Per a la part posterior hi ha la possibilitat de muntar tres seients individuals amb regulació longitudinal. Amb els respatllers dels seients posteriors abatuts, el maleter arriba a un volum de 1.755 litres.

Una nova cara arriba a la família Q: el disseny exterior

Amb la imponent graella Singleframe de disseny octogonal, l'Audi Q8 es presenta com la nova cara de la família Q d'Audi. L'ampla graella en posició vertical, juntament amb el espòiler que s'inclina cap a la part davantera i les grans entrades d'aire, ressalten l'aspecte agressiu del frontal. L'elegant línia del sostre descendeix cap a uns pilars D lleugerament inclinats, que són suportats pels blísters quattro situats per sobre dels passos roda, que allotgen unes llandes de 22 polzades. Nombrosos detalls insinuen el disseny de l'Audi quattro original. Els poderosos contorns i les superfícies tibants transmeten sensació de potència, sofisticació i el dinamisme característic de la tracció permanent a les quatre rodes. L'espòiler, les motllures dels passos de roda i de les portes i el difusor estan acabats en un color de contrast, per accentuar encara més l'aspecte de tot terreny.

Els fars LED són de sèrie, i la tecnologia HD Matrix LED s'ofereix com a opció. Aquí, tant la signatura tridimensional de les llums diürnes com els grups òptics del darrere, connectats per una tira de llum, presenten un caràcter digital. Com en l'Audi quattro original, aquesta tira de llum queda subratllada per una superfície negra. Els usuaris de l'Audi Q8 poden utilitzar l'aplicació myAudi en els seus smartphones per activar diferents funcions d'il·luminació i experimentar-les des de l'exterior.

Experiència de conducció esportiva: suspensió i tracció

Audi és quattro i quattro és Audi. Per descomptat, això s'estén de manera particular al Q8, el SUV límit de gamma de la marca. El diferencial central mecànic transfereix la força entre els eixos davanter i posterior en una proporció 40:60. Quan cal, envia la major part de la potència a l'eix que disposi de millor tracció. Això, juntament amb una distància lliure al terra de 254 mm, els curts voladissos i el control de descens de pendents permeten a l'Audi Q8 continuar avançant quan s'acaba l'asfalt. La suspensió amb regulació de duresa (damper control) és de sèrie. Audi ofereix opcionalment la suspensió pneumàtica adaptativa amb ajust de confort o esportiu, que pot variar l'altura de la carrosseria depenent de la situació de conducció i de les preferències del conductor fins a 90 mm.

A més de la direcció progressiva de sèrie, que es torna més directa com més es gira el volant, Audi ofereix com a opció l'eix posterior direccional, que a baixa velocitat permet un angle de gir en les rodes del darrere de fins a 5 graus en direcció contrària a les davanteres per millorar l'agilitat. A velocitats elevades, les rodes de l'eix posterior giren en el mateix sentit que les davanteres, per augmentar l'estabilitat.

Tots els motors són particularment eficients gràcies a la tecnologia Mild-Hybrid (MHEV). El sistema elèctric principal de 48 volts incorpora una bateria de ions de liti i un alternador BAS. Durant la frenada, pot recuperar fins a 12 kW d'energia que s'emmagatzema en la bateria. La tecnologia MHEV permet llargues fases de circulació en mode de marxa per inèrcia amb el motor desactivat, i permet que el sistema start-stop entri en funcionament a 22 km / h.

Audi Q8

 
 
 
 
 
 


La simplicitat com a nova característica premium: el disseny interior

Els símbols simples i fàcils d'entendre representen un pas més en la precisió digital d'Audi i en la seva integració de l'arquitectura operacional.

L'element central és la pantalla superior del MMI touch response. Amb la seva aparença black panell, es converteix en una superfície àmplia i elegantment fosca quan el sistema està apagat. Tots els elements tenen una connexió lògica i harmònica entre ells, des de la franja plana que formen les sortides de ventilació fins a l'ampla consola central en la qual s'allotja la palanca selectora del canvi tiptronic.

En la foscor, la il·luminació de contorn opcional traça línies distintives i proporciona retroil·luminació al logo quattro tridimensional gravat en làser sobre la guantera, una mostra de la cura pel detall d'Audi. Les opcions inclouen seients amb funció de massatge i ventilació, climatitzador de quatre zones i el paquet air quality per millorar l'elegant ambient que es respira a l'interior.

És clar i distintiu: controls i pantalles

Amb el concepte operacional MMI touch response en l'Audi Q8, es pot accedir a gairebé totes les funcions a través de dues grans pantalles. La superior, de 25,6 cm (10,1 polzades), controla els sistemes d'infotainment i de navegació. La pantalla inferior, de 21,8 cm (8,6 polzades), permet al conductor gestionar les funcions de climatització, confort i d'entrada de text, mentre que la mà del conductor pot descansar de forma còmoda i ergonòmica sobre el selector del canvi . El concepte del sistema MMI touch response permet un funcionament ràpid i fiable. Quan es selecciona una funció amb el dit, s'escolta i se sent un 'clic' a manera de confirmació.

Com a complement a tot això, el control de veu amb reconeixement de llenguatge quotidià converteix a l'Audi Q8 en una mena de company capaç de dialogar intel·ligentment. El conductor pot expressar-se lliurement, i el control de veu pot entendre, per exemple, la frase "tinc gana" i, en conseqüència, suggerir restaurants propers. La instrumentació completament digital es mostra en l'Audi virtual cockpit de sèrie, la pantalla de 31 , 2 cm (12,3 polzades) d'alta resolució pot mostrar dos tipus de vista a través del volant multifunció.

L'Audi virtual cockpit més inclou una tercera vista amb una aparença especialment esportiva. El head-up display opcional projecta informació rellevant en el parabrisa, entre la qual s'inclou un guiat detallat per a la navegació.

Una xarxa intel·ligent: sistemes d'assistència a la conducció i Audi connect

De sèrie, l'Audi Q8 va equipat amb el sistema MMI Navegació plus, que utilitza l'estàndard LTE Advanced per a la transmissió de dades i punt Wi-Fi. El sistema de navegació ofereix una sèrie de suggeriments de destinació en reconèixer les preferències del conductor, basant-se en trajectes anteriors ja realitzats. Els serveis en línia d'Audi connect afegeixen funcions predictives al procés de la navegació. Això permet que els dos serveis Car-to-X per a la informació de senyals de trànsit i avís de riscos, es beneficiïn de la intel·ligència interconnectada de la flota d'Audi que registra totes aquestes dades.

La clau opcional Audi connect key permet al conductor obrir i tancar el vehicle, i encendre el motor mitjançant l'ús d'un smartphone Android. La personalització permet al client emmagatzemar fins a 400 paràmetres en els perfils d'usuari individuals. Amb l'aplicació myAudi, els conductors també poden enviar destinacions de navegació, música en streaming o cites del calendari des del telèfon fins al sistema MMI.

L'Audi Q8 també se situa al més alt nivell pel que fa a connexió i qualitat de so gràcies a l'Audi phone box. El mateix succeeix amb el sistema d'àudio signat per Bang & Olufsen, que proporciona un fascinant so 3D en les cinc places. La música es reprodueix exactament tal com va ser gravada a la sala de concerts.

Sigui estacionat, a la ciutat o en viatges llargs per carretera, l'Audi Q8 facilita la vida a bord en tot tipus de situacions. Entre els sistemes que contribueixen es troben el control de creuer adaptatiu, l'assistent d'eficiència, l'assistent d'encreuament, el sistema d'alerta per canvi involuntari de carril (Lane change warning), l'assistent de vorades (Curb warning) i la càmera 360 graus. Un assistent destacat és el remote garage pilot, que s'oferirà a principis de 2019.

Sota la supervisió del conductor, permet a l'SUV entrar i sortir d'un garatge de forma autònoma. El conductor activa el procés des de fora del vehicle mitjançant l'aplicació myAudi en el seu telèfon intel·ligent. L'assistent d'aparcament remot pàrquing pilot ofereix un nivell similar de confort. Darrere de tots aquests sistemes hi ha el controlador central zFAS, que monitoritza constantment l'entorn del vehicle i utilitza les dades per proporcionar la millor assistència possible. Per això, en funció de les opcions seleccionades s'utilitzen fins a cinc sensors de radar, 6 sensors sónics i un escàner làser.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
Com Cupra imagina el possible Cupra Ibiza
Com Cupra imagina el possible Cupra Ibiza | Escut: FCB / Imatge: Cupra
El Futbol Club Barcelona i Audi donen per finalitzat un acord de patrocini que durava des de fa més de 10 anys
Nou MINI Cooper SE
Nou MINI Cooper SE | MINI
El nou model de la marca enviarà 181 CV elèctrics a les rodes de davant i el podrem carregar al 80% en tant sols 35 minuts
BMW X7 Pick-Up
BMW X7 Pick-Up | BMW
Els aprenents de la planta de BMW a Munic revelen la seva visió d'una aventura sense límits en forma d'una variant en la carrosseria del nou BMW X7.
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt