ITV

​Els sis grans canvis a l'ITV que s'apliquen des d'aquesta setmana

Entra en vigor la modificació del reglament de la inspecció tècnica de vehicles

| 24/05/2018 a les 19:15h
Arxivat a: Noticies Motor, ITV, motor, vehicles
Una estació d'ITV
Una estació d'ITV
Aquest dilluns ha entrat en vigor la reforma del reglament de la inspecció tècnica de vehicles (ITV). La modificació –aprovada pel govern espanyol la passada tardor- inclou sis grans canvis que fan referència al tipus de control, al calendari de les revisions, a la flexibilització a l'hora de decidir on fer-la així com als vehicles històrics i procents d'altres estats de la Unió Europea.

1. Més control a les emissions

L'ITV inclourà noves eines per detectar el frau en les emissions de gasos per part dels cotxes. Concretament, es tracta d'un sistema de diagnòstic que es connecta a l'ordinador de bord del vehicle per detectar possibles trampes.

2. Anàlisi exhaustiu als dispositius electrònics

Els cotxes actuals disposen de fins a 100 unitats de control electrònic i un miler de components més. La “nova” ITV incorpora un programari per comprovar i diagnosticar possibles errors d'aquests elements que progressivament s'han incorporat als vehicles com els ABS, els airbags i els diferents elements d'enllumenat i senyalització.

3. Avançar les revisions

Els canvis en l'ITV permetran avançar fins a un mes la data fixada per passar-a sense que això afecti la data de renovació prevista inicialment. Aquest fet ajudarà a adaptar l'agenda dels conductors que tenien molt poca flexibilitat a l'hora de passar el tràmit.

4. Segon control en qualsevol estació

Un segon element flexibilitza la rigidesa del reglament de l'ITV. Concretament, en cas de no superar el primer control ara es podrà fer el segon examen en el termini d'un mes i sense un cost extra en qualsevol estació de l'Estat. Abans, s'havia de fer el control en el mateix centre on s'havia fet el primer.

5. Integració europea

El nou decret de l'ITV incorpora la directiva comunitària que permet el reconeixement de certificats d'ITV d'altres països de la UE. La mesura pretén facilitar el procés de matriculació d'un cotxe portat de l'estranger.

6. Vehicles històrics

Els vehicles històrics tenen certes exempcions en l'ITV: no han de fer alguns dels controls convencionals i les revisions són més espaiades. El nou reglament, tanmateix, augmenta el nombre d'anys per acollir-s'hi de 25 a 30.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Nova Sèrie 5 de BMW. El 5 s'acosta al 7
Nova Sèrie 5 de BMW. El 5 s'acosta al 7 | BMW
L'objectiu és consolidar la seva posició com una opció particularment esportiva i eficient en el segment prèmium de la classe executiva
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma | SEAT
En total, el nou SEAT León oferirà fins a cinc sistemes de propulsió diferents -gasolina, dièsel, gas natural, Mild-Hybrid, i híbrid endollable-, amb potències que van dels 90 CV de l'1.0 TSI, als 204 CV del León i -Hybrid (PHEV)
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats | Nissan
Els clients podran personalitzar els seus cotxes amb diverses de les decoracions que han passat a la història del GT-R | Es confirmen els primers lliuraments per a finals d'aquest 2020
Kia Sportage 2020 MildHybrid
Kia Sportage 2020 MildHybrid | Marc Calvo
Marc Calvo
La marca norcoreana ens sorprèn amb uns acabats de primera
Renault Clio RS Line
Renault Clio RS Line | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
L'utilitari francès, renovat per dins i per fora, ofereix una raresa dins el segment: un motor de gasolina 1.3 de quatre cilindres i 130 CV
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites | Marc Calvo
Ferran Boada
El compacte més bèstia i potent del mercat