Novetats Cotxes

Nou Subaru Impreza: l'emoció de conduir una llegenda

La cinquena generació de l'Impreza compta amb la nova Plataforma Global de Subaru, que suposa un pas endavant en seguretat, confort i estabilitat

| 20/04/2018 a les 09:49h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, 4WD, compacte, Impreza, Subaru
El nou Impreza fa un salt endavant en molts aspectes rellevants
El nou Impreza fa un salt endavant en molts aspectes rellevants | Subaru
Des del llançament de la primera generació el 1992, l'Impreza ha estat un clar exponent de les qualitats dinàmiques que han fet de SUBARU una marca única per la seva filosofia de fer vehicles segurs divertits i resistents. Des d'aquell llunyà 1992, s'han venut uns 3,5 milions d'unitats a tot el món, 250.000 d'elles a Europa.

Òbviament, el nou Impreza compta amb les dues principals senyes d'identitat de SUBARU: la llegendària tracció integral permanent simètrica (Symmetrical All-Wheel Drive) que la marca porta perfeccionant des de 1972 i el motor Boxer de cilindres horitzontals oposats. A més d'un centre de gravetat més baix i de la natural absència de vibracions, utilitzar un motor Boxer permet col·locar-ho en línia amb la transmissió per obtenir la màxima eficiència a l'hora de transferir la potència a totes les rodes.

La cinquena generació de l'Impreza arriba després del seu llançament al Japó el 2016. Entre les seves característiques més destacades cal ressaltar la utilització de la nova plataforma global SUBARU (SGP, Subaru Global Platform) que millora ostensiblement la seguretat, el confort de marxa i l'agilitat. L'ús d'aquesta plataforma elimina pràcticament les vibracions que arriben al volant, als seients o al sòl de l'habitacle. La rigidesa torsional del xassís és un 70 per cent superior i també són més rígids els punts de connexió de la suspensió amb la carrosseria el que es tradueix en una superior estabilitat i qualitat de rodament. A més, la nova plataforma permet situar el centre de gravetat 5 mm més baix, millorant el comportament dinàmic i, òbviament, la seguretat activa.
 

El nou Impreza és més gran que el seu predecessor Foto: Subaru


Pel que fa al disseny, el nou SUBARU Impreza respon al concepte "Dinàmic i sòlid", alhora que presenta una imatge versàtil, atrevida i refinada. Tant a l'exterior com a l'interior, el disseny del nou Impreza porta fins a les últimes conseqüències la filosofia d'oferir un cotxe esportiu i avantguardista que asseguri una bona experiència per a tots els passatgers, no només el conductor.

Elegant, esportiu i robust, l'Impreza té l'inconfusible segell de SUBARU, destacant la graella hexagonal en el frontal i les línies afilades, estilitzades i esportives. A l'interior hi ha materials de millor qualitat visual i real, detalls més pràctics i còmodes, formes més dinàmiques així com seients més confortables i segurs.

Respecte a l'anterior generació, l'Impreza és ara més llarg, més ample i més baix. Les seves dimensions exteriors són 4.460 mm de longitud (+45), 1.775 mm d'amplada (+35) i 1.480 mm d'altura (-10). La distància entre eixos és de 2.670 mm (+25 mm) i té una amplada de vies de 1.540 mm en l'eix davanter i 1.545 mm en el tren posterior. Com a conseqüència de tot això, l'habitacle és més ampli.

La nova plataforma global, la tracció total permanent Symmetrical AWD, el motor bòxer i els nous sistemes com l'Eyesight fan que el nou SUBARU Impreza aconsegueixi oferir una estabilitat i una precisió impressionants en circular per carretera de corbes, amb una qualitat de rodadura i un confort excepcionals en viatjar per autopista.
 

El comportament dinàmic de l'Impreza és exemplar Foto: Subaru


El nou SUBARU Impreza arriba als concessionaris amb carrosseria de cinc portes, motor 1.6 Boxer, tracció total simètrica i canvi Lineartronic. Aquest motor 1.6 dóna la seva potència màxima, 114 CV, a 6.200 rpm i ofereix un parell màxim de 150 Nm (15,3 mkg) a 3.600 rpm. Amb aquest motor, el nou SUBARU Impreza accelera de 0 a 100 km / ha 12,4 segons i arriba a una velocitat màxima de 180 km / h. Tot això amb un consum combinat de 6,2 l / 100 km i unes emissions de 140 g / km de CO2. A més, és uns 12 quilos més lleuger que abans, el que no només redueix la despesa de combustible sinó que també aporta avantatges de cara a reduir el nivell de soroll i vibracions alhora que millora el comportament dinàmic. Destaca així mateix pel seu funcionament suau i refinat, així com per l'agradable resposta en tot el rang de revolucions gràcies al sistema de control actiu de les vàlvules (AVCS) d'admissió i escapament.

El canvi de variador continu CVT Lineartronic és uns 7,8 quilos més lleuger i també ha estat optimitzat per ampliar el seu marge d'utilització amb l'objectiu d'obtenir una acceleració més brillant en sortir des d'aturat, una millor recuperació en avançar i una major eficiència de combustible al viatjar per autopista.
 

L'interior del nou Impreza està ben equipat i ben presentat Foto: Subaru


La seguretat ha estat profundament millorada atenent a quatre àrees principals: activa, passiva, preventiva i primària. Començant per aquesta última, els enginyers i dissenyadors de SUBARU han realitzat un lloc de conducció en què la visibilitat és la clau: s'han minimitzat al màxim els punts morts reduint el gruix dels pilars i augmentant la superfície de vidre, s'ha estudiat fins al més mínim detall l'ergonomia perquè tots els comandaments, pantalles i funcions resultin fàcils de manejar i controlar, així com s'han dissenyat uns seients que redueixin el cansament al mínim per molt llarg que sigui el trajecte. Pel que fa a seguretat preventiva, destaca la presència de la tercera generació de l'innovador sistema Eyesight que inclou nou funcions: avís de col·lisió, frenada pre-col·lisió, assistència a la frenada pre-col·lisió, control de creuer i de creuer adaptatiu, avís de sortida del carril, permanència al carril, control de l'accelerador, avís de derrapat i avís d'avanç del cotxe davanter.

Pel que fa a seguretat passiva, la nova plataforma SGP dispersa l'energia en cas d'accident de manera molt més suau i eficient, mentre que les millores introduïdes en el xassís, la direcció, la suspensió i els frens permeten gaudir d'una conducció més segura, divertida i plaent. Els resultats no s'han fet esperar i el nou SUBARU Impreza ha aconseguit els millors resultats mai aconseguits en les proves de xoc realitzats per JNCAP (Japan New Car Assessment Program), amb una qualificació global de 199.7 punts. En aquestes mateixes proves, l'Impreza va rebre 5 estrelles de classificació de seguretat.

Elements com el repartiment actiu de parell (Active Torque Split) i el repartiment actiu de parell a corba (Active Torque Vectoring) contribueixen a millorar significativament la seguretat activa del nou SUBARU Impreza, sense oblidar les diferents millores incloses en la direcció o els frens.
 

Les butaques davanteres també son de nou disseny Foto: Subaru


El complet equipament de sèrie inclou entre molts altres elements el sistema d'ajuda a la conducció Eyesight, 7 Coixins de seguretat (frontals, laterals davanters, de cortina i de genoll per al conductor), llandes de 16 ", reposacaps actius i ajustables davanters, control dinàmic de comportament del vehicle VDC, ancoratges ISOFIX, pilots del darrere de LED, sistema HBA d'ajuda al canvi de llums llargues / curtes, respatllers del darrere plegables 60:40, climatitzador automàtic amb filtre antipols, sistema d'informació i entreteniment compatible amb Apple CarPlay® i Android Auto®, volant multifunció, Bluetooth, ports USB i auxiliar, ordinador de bord i fre de mà elèctric amb assistent en rampa.

L'acabat Executive afegeix, per exemple, fars LED adaptatius, antiboira davanters, retrovisors exteriors elèctrics plegables i tèrmics, llandes d'aliatge de 17 ", seients davanters calefactables, volant i palanca de canvis folrats en cuir, climatitzador bizona amb activació per veu, sistema d'informació i entreteniment SUBARU STARLINK i càmera de visió posterior.

El nou Impreza arriba amb dos versions d'acabat: 1.6 Sport i 1.6-S Executive. El 1.6 Sport surt al mercat amb un PVP de 21.800 euros que, amb l'actual campanya promocional (1.400 €) es queda en 20.400 euros. El 1.6-S Executive té un PVP de 24.900 euros als quals cal reduir 1.700 de campanya promocional, de manera que el seu preu és de 23.200 euros.

COMENTARIS

Qui l'ha vist i qui el veu
Anònim, 20/04/2018 a les 14:07
+1
-0
Si Colin McRae aixequés el cap...

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge esportiva per a un cor de 107 Cavalls
Imatge esportiva per a un cor de 107 Cavalls | Opel
01/01/1970
El nou "esportiu de butxaca" d'Opel forma també part de l'estratègia de llançament de productes Euro 6d-TEMP.
Toyota Yaris 100H
Toyota Yaris 100H | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Petit, urbà i ecològic. Així es presenta el vehicle d'accés a la gamma híbrida de Toyota, que es va iniciar el pioner Prius i avui arriba fins al RAV4.
El Kia Stonic en el seu habitat predilecte, la ciutat
El Kia Stonic en el seu habitat predilecte, la ciutat | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
El nou SUV de Kia promet donar guerra als seus rivals dins el segment
Per bàsica que sigui la versió, el Golf ha estat, és i serà un valor segur
Per bàsica que sigui la versió, el Golf ha estat, és i serà un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
El Golf 1.0 Tsi 110 ofereix consums ridículs i unes prestacions millors de les previsibles
La presència del SQ5 és imponent i les seves prestacions també
La presència del SQ5 és imponent i les seves prestacions també | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Equipat amb un motor V6 3.0 Turbo de 354 cavalls les prestacions de l'SQ5 són d'escàndol