Novetats Cotxes

Nou BMW M2 Competition, el compacte esportiu més salvatge

Adopta el motor del M3/M4 i ofereix més de 400 Cv de potència

| 18/04/2018 a les 10:13h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, esportiu, Compacte, M2, BMW
Si l'M2 estàndar ja es tot un prodigi dinàmic el Competition promet ser brutal
Si l'M2 estàndar ja es tot un prodigi dinàmic el Competition promet ser brutal | BMW
El cor del nou BMW M2 Competition és el seu nou motor, basat en la unitat propulsora dels BMW M3 i BMW M4. El motor de sis cilindres en línia i doble turbo amb tecnologia M TwinPower Turbo eroga 410 CV entre 5.250 i 7.000 rpm. El parell màxim del motor és de 550 Nm i està disponible entre 2.350 i 5.200 rpm. El propulsor té la gana insaciable per les revolucions d'un motor turboalimentat i ofereix un lliurament de potència excepcionalment lineal en un ampli rang de revolucions. Un sistema d'escapament dual amb vàlvula de control electrònic proporciona el distintiu so M, mentre que la tecnologia M TwinPower Turbo ofereix una eficiència excel·lent. Als països pertinents de la UE, el BMW M2 Competition també compta amb un filtre de partícules Otto (OPF) per reduir encara més la contaminació per partícules fines.

El nou BMW M2 Competition accelera de zero a 100 km / h, a 4,2 segons amb el canvi M DCT; 4,4 segons amb caixa de canvis manual de sis velocitats. La velocitat màxima està limitada electrònicament a 250 km / h. Amb el paquet, opcional, M Driver s'eleva la velocitat màxima a 280 km / h, 10 km / h més que en el BMW M2 Coupé. Les xifres de consum també són notables: amb la caixa de canvis manual de sis velocitats, el consum de combustible combinat és de 9,9-10,0 l / 100 km. Amb la transmissió de doble embragatge M (M DCT), aquests números disminueixen fins als 9,2 l / 100 km.
 

El 6 cilindres 3 Litres dels M3/M4 transplantat al M2 Foto: BMW


El sistema de subministrament d'oli del motor està derivat directament de la competició i s'empra el sistema de refrigeració del BMW M4 amb paquet Competition, amb alguns ajustaments. El BMW M2 Competition ofereix opcions de sistemes de subministrament i refrigeració d'oli preparats per a la competició, que han estat provats al llarg de molts anys d'experiència en l'automobilisme esportiu.

Una graella BMW engrandida i un nou faldó davanter per a un major flux d'aire són els senyals exteriors que apunten a l'ús d'aquest sistema millorat de refrigeració. La graella està acabada en pintura negra Shadow Line d'alta brillantor, de sèrie. També ho són les brànquies laterals, i el quartet de tubs d'escapament del sistema de doble escapament, amb dues vàlvules ajustables electrònicament. L'anagrama fosc de M Competition adorna la part posterior del cotxe. El disseny dels nous miralls retrovisors de doble braç millora l'aerodinàmica i són típicament característics del nou BMW M2 Competition.
 

La imatge exterior també ha estat modificada en petits detalls Foto: BMW


Els enginyers de BMW M també han ajustat la dinàmica de conducció del BMW M2 Competition tenint en compte l'augment de les seves prestacions. La barra d'alta precisió entre torretes de suspensió del davant construïda en CFRP del BMW M3 / M4 és immediatament perceptible en el compartiment del motor. Aquest element augmenta la rigidesa de l'eix davanter i augmenta la precisió de la direcció. 

El BMW M2 està equipat amb selectors a la consola central que permeten un control instantani de les característiques i paràmetres del motor, direcció, i funcions Drivelogic, amb el M DCT. Les múltiples configuracions es poden combinar entre elles a gust del conductor i es poden memoritzar per accedir-hi d'una manera senzilla a través dels botons M1 i M2 del volant. L'equipament de sèrie ara inclou botó vermell de start / stop, fars LED adaptatius i Control de Distància d'Aparcament davanter i del darrere (PDC).

El nou seient esportiu M opcional és un element destacat en termes de funcionalitat i forma. Amb una forma estil baquet, està derivat de la competició i proporciona als conductors una òptima subjecció, mentre que els reposacaps estan integrats en el respatller del seient. El suport també compta amb un distintiu M2 il·luminat a l'altura de les espatlles. La tapisseria de cuir negre té perforacions a la banqueta i el respatller, disponibles en blau o taronja. Els seients esportius estàndard també estan disponibles amb tapisseria de cuir negre, amb costures de contrast en blau o taronja.
 

Nous seients i equipaments per a l'M2 Competition Foto: BMW


Els molts anys d'experiència automobilística a BMW M GmbH es reflecteixen en la disponibilitat dels nous frens esportius M, que proporcionen un rendiment màxim en frenada gràcies a discos de fre més grans (400 mm de diàmetre en l'eix davanter i 380 mm de diàmetre en l'eix posterior) i pinces de fre pintades en gris (fixes de 6 pistons en l'eix davanter i fixa de 4 pistons en l'eix posterior). Les llandes d'aliatge lleuger de 19 polzades de sèrie (9J x 19 en l'eix davanter i 10J x 19 en l'eix posterior) també estan disponibles amb el nou disseny de ràdios en exclusiva forma d'I El nou color de pintura metal·litzada Hockenheim Silver també està disponible en exclusiva per al BMW M2 Competition.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
01/01/1970
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.
El nou Sèrie 6 GT millora el seu antecessor en tots els aspectes
El nou Sèrie 6 GT millora el seu antecessor en tots els aspectes | F.Boada
El Nissan Leaf és el cotxe elèctric més venut del món
El Nissan Leaf és el cotxe elèctric més venut del món | Ferran Rosàs
Ferran Boada
01/01/1970
La nova generació del Leaf ofereix una autonomia i prestacions que el converteixen en una opció real per moure'ns de forma sostenible