Competició

Galeria de fotos del FIA World RallyCross a Barcelona

Johan Kristoffersson s’emporta la victòria al World RX of Catalunya després que els comissaris hagin desqualificat Mattias Ekström de la final. Loeb passa a segon lloc i el nou pilot d’Audi Bakkerud puja al podi

| 17/04/2018 a les 16:17h
Arxivat a: Competició, volkswagen, peugeot, solberg, audi, montmeló, Rallycross, loeb, rallycross
Loeb amb el Peugeot 208
Loeb amb el Peugeot 208 | Ferran Rosàs
Impredictible. El resultat final del World RX of Catalunya no s’ha decidit fins a l’últim moment.  De fet fins unes hores més tard d’acabar la gran final. Malgrat que qui ha creuat primer la línia de meta ha estat el suec Mattias Ekström (EKS RX Audi Sport), qui s’ha endut finalment la victòria ha estat el seu compatriota Johan Kristoffersson (PSRX Volkswagen Team Sweden).
 

Topada al primer revolt Foto: Ferran Rosàs


La primera corba de la final del World RX of Catalunya 2018 ha estat trepidant. El pilot d’Audi Mattias Ekström – segons decisió post cursa dels comissaris – no ha respectat la posició que ocupava per l’interior Petter Solberg, qui ha xocat directe contra el mur de protecció i ja ha quedat sense opcions en aquesta final. Així doncs, Ekström ha estat eliminat de la final. El suec comentava que “sempre hi ha batalles al límit però justes. Algunes es guanyen, d’altres es perden. No he fet cap moviment brusc, he fet una bona sortida, he mirat a l’esquerra i no hi havia ningú”, però la decisió de la FIA no ha coincidit amb les paraules del pilot.
 

Ekström creuent la meta Foto: Ferran Rosàs


El vigent campió del Campionat del Món de Ral·licross, Johan Kristoffersson, ha començat la temporada de la millor manera possible. Beneficiat per la decisió final, ha aconseguit el triomf al Circuit de Barcelona-Catalunya i suma així els primers punts de l’any. Ha demostrat que torna a ser un ferm candidat al títol 2018.

El nou vegades campió del Món de Ral·li, Sébastien Loeb, ha aconseguit el segon lloc del World RX of Catalunya, pujant així per primer cop al podi del Circuit de Barcelona-Catalunya. Tot i que la sort no li ha estat de cara en dues de les sessions classificatòries i quedava fora de les semifinals per només 5 punts, una decisió de l’equip, el Peugeot-Total, ha fet que pogués participar a la segona semifinal. En aquesta, tot i no oferir el seu millor rendiment, ha pogut finalitzar entre els tres primers. Això sí, després que Timmy Hansen – company d’equip – hagués d’abandonar en la penúltima volta quan dominava de llarg la cursa, aturant-se al mig de la pista. Això ha permès que el francès pogués escalar les posicions necessàries per passar a la final, on ha acabat al segon esglaó del podi.
 
Petter Solberg ha estat sense cap mena de dubte el millor pilot durant tot el cap de setmana: dues victòries i dues segones posicions a les quatre classificatòries i imponent triomf a la semifinal. En canvi, però, al primer revolt de la final ja hagut de dir adéu a les seves possibilitats de pujar al podi després de la topada amb Ekström. Tot i la mala sort, el PSRX Volkswagen Sweden ha demostrat que aposta ben fort pel títol: triomf de Kristoffersson i Solberg a la final.

Per la banda d’Audi, malgrat que finalment Ekström no ha pogut aconseguir la victòria, la marca alemanya ha classificat als seus dos pilots per a la gran final. De fet, amb la decisió dels comissaris qui n’ha sortit beneficiat és el noruec Andreas Bakkerud que ha aconseguit així el tercer lloc final.

Catalunya RX Barcelona 2018

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
01/01/1970
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.
El nou Sèrie 6 GT millora el seu antecessor en tots els aspectes
El nou Sèrie 6 GT millora el seu antecessor en tots els aspectes | F.Boada
El Nissan Leaf és el cotxe elèctric més venut del món
El Nissan Leaf és el cotxe elèctric més venut del món | Ferran Rosàs
Ferran Boada
01/01/1970
La nova generació del Leaf ofereix una autonomia i prestacions que el converteixen en una opció real per moure'ns de forma sostenible