Novetats Cotxes

Nou Audi A6 Avant : més esportiu, més equipat i més eficient

El sistema d'hibridació lleugera mild hybrid, s'ofereix de sèrie en tots els motors

| 12/04/2018 a les 18:43h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Premium, Familiar, A6 Avant, Audi
El nou Audi A6 Avant combina un disseny dinàmic amb una excel·lent versatilitat
El nou Audi A6 Avant combina un disseny dinàmic amb una excel·lent versatilitat | Audi
El nou Audi A6 Avant continua amb una tradició d'èxit a can Audi, la de les carrrosseries familiars derivades de les seves berlines. Amb línies nítides, grans superfícies i la distintiva vidre posterior inclinada, la seva aparença reflecteix el nou llenguatge de disseny de la marca. Amb tot just cinc metres de longitud, l'Avant irradia elegància, esportivitat i sofisticació, amb el seu llarg frontal i la seva línia del sostre lleugerament inclinada.

L'àmplia graella Audi Singleframe domina el frontal, mentre que l'estilitzada silueta i la forma trapezoidal de les superfícies de les finestretes ho fan a la vista lateral. Els distintius passos de roda, denominats blisters, emfatitzen visualment la tracció quattro. La musculosa línia del sostre flueix cap al pilar del darrere, i compta en la seva part posterior amb un spoiler que allarga la silueta i subratlla l'aspecte esportiu de l'Audi A6 Avant. En la saga, una inserció decorativa serveix d'unió entre els grups òptics del darrere. A més dels dotze colors disponibles per a la carrosseria, els clients podran triar entre les línies opcionals sport i design, així com el paquet exterior S line.

El nou Audi A6 Avant mesura 4,94 metres de longitud, 1,89 metres d'amplada i 1,47 metres d'alçada. L'espai interior és encara més gran que en el model predecessor. Supera els seus competidors en amplada a l'altura de les espatlles en les places davanteres i en les del darrere, així com en espai per als genolls dels passatgers posteriors.
 

Nou disseny més agresiu per al frontal del Nou A6 Foto: Audi


Malgrat la seva línia esportiva, el nou Audi A6 Avant manté l'espai del seu predecessor per l'equipatge. El compartiment de càrrega ofereix una superfície amb una amplada de 1.050 mm i una capacitat de 565 litres en la seva configuració bàsica, que poden incrementar-se fins als 1.680 litres abatent els respatllers dels seients posteriors. De sèrie, la porta posterior i el cobreix maleter compten amb obertura elèctrica. En cas d'equipar la clau de confort, el maleter podria obrir-se mitjançant el moviment kick amb el peu. Els seients del darrere es poden abatre en proporció 40:20:40 de sèrie. Com a opció també està disponible un sistema de bola d'enganxament per remolc de funcionament elèctric.

El maleter compta de sèrie amb el provat sistema de riells per a l'organització de la càrrega, que permet als clients seleccionar les tres posicions individuals per subjectar de manera segura l'equipatge. L'Audi A6 Avant també inclou una cinta tensora de subjecció, una xarxa i dos ganxos. El kit opcional format per una barra telescòpica amb una banda de subjecció permet compartimentar el maleter de forma individual.

El nou Audi A6 està especialment preparat per a llargs viatges, gràcies al seu baix nivell de soroll a l'habitacle. L'aerodinàmica i l'aeroacústica són de primera classe: el coeficient de resistència aerodinàmica en les versions d'entrada a la gamma, que arribaran després de la fase de llançament, és de 0,27. 
 

La carrosseria, fabricada en alumini i en acer, ofereix un nivell de rigidesa extraordinari. Foto: Audi


L'Audi A6 Avant ofereix de sèrie una àmplia gamma de sistemes de seguretat, incloent-hi tecnologies d'il·luminació, així com sistemes d'assistència i seguretat passiva. Els fars LED formen part d'equipament de sèrie. Existeixen tres versions de sistemes d'il·luminació disponibles, amb els fars HD Matrix LED amb feix de llum d'alta resolució al capdamunt de la gamma. Amb aquesta opció, la llum diürna està formada per cinc línies horitzontals. Els intermitents dinàmics i les animacions lluminoses en obrir o tancar el vehicle posen en relleu el caràcter distintiu de la família A6. El paquet d'il·luminació ambiental de contorn -opcional- ofereix una il·luminació personalitzada per a l'interior.

El nou A6 Avant inclou una extensa llista de sistemes d'assistència a la conducció, dividits en els paquets City i Tour. A més del sistema de frenada d'emergència de sèrie Audi pre sense front, també s'ofereix l'assistent de conducció adaptatiu. Proporciona control longitudinal i lateral en situacions de trànsit intermitent des de la detenció completa fins a una velocitat de 250 km / h, i assisteix al conductor accelerant i frenant. A més, aquest sistema també ajuda a mantenir la velocitat i la distància amb el vehicle que circula de front quan se circula amb trànsit congestionat o en vies estretes. Per a la funció addicional d'assistent d'eficiència, l'assistent de conducció adaptatiu ajuda de forma predictiva tenint en compte factors com el límit de velocitat, corbes, rotondes i girs, si la guia de ruta està activa.

A més de la informació predictiva en la instrumentació, l'assistent d'eficiència també proporciona feedback hàptic mitjançant el pedal de l'accelerador actiu. Juntament amb el sistema MHEV, aquestes funcions d'assistència ajuden a promoure l'estalvi de combustible. L'assistència d'emergència millora la seguretat en reconèixer quan el conductor no actua, realitzant una sèrie d'alertes visuals, acústiques o hàptiques. Si el conductor no respon, el sistema pren el control, activa els llums d'emergència i inicia una maniobra de frenada fins a detenir a l'A6 de forma segura.
 

Un interior luxós i equipat amb la última tecnologia disponible Foto: Audi


El sistema activa les mesures de protecció de l'Audi pre sense, com el pre-tensor dels cinturons de seguretat i el tancament de les finestretes, realitzant automàticament una trucada d'emergencia. Cinc funcions donen suport al conductor en el trànsit urbà: l'Audi cross assist detecta el trànsit que creua per davant del vehicle; l'Audi pre sense 360 ° detecta possibles riscos de col·lisió; l'Audi rear cross traffic assist monitoritza el trànsit creuat posterior, per exemple en sortir d'una plaça d'estacionament en paral·lel. Els sistemes exit de revisió de resultats i lane change revisió de resultats -alerta de sortida del vehicle i avís de canvi de carril completen el paquet.

Totes aquestes funcions es controlen des d'un mòdul d'alta tecnologia que equipa de sèrie el nou Audi A6 Avant: el controlador central dels sistemes d'assistència al conductor, anomenat zFAS, que calcula de forma contínua una imatge diferenciada de l'entorn de l'automòbil. Per fer-ho, en funció del nivell d'equipament, utilitza les dades recollides per fins a cinc sensors de radar, cinc càmeres, 12 sensors d'ultrasons i un escàner làser.

L'habitacle del nou Audi A6 Avant presenta una arquitectura elegant d'estil minimalista, que es fon de forma harmoniosa amb el concepte de conducció. Una superfície black panell amb les pantalles del MMI touch response integrades dominen l'elegant quadre de comandament. La consola central està lleugerament orientada cap al conductor. Les línies horitzontals reforcen la impressió d'un gran espai en el qual tots els elements es relacionen entre si d'una forma lògica. En funció dels desitjos del client, l'interior del nou Audi A6 Avant pot assumir personalitats completament diferents. A més de la versió bàsica, s'ofereixen quatre línies d'equipament, cadascuna amb la seva pròpia decoració: sport, design, design selection i el paquet S line esportiu interior.

Els seients del nou Audi A6 Avant s'han redissenyat per complet. En el més alt de la gamma es troben les butaques davanteres de confort amb diferents funcions d'ajust, equipades opcionalment amb funcions de ventilació i massatge; així com els seients esportius S, amb reposacaps integrats. Altres opcions inclouen el paquet air quality amb dues fragàncies i ionitzador, el gran sostre panoràmic i els eixugaparabrises adaptatius amb toveres integrades, tant per al vidre del davant com per al posterior 
 

Els seients del nou Audi A6 Avant s'han redissenyat per complet. Foto: Audi



El conductor del nou Audi A6 realitza gairebé totes les funcions en les dues grans pantalles del sistema operatiu MMI touch response. Si s'equipa el MMI Navegació més, els sistemes d'infotainment i de navegació es manegen des de la pantalla superior de 25,7 cm (10,2 polzades). La pantalla inferior de 21,8 cm (8,6 polzades) integra el control de la climatització, funcions de confort i entrada de text de diverses maneres.

El conductor pot descansar el canell de forma confortable al gestor de la palanca de canvis mentre opera les diferents funcions. Gràcies a la seva retroalimentació hàptica i acústica, la tecnologia MMI touch response resulta ràpida i fiable. L'estructura dels menús del MMI segueix l'esquema que es pot trobar en un telèfon intel·ligent; el conductor pot personalitzar la disposició de les icones.

El sistema MMI Navegació més també inclou la instrumentació Audi virtual cockpit amb la seva pantalla digital de 31,2 cm (12,3 polzades), que es maneja des dels comandaments situats al volant multifunció. La instrumentació opcional head-up display projecta la informació al parabrisa. El nou control per veu mitjançant llenguatge natural converteix al nou Audi A6 en un intel·ligent company a l'hora de dialogar. Respon a ordres i preguntes de dues formes diferents: utilitzant les dades emmagatzemades a bord, i mitjançant el coneixement adquirit del núvol. Les possibilitats de personalització de sèrie ofereixen un màxim de set perfils individuals, amb fins a 400 paràmetres configurables.

La clau opcional Audi connect key permet tancar i obrir el vehicle utilitzant un smartphone amb sistema operatiu Android gràcies a la tecnologia de proximitat NFC. Mitjançant l'aplicació myAudi és possible connectar el vehicle a un telèfon intel·ligent. La interfície Audi phone box suporta el protocol de veu LTE. El sistema Bang & Olufsen Advanced Sound System proporciona un fascinant so 3D fins i tot en les places posteriors, a través d'un total de 15 altaveus.

Tots els motors estan equipats de sèrie amb la tecnologia mild hybrid (MHEV), que millora encara més el confort i l'eficiència i permet reduir el consum de combustible en utilització real. L'alternador accionat per corretja, que és el cor del sistema MHEV, recupera fins a 12 kW amb el sistema de 48 volts durant la frenada, energia que s'emmagatzema en una bateria secundària de ions de liti. Amb el motor apagat, el nou Audi A6 pot avançar en mode de marxa per inèrcia a velocitats d'entre 55 i 160 km / h. El sistema start-stop s'activa des d'una velocitat de 22 km / h. Els motors transmeten la potència a l'asfalt a través d'un canvi S tronic de set marxes, o tiptronic de vuit relacions i la tracció quattro.



El complement ideal és el diferencial del darrere esportiu opcional, que distribueix la potència entre les dues rodes de l'eix posterior de forma activa per millorar l'agilitat en corba. Ágil i confortable com mai: tren de rodatge. La suspensió del nou Audi A6 Avant ofereix un equilibri encara més gran entre dinamisme i confort que en el model predecessor. La direcció progressiva de sèrie és molt còmoda de manejar. Amb una desmultiplicació esportiva, es torna més directa quan augmenta l'angle de gir del volant. El nou concepte de control per a la direcció electromecànica proporciona una resposta més precisa del que succeeix entre les rodes i l'asfalt, eliminant moviments indesitjats al volant.

Audi ofereix com a opció la direcció dinàmica a les quatre rodes, amb la qual millora la maniobrabilitat de l'A6 Avant. A velocitats de fins a 60 km / h, les rodes posteriors giren fins a cinc graus en direcció oposada a les davanteres, el que redueix el diàmetre de gir de l'A6 Avant fins a un metre, per quedar-se a 11,1 m. Amb aquest sistema, sigui a l'hora d'aparcar o conduint en el trànsit urbà, la mida de l'Audi A6 Avant, amb els seus gairebé cinc metres de longitud, passa desapercebut. La direcció dinàmica a les quatre rodes també augmenta l'agilitat en corbes i l'estabilitat a velocitats superiors als 60 km / h.

En aquestes situacions, les rodes de l'eix davanter i del darrere giren en la mateixa direcció. Els clients poden triar entre quatre variants de suspensió: l'estàndard amb molles d'acer, la suspensió esportiva, la suspensió amb control de duresa de l'amortiment i la suspensió pneumàtica adaptativa, també amb amortiment variable en alçada. A més del tarat de l'amortiment i de la suspensió pneumàtica, la plataforma electrònica de xassís (ECP) governa la direcció dinàmica a les quatre rodes i el diferencial posterior esportiu. El conductor pot ajustar el sistema Audi drive select, d'acord ambls programes comfort, auto i dynamic. La direcció dinàmica a les quatre rodes, per exemple, modifica tant la desmultiplicació com el grau d'assistència.
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.