Novetats Cotxes

​El nou Ford Focus ja és aquí, i és més sofisticat que mai

Coincidint amb el 20 aniversari del model, Ford acaba de presentar una de les novetats més esperades de l'any.

| 10/04/2018 a les 19:29h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Compacte, Focus, Ford
El Focus es renova per fer front a la dura competencia del segment C
El Focus es renova per fer front a la dura competencia del segment C | Ford
El Ford Focus 2019 presenta un disseny totalment evolucionat sota la filosofia "human-centric", que reflecteix la clara orientació que Ford fa envers l'experiència de conducció. A més del disseny, la tecnologia i l'eficiència són els altres grans pilars de la nova generació.

El Ford Focus 2019 presenta un disseny totalment nou amb unes línies més fluides i arrodonides que el seu predecessor. El nou model augmenta 53 mil·límetres la distància entre eixos, el que li atorga un aspecte més allargat. l'exterior compta amb línies més arrodonides, una graella visiblement més gran i nous grups òptics horitzontals amb tecnologia LED.

Tots els trets exteriors vénen donats per l'ús de la plataforma C2 de Ford. El Ford Focus 2019 és el primer model de la marca que utilitza aquesta plataforma nivell mundial, que ha estat dissenyada per millorar el rendiment, brindar més espai interior sense afectar negativament les dimensions exteriors i millorar l'aerodinàmica per a una millor eficiència del combustible.
 

No faltarà la carrosseria familar Foto: Ford


El nou Focus, estarà disponible en 13 colors diferents. A més, el model comptarà amb els acabats ST-Line, Active i Vignale. Cada un d'aquests tres acabats especials comptarà amb els seus trets significatius, és a dir, esportivitat per al ST-Line, més aventurer per a l'Active i tot luxe per al Vignale.

La mateixa filosofia de disseny de l'exterior, s'estén també a l'interior del nou Ford Focus 2019, fent-se encara més patent si és possible la filosofia "human-centric" que Ford ha volgut plasmar en el seu nou model. El disseny simplificat i menys recarregat genera una atmosfera més acollidora. A més, l'interior compta amb un major espai habitable gràcies als 53 mil·límetres més de distància entre eixos.

La utilització de materials suaus al tacte per a elements com el panell d'instruments o els laterals de les portes li atorguen un caràcter més distingit. A més, Ford no ha volgut escatimar a l'hora de triar els materials per a l'interior i així, en funció de l'acabat, podem trobar elements com: fusta de gra fi i cuir per al Vignale o acabats esportius amb efecte de fibra de carboni per a ST line.
 

L'interior del Focus 2019 és més refinat Foto: Ford


Pel que fa aequipament, Ford introdueix la tecnologia de mòdem integrat FordPass Connect, convertint el vehicle en un punt d'accés WiFi mòbil amb connectivitat per fins a 10 dispositius. A més, FordPass Connect permet a l'usuari moltes altres funcions, a través de l'app FordPass, com: localitzar el vehicle, comprovar l'estat del vehicle, desbloquejar el pany a distància o arrencada remot per aquells models Focus amb transmissió automàtica de vuit velocitats.

El nou Focus també compta amb sistema de càrrega sense fil i incorpora el sistema SYNC 3 de Ford, amb una pantalla tàctil a color de 8 polzades, que permet als conductors controlar les funcions d'àudio, navegació i climatitzats, així com els telèfons intel·ligents connectats per Bluetooth utilitzant simples ordres de veu.

El nou Ford Focus presenta una gamma més àmplia de característiques avançades de seguretat que qualsevol altre vehicle Ford anterior, aconseguint el nivell 2 de conducció autònoma. El paquet de tecnologies incloses en el sistema Ford Co-Pilot360 estan dissenyades perquè l'experiència de conducció sigui més còmoda, menys exigent i més segura. 
 

Per primer cop en el Focus hi han disponibles diferents modes de conducció Foto: Ford



El nou Ford Focus 2019 compta amb una gamma avançada de motors Ford EcoBoost de gasolina i Ford EcoBlue dièsel, que han estat optimitzats per complir amb les últimes normes d'emissions Euro 6, utilitzant el nou procediment mundial harmonitzat de proves de vehicles lleugers (WLTP) .

L'oferta en motors de gasolina comença amb el guardonat motor 1.0 EcoBoost , que s'ofereix en versions 85 CV, 100 CV i 125 CV, però ara s'afegeix el nou motor 1.5 EcoBoost amb 150 CV i 182 CV. L'eficiència del combustible i les emissions de CO2 de tots dos motors de gasolina EcoBoost es milloren utilitzant el primer sistema de desactivació de cilindres de Ford per a un motor de tres cilindres. A més, tots dos motors incorporen també les tecnologies Core EcoBoost, que inclouen la turbocompresión avançada, la injecció directa de combustible a alta pressió i la temporització variable independent de la lleva.

Per la seva banda, els nous i avançats motors turboalimentats EcoBlue de Ford estan dissenyats per oferir major potència, més parell motor a baixes revolucions, i major eficiència de combustible. Així, les opcions de gasoil del nou Ford Focus passen pels motors dièsel 1.5 amb 95 CV i 120 CV i 2.0 amb 150 CV. Aquests motors es combinen amb la transmissió manual de sis velocitats o la nova transmissió automàtica de vuit velocitats, que només està disponible en algunes versions.



Un xassís totalment nou i sofisticat, complementat amb tecnologies de conducció avançades, ofereix una experiència total de conducció. La configuració de suspensió posterior independent de braç llarg curt (SLA) que optimitza tant la comoditat com les respostes del vehicle. A més., la SLA es millora encara més amb la primera introducció de la tecnologia CCD de Ford, que cada 2 mil·lisegons monitoritza les dades de suspensió, carrosseria, direcció i frenada, i ajusta les respostes d'amortiment per millorar la qualitat de la conducció.

La tecnologia també ajuda a reduir l'impacte de conduir a través de carreteres en mal estat, detectant la vora d'un sot i ajustant l'amortidor perquè la roda no caigui tan dins . Cal destacar també que el modes Normal, Sport i Eco s'ofereixen per primera vegada en un Focus, permetent als conductors ajustar automàticament el pedal de l'accelerador, la caixa del canvi automàtica de vuit velocitats, l'adreça electrònica d'assistència assistida (EPAS) i les característiques ACC perquè coincideixin amb el mode de conducció triat.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Una Trail d'accés per l'aventura quotidiana
Una Trail d'accés per l'aventura quotidiana | F.Boada
La germana petita de les V-Strom és una montura ideal per començar en el món del Trail
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Marc Calvo
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.