Competició Clàssics

FOTOS L’Espíritu de Montjuïc, s’acomiada del Circuit amb una edició de rècord

Més de 220 participants en la primera visita de les Peter Auto Series amb clàssics dels anys 60, 70, 80 i 90.

Espíritu de Montjuïc

| 08/04/2018 a les 21:14h
Arxivat a: Competició, Circuit de Barcelona-Catalunya, Competició Clàssics
 Multitud de curses i d’atractius al pàdoc per reviure l’època daurada de l’automobilisme
Multitud de curses i d’atractius al pàdoc per reviure l’època daurada de l’automobilisme | Josep Mª Marcet
Després de tres dies de màxima intensitat al Circuit de Barcelona-Catalunya, l’Espíritu de Montjuïc s’ha acomiadat de la seva setena edició. El festival revival es presentava amb un elenc molt especial, els més de 220 participants de les Peter Auto Series, un dels certàmens més prestigiosos de clàssics dels anys 60, 70, 80 i 90. Els entusiastes del motor han pogut gaudir amb un total de set curses disputades avui al traçat català, que s’ha vestit de gala amb un pàdoc ple d’atractius. Com si d’un parc temàtic inspirat en les mítiques curses del traçat urbà barcelonès de Montjuïc es tractés, el Circuit de Barcelona-Catalunya ha acollit a una gran quantitat de famílies i aficionats.
 
La primera de les proves ha arrencat puntual a les 10 del matí amb The Greatest Trophy, nom que bateja l’antic Trofeo Nastro Rosso. La segona cursa del campionat d’origen italià ha vist brillar per sobre de la resta a Vincent Gaye. El belga ha firmat dues de dues victòries amb un Ferrari 275 GTB/C de 1966, així com la pole position. El tercer esglaó del podi l’ha ocupat un representant de casa, Guillermo Fierro, que compartia un Maserati 300 S 1957 amb el britànic Steve Hart.
 
L’Heritage Touring Cup s’ha estrenat avui amb una única prova programada a una hora. El Circuit de Barcelona-Catalunya ha estat testimoni de com l’antic Campionat d’Europa de Turismes (ETCC), disputat entre 1966 i 1984, coronava a un pilot local com a vencedor. Als comandaments d’un Ford Capri 3100 RS, Gérard López i Richard Meaden han pogut imposar-se als 30 competidors que tenien. Amb un clàssic de 1974, el duet ha fet front a la presència del cotxe de seguretat i a una pista lliscant a causa de la pluja.
 
Una de les graelles més atractives i nombroses era la de la Classic Endurance Racing I, un certamen de resistència de GTs i prototips dels 60 i 70. Gérard López, l’espanyol que va ser director esportiu de l’equip d’F1 Lotus entre 2014 i 2016, ha tornat a pujar a l’esglaó més alt del podi. En aquest cas ho ha fet amb un Lola T70 MkIII B del 1969. Aquest primer lloc absolut li ha servit per ser el propietari també del Trofeo Javier del Arco.
 
Paul Lafargue ha conquerit la Classic Endurance Racing II, que reunia cotxes més moderns que l’anterior. El francès ho ha fet amb un Lola T 298 BMW 1979. La dinàmica ha estat la mateixa, una hora de màxima intensitat, amb la presència del cotxe de seguretat durant gran part de la prova, que ha clausurat el programa dominical de curses i l’activitat a la pista del Circuit.
 
Group C Racing ha premiat al Mercedes Benz C11 1989 pilotat per Kriton Lendoudis i Rui Aguas. El grec i el portuguès s’han refet del discret resultat d’ahir que els va deixar insatisfets després d’haver aconseguit marcar la volta ràpida. Aquest campionat reunia espectaculars unitats dels anys 80 i 90, cotxes amb fins a 700 CV de potència que van disputar campionats com el Mundial de Resistència o les 24 Hores de Le Mans.
 
L’única cursa de clàssics a l’esprint en aquesta jornada dominical ha vingut de la mà de l’Euro F2 Classic. Philippe Scemama ha guanyat amb un March 752 del 1975. El txec sortia des de l’última línia de la graella, però tot i això s’ha imposat sense problemes. Charles Veillard, el vencedor d’ahir, ha estat segon amb el seu Ralt RT 1 del 1977.
 
Acompanyant les joies clàssiques de l’automoció, la Clio Cup Spain disputava la primera cita del seu calendari esportiu 2018. Si ahir David Pouget (GPA Racing) s’enduia l’or i Nicolas Milan (Milan Competition) la plata, avui s’han intercanviat els papers. Els francesos han viscut una autèntica batalla fins a l’últim revolt, quan la balança s’ha decantat cap a Milan. Thibaut Bossy (TB2S) ha aprofitat aquesta disputa per acostar-se als líders, però finalment ha firmat la tercera posició. Jordi Palomeras (GPA Racing) ha estat el millor classificat local, defensant la quarta posició. El català partia molt enrere a la graella de sortida, però un ritme constant l’ha fet remuntar fins a sis posicions.
 
Un saló de competició històrica
 
Els al·licients que presentava Espíritu de Montjuïc no només es trobaven a la pista. Per aconseguir un ambient únic i autèntic, el pàdoc del Circuit de Barcelona-Catalunya ha fet un viatge al passat.
 
Els més petits han pogut conèixer i viure aquest retrocés màgic amb moltes activitats per a ells. La carpa del circ ha homenatjat a Charlie Rivel i ‘Los Payasos de la Tele’ i ha acollit més tallers. Novament, un jurat professional ha examinat amb deteniment els vehicles al concurs d’elegància ‘Arte en Movimiento’. Amb cotxes de diferents països europeus, Seat ha aportat la representació de casa. La marca nacional ha commemorat el 50è aniversari del Seat 124. No ha faltat tampoc la música, les classes de ball o les compres a la zona de mercat.
 
La Renault Passion Experience ha completat els atractius que es troben al pàdoc del Circuit. Una varietat de models de la marca francesa amb diferents activitats de conducció per gaudir, així com simuladors de conducció o circuits de seguretat viària.

Espíritu de Montjuïc

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

COMENTARIS

a
jorecafoto, 11/04/2018 a les 17:06
+0
-0
Com va anar la xifra de visitants? Jo ho tenia tot a punt per anar-hi el diumenge amb la familia i ho vam cancel·lar pel dia plujós que feia.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.