Cotxes Clàssics

Joies de l'automoció es concentren al Circuit per l'Espíritu de Montjuïc

Aquest dissabte hi ha hagut 10 hores d'activitat i 5 curses per gaudir de més de 200 vehicles clàssics

| 08/04/2018 a les 12:37h
Arxivat a: Noticies Motor, Noticies Motor, Clàssics, Espíritu de Montjuïc, Circuit, Circuit de Barcelona-Catalunya
Alguns dels vehicles clàssics que s'han aplegat al Circuit
Alguns dels vehicles clàssics que s'han aplegat al Circuit | Miquel Rovira Fotografia
Els cotxes clàssics acaparen aquest cap de setmana totes les mirades dels aficionats al Circuit de Barcelona-Catalunya. La segona jornada de l'Espíritu de Montjuïc ha deixat aquest dissabte moments emocionants i únics amb més de 10 hores d'activitat a pista i un total de 5 curses disputades. El ritme ha estat igual d'intens a la zona freqüentada pel públic, amb el pàdoc com a escenari d'acollida d'activitats familiars diverses.
 
El concurs d'elegància Arte en Movimiento ha jutjat els automòbils arribats de diversos països europeus. Amb un parc replet d'unitats exclusives difícils de trobar, un jurat professional ha examinat amb deteniment els vehicles per després destacar el més elegant. Seat també ha volgut aportar els seus records en aquest retrocés al passat, amb una carpa plena d'exemplars que commemoren el 50è aniversari del Seat 124. Mentre tot això succeïa, una pista de ball ambientava el Circuit, amb classes de diferents gèneres musicals i amb l'actuació de Montmeló Hot 5. Però no tot han estat cotxes. Un village temàtic i una zona de mercat han completat la immersió al passat, a on els assistents podien comprar des de roba vintage fins a etiquetes de col·leccionista.
 
Els petits també han tingut el seu espai amb la carpa del circ. Allà ha tingut lloc l'homenatge a Charlie Rivel i Los Payasos de la Tele, tallers de pintacares, titelles, entre d'altres. Els més atrevits s'han posat a prova amb els cotxes de pedals, per un petit recorregut dissenyat amb l'objectiu que se sentin com autèntics pilots per un dia. A més de tot això, atraccions infantils a diversos punts del pàdoc.
 
La Renault Passion Experience ha completat els atractius que es troben al pàdoc del Circuit. Una varietat de models de la marca francesa amb diferents activitats de conducció per gaudir, així com simuladors de conducció o circuits de seguretat viària.
 
Primeres curses de les Peter Auto Series i de la Clio Cup

Després d'una jornada matinal d'entrenaments qualificatius, alguns dels campionats de les Peter Auto Series han posat a prova les seves unitats amb curses apassionants i molt diverses, que se seguiran disputant avui a partir de les 10.00 h i de forma ininterrompuda fins a les 17.15 h.
 
The Greatest Trophy ha tingut un dominador incontestable: Vincent Gaye. El belga, als comandaments d'un Ferrari 275 GTB/C de 1966 ha firmat la pole position i també la primera victòria del dia amb molta comoditat. El campionat d'origen italià aplega esportius i GTs de les cases més prestigioses de cotxes. De fet, el podi l'han completat un altre Ferrari, el 250 GT Breadvan pilotat per Martin Halusa i Lukas Halusa; i el Maserati 300 S de Guillermo Fierro i Steve Hart. 
 
Charles Veillard s'ha imposat a l'Euro F2 Classic amb un Ralt RT 1, un exemplar de 1977 que va participar en el que va ser l'avantsala a l'F1 unes dècades enrere. Nick Pink ha conquerit la plata amb un Lola T360 de 1974. El certamen de monoplaces ha deixat imatges curioses, ja que només han pogut creuar la línia de meta aquests dos participants. La resta ha patit problemes de fiabilitat durant les últimes voltes i, fins i tot, abans de sortir. La graella de sortida ha vist com el Lotus 69 de Bussolini no responia davant el canvi de color del semàfor.  
 
El Group C Racing reunia espectaculars unitats dels anys 80 i 90, cotxes amb fins a 700 CV de potència que van disputar campionats com el Mundial de Resistència o les 24 Hores de Le Mans. Entre els 21 participants, Michel Lecourt i Raymond Narac han aconseguit una inesperada primera posició amb el Porsche 962C 1990. El duet francès ha aprofitat que el cotxe líder, el Mercedes Benz C11 1989 pilotat per Kriton Lendoudis i Rui Aguas, descendia en la classificació general als últims revolts de la cursa a causa de problemes amb el seu cotxe.
 
La Clio Cup Spain ha posat el toc actual en aquesta jornada revival. Com de costum, el campionat monomarca ha brindat una prova a l'esprint de màxima intensitat. Després de 25 minuts i avançaments constants, els francesos David Pouget (GPA Racing) i Nicolas Milan (Milan Competition) han copat la primera i la segona posició respectivament; seguits d'un representant de casa i habitual en aquesta competició, Jordi Palomeras (GPA Racing). El català ha estat lluitant fins els últims metres per la victòria, tot i que finalment ha sigut tercer.
 
Les entrades per gaudir d'Espíritu de Montjuïc es poden adquirir a www.circuit.cat a partir de 20 euros. 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.