Proves Motos

Provem la Triumph Tiger 1200 XRT: la més Touring de les Maxi-Trail

Per prestacions i confort la Tiger 1200 es una viatgera exemplar

| 07/04/2018 a les 20:22h
Arxivat a: Proves Motos, Proves Motos, Maxi-Trail, Xrt, Tiger 1200, Triumph
La nova Tiger 1200 continua sent una viatgera incansable
La nova Tiger 1200 continua sent una viatgera incansable | F.Boada
82 Anys d'història contemplen a la nostra protagonista d'avui. El 1936 Triumph presentava les Tiger 70, 80 i 90 les seves primeres motos dedicades a l'Off-Road, des de llavors 6 generacions de Triumph han compartit el cognom Tiger.

Per a aquest 2018 els de Hinckley han renovat completament els seus models trail, les 800 i les 1200. Les noves Tiger 1200, les que avui ens ocupen, són fins a 11 kg més lleugeres i compten amb més de 100 millores, inclosa una profunda remodelació del motor que lliura potència de manera més immediata, tecnologia de primer nivell que abasta, il·luminació 100% LED, fars adaptatius per corba, pantalla TFT a color, 6 modes de conducció, controls retro-il·luminats, sistema Triumph Quick-Shifter de doble efecte, arrencada sense clau, una nova ergonomia i un estil més característic que reforça el seu caràcter i la seva imatge prèmium.
 

Nous detalls estètics per a aquesta versió 2018 Foto: F.Boada


La gamma Tiger segueix presentant-se en dues versions, les XC per als que tingueu clar que us va el marró. I les XR més orientades a un ús en carretera. Entre aquestes dues versions podeu escollir fins a 6 models diferents, així que serà difícil que no trobeu una Tiger ajustada a les vostres necessitats o gustos. Això sense comptar amb els més de 50 accessoris originals que Triumph ha desenvolupat per als seus trail.

Avui tenim entre mans la 1200 XRT, el Top de gamma de les versions asfàltiques. Una moto amb la qual Triumph pretén oferir-nos la rutera definitiva. En les seves versions anteriors la Tiger sempre ens va semblar que brillava en aquest aspecte. 

El característic motor tricilíndric de 1.241cc eroga ara 141 Cv a 9.350 voltes, 6 Cv més que en la versió anterior, i idèntics 122 Newtons metre de parell màxim a 7.600 revolucions. En el renovat motor s'han variat els mapes d'injecció per oferir un lliurament de potència encara més lineal que abans. En la construcció del motor s'han fet servir nous components i materials per tal de reduir el seu pes i també les seves inèrcies internes.
 

Ha perdut el cognom Explorer, però la imatge de familia és evident Foto: F.Boada

 

Les noves Tiger compten amb un nou sistema de canvi ràpid desenvolupat per la marca, el Triumph Shift Assist que permet pujar i baixar de marxa sense tocar embragatge, ja sabeu l'addictiu que és aquest sistema. L'embragatge és anti-rebot i l'electrònica de gestió del motor també és completament nova. La XRT compta amb 5 modes de conducció. Rain, Road, offroad, Sport i Rider. Cada un d'aquests modes actua sobre els mapes de lliurament de potència del motor, l'assistència de l'ABS, els paràmetres del control de tracció i la configuració de les suspensions semi actives (TSAS) que signa WhitePower.

Davant comptem amb una Forquilla amb barres de 48 mil·límetres amb 190 mil·límetres de recorregut i darrere amb un mono-amortidor també signat per WhitePower amb 193 mil·límetres de recorregut. Les suspensions semi actives són de sèrie en aquesta XRT i permet al pilot escollir entre dues maneres. Auto i offroad. La suspensió del darrere sempre s'ajustés la recollida prèvia del darrere automàticament al pes del pilot, del passatger i de la càrrega.

El sistema de frens encarregats de detenir la XRT 1200 són uns dobles discos flotants de 305 mil·límetres mossegats per pinces de quatre pistons davant i un monodisc de 282 mil·límetres amb pinça monopistó darrere. La frenada és combinada en les maneres de carretera i es desconnecta a baixa velocitat o en Manera offroad. L'ABS és d'última generació i compta amb el càlcul de corba, podem a més ajustar també en tres modes, Carretera / Off-Road / i OFF.
 

El motor tres cilindres ofereix una banda sonora excitant Foto: F.Boada


L'ergonomia de les noves Tiger 1200 també s'ha revisat. El manillar s'ha col·locat 20 mil·límetres més a prop del pilot per facilitar que totes les talles hi arribin bé, millorar la maniobrabilitat a baixa velocitat, el que s'agraeix en una moto, que encara que s'hagi aprimat 11 quilos, segueix marcant en bàscula 240 quilos, i augmentar també el confort en llargs viatges gràcies a una posició de conducció més relaxada.

El seient també ha estat redissenyat per millorar el confort. Disposa de dues altures podent escollir entre els 835 mil·límetres de la seva posició més baixa i els 855 de la més alta. També hi ha una versió Low Ride de la XR amb altures entre 790 i 810 mil·límetres.

El dipòsit té 20 litres de capacitat i la marca homologa un consum mitjà de 5,2 litres als 100 el que hauria de garantir-nos una autonomia de prop de 400 quilòmetres. Ideal per viatjar.
 

Ràpida i confortable. La Tiger 1200 XRT és una viatgera exemplar Foto: F.Boada


El llistat d'equipament de la XRT és realment extens i compta amb elements com una pantalla parabrises regulable elèctricament, punys i seient de pilot i passatger calefactats, arrencada sense clau, noves pinyes retroil·luminades, far i pilot del darrere LED, llum de corba, assistent d'arrencada en pendent i sobretot un nou panell d'instruments TFT de 5 polzades.

Aquest panell pot configurar-se en 2 temes i sis estils cadascun ... Al gust del consumidor. Aquest panell ens mostra de manera clara i llegible de manera permanent, la velocitat, el comptavoltes, la manera de conducció seleccionat, la marxa engranada, el nivell de combustible, rellotge horari i la temperatura ambient. Podem seleccionar a més com a informació complementària, 2 trips, consums, autonomia, temperatura del refrigerant, informació dels ajustos de suspensió i avisos d'alerta i servei. Tota la informació que puguem necessitar.

Les més de 100 millores que Triumph ha realitzat sobre la Tiger 1200 es noten. Aquest top de gamma està equipat amb tot el que necessitaràs per viatjar amb un confort extraordinari. El seu motor continua brillant per unes prestacions espectaculars i un só que embriaga. La pega, que malgrat haver perdut 11 kilos la sensació sobre la moto és que continua sent una moto pesada.


Prova Triumph Tiger 1200 XRT

 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
01/01/1970
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.
El nou Sèrie 6 GT millora el seu antecessor en tots els aspectes
El nou Sèrie 6 GT millora el seu antecessor en tots els aspectes | F.Boada
El Nissan Leaf és el cotxe elèctric més venut del món
El Nissan Leaf és el cotxe elèctric més venut del món | Ferran Rosàs
Ferran Boada
01/01/1970
La nova generació del Leaf ofereix una autonomia i prestacions que el converteixen en una opció real per moure'ns de forma sostenible