Proves Cotxes

​Provem el Volkswagen Golf 1.0 TSI: escac als híbrids

El Golf 1.0 Tsi 110 ofereix consums ridículs i unes prestacions millors de les previsibles

| 23/03/2018 a les 13:45h
Arxivat a: Proves Cotxes, Tsi, Golf, Volkswagen, Proves Cotxes, Compacte, 5 portes
Per bàsica que sigui la versió, el Golf ha estat, és i serà un valor segur
Per bàsica que sigui la versió, el Golf ha estat, és i serà un valor segur | F.Boada
Quaranta-quatre anys d'història contemplen al VW Golf. El compacte del segment C més venut de la a Europa i el tercer cotxe més venut arreu del món, el Toyota Corolla i el Ford F-150 ocupen els dos primers llocs, del que se n'han fabricat més de trenta milions d'unitats.

El 1976, dos anys més tard del seu llançament Volskswagen es va inventar un tipus de cotxe, el Gran Turisme Injecció conegut per tothom per les seves icòniques sigles GTI, el seu petit motor erogava 110Cv un rendiment increïble per a l'època.

Cent deu cavalls, és també, la potencia nominal del Golf que avui tenim entre mans, però la seva orientació és l'oposada a la del GTI original i a la de l'actual que ja arriba fins als 220 Cv en la seva versió estàndard i del que se'n deriven també versions especials com la ClubSport amb 265 Cv o la R amb 310.

Aquest Volkswagen Golf 1.0 TSI 110 CV que provem és un autèntic especialista, el Golf ciutadà capaç d'oferir tota la versatilitat dels compactes del segment C i uns consums ridículs.

Per dimensions el Golf està en la mitjana del segment. Té una longitud de 4,25 metres, una amplada d'1,79 metres i una alçada d'1,45 metres; mentre que la distància entre eixos es manté en 2,64 metres. Tot i que la tendència del segment és a eliminar les carrosseries de tres portes, el Golf se segueix oferint tant amb tres com amb cinc portes.
 

Sense grans novetats estètiques, ningú les espera tampoc. Foto: F.Boada


Estèticament la darrera generació del Golf pot ser acusada de continuista i poc innovadora. Potser si, però malgrat la competència creixent, el Golf continua sent un èxit de vendes i el compacte de referència. Així que Volkswagen aplica la teoria de "si alguna cosa funciona, no ho canviïs". Qui compra un Golf vol un Golf igual que quan vas a un concert dels Rolling Stones vols sentir "Satisfaction".

A l'interior tampoc hi ha apostes arriscades. La qualitat percebuda en el seu habitacle és notable, un esglaó per sota de les marques prèmium, cal no oblidar que estem davant la versió més bàsica del Golf, però que supera amb escreix a molts dels seus rivals directes. Encara que hi ha bastants plàstics, la veritat és que la majoria són tous i agradables al tacte.

Les butaques davanteres són amplies i còmodes. És molt fàcil aconseguir la posició ideal al volant i l'ergonomia de tots els comandaments és exemplar. Entre mans ens queda el volant multifunció de molt bon tacte i gruix perfecte.

Al centre del davantal i trobem una pantalla tàctil de 8 polzades amb un funcionament molt més precís que agrupa tot el sistema d'info-entreteniment i de configuració del cotxe. En aquesta versió més bàsica no s'ofereix navegador de sèrie, però gràcies al sistema Full Link amb Android Auto i CarPlay, podem traslladar les funcionalitats del nostre Telèfon intel·ligent a la pantalla central.
 

L'interior del Golf té una bona qualitat i presentació Foto: F.Boada


Només aquests dos darrers elements de què hem fet esment, el volant multifunció i la pantalla central, aconsegueixen vestir l'interior tristot, però de qualitat del Golf, i donar-li un toc modern i tecnològic.

L'equipament és prou abundant i destaca especialment per la presència d'un bon nombre d'assistents a la conducció. De sèrie, el Golf amb acabat Advance, que es correspon a la unitat que provem, inclou control de creuer amb regulació automàtica de distància, sensors de fatiga, detecció de vianants i park pilot. A més amb quatre opcions ben triades, i que cal agrair que no siguin de preu abusiu, podem equipar el nostre Golf amb les darreres tecnologies d'assistència a la conducció. Per 690 euros podem equipar el nostre Golf amb el Pack de conducció semiautònoma que inclou: Assistent de manteniment de carril, reconeixement de senyals i regulació dinàmica dels llums.

L'habitabilitat del compacte també està aconseguida. Les places davanteres destaquen per la seva amplitud i comoditat, mentre que les del darrere ofereix bones cotes d'espai per a les cames. En termes d'amplada compta amb les mateixes limitacions que altres rivals, amb una plaça central sense forma i amb un túnel de transmissió alguna cosa molest.

El maleter amb una capacitat de 380 litres se situa, com no podria ser de cap altra manera, en la mitjana del segment i a més compta amb l'avantatge d'unes formes molt aprofitables i una boca de càrrega no massa alta. Si baixem la segona fila de seients, s'aconsegueix una capacitat de 1.270 litres.
 

L'habitabilitat és la pròpia d'un bon compacte Foto: F.Boada


El nostre Golf es mou gràcies a un modern motor tricilíndric de 999 cm3. Eroga 110 Cv de potència màxima i entrega un parell màxim de 200 Nm entre les 2.000 i les 3.500 voltes. En la unitat que ens ha cedit Volkswagen va lligat a una caixa de canvis manual de sis velocitats, però també es pot equipar amb una caixa DSG de 7 velocitats que donat el caràcter del cotxe nosaltres no dubtaríem en muntar. Les seves prestacions són una acceleració de 0 a 100 km / h en 9,9 segons i una velocitat màxima de 196 km / h. El consum homologat és de 4,8 l / 100 km i la bona notícia és que nosaltres hem aconseguit, en recorreguts inter-urbans, obtenir mitges de 4,3 litres als 100, practicant una conducció eficient si, però sense arribar a esforços absurds i circulant dins de la normalitat. El Golf 1.0 Tsi assoleix registres de consum que son capaços de posar en situació compromesa als híbrids.

Això si, com tots aquests motors petits son molt sensibles a l'ús i si l'esprems més enllà de l'estrictament necessari els consums es disparen i és fàcil veure consums propers als 7 litres als 100 km.

En arrencar, el so el delata, doncs té aquest repicar típic de tres cilindres. Cal dir que només és audible des de l'exterior, ja que la marca ha fet una bona feina amb la insonorització i amb prou feines arriba soroll dins. El mateix direm de les vibracions, gairebé inexistents gràcies al refinament d'aquest motor. En els primers quilòmetres és fàcil comprovar la suavitat amb la qual lliura la potència el 1.0 TSI. És cert que per sota de les 2.500 revolucions és un motor una mica mandrós, en què notarem falta de potència. Però a partir d'aquí l'energia és notable bona, a mig règim el petit propulsor del Golf es comporta de forma exemplar, semblant que té més d'aquests 110 CV que declara. Passades les 3.500 voltes sí que es nota altre cop una lleugera pèrdua d'energia i sobretot apareix de nou el soroll a tricilíndric.

Aquest Golf TSi 1.0 malgrat la seva vocació urbana, és perfectament capaç de fer centenars de quilòmetres d'una tirada amb total comoditat o d'afrontar un tram de revolts de manera eficaç. El bastidor del Golf va sobrat per a aquesta motorització i a més Volkswagen ha decidit dotar-lo del diferencial electrònic XDS que garanteix una agilitat remarcable, una qualitat de què cap Golf, per bàsic que sigui, pot prescindir. La suspensió aconsegueix un equilibri quasi perfecte entre fermesa i confort i proporciona al Golf una trepitjada sòlida que transmet molta confiança en tot moment. Exactament el que hom espera d'un Golf, un comportament de primera divisió.

Podem dir que el Volkswagen Golf és un producte rodó , fruit de molts anys d'experiència en el segment i milions d'unitats fabricades. Com també fa anys que llegiu a les proves del Golf, probablement no destaca gaire en cap aspecte, però és que tampoc té punts febles. Volta el notable en tots els aspectes que el vulgueu avaluar, qualitat de construcció, comportament dinàmic, tecnologia, equipament, habitabilitat, etc.

Si ens centrem en el motor 1.0 TSI de 110 CV, hem de dir que el tres cilindres és bastant refinat i corre més del que podria semblar inicialment. A més compleix amb escreix amb el seu objectiu principal, ja que els seus consums són excel·lents.


Prova Volkswagen Golf 1.0 TSi

 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Una Trail d'accés per l'aventura quotidiana
Una Trail d'accés per l'aventura quotidiana | F.Boada
La germana petita de les V-Strom és una montura ideal per començar en el món del Trail
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Marc Calvo
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.