Proves Cotxes

Provem el nou Kia Stonic: un B-SUV amb ganes de revolucionar el mercat

El nou SUV de Kia promet donar guerra als seus rivals dins el segment

Prova Kia Stonic

| 22/04/2018 a les 06:00h
Arxivat a: Proves Cotxes, Stonic, B-Suv, Proves Cotxes, Kia
El Kia Stonic en el seu habitat predilecte, la ciutat
El Kia Stonic en el seu habitat predilecte, la ciutat | Marc Calvo
Kia entra també de ple a la guerra dels B-SUV amb l'Stonic, un model clarament juvenil, amb tocs de disseny que mostren personalitat i un aspecte atractiu i una mica musculós. Crida l'atenció l'elevació i la força del frontal sobredimensionat, amb una falsa graella superior i una d'inferior que acull una entrada d'aire de dimensions generoses.

La vista lateral és igualment vigorosa, gràcies entre d'altes elements a les llandes, opcionals de 17" ,i a uns passos de roda i uns baixos perfilats amb plàstic negre. A la part posterior del cotxe trobem una línia molt continuista respecte altres models de la marca, amb el para cops sobredimensionat com ens passava amb el frontal i protegit amb un embellidor cromat a la part inferior per emfatitzar el seu aspecte SUV.
 

El sobredimensionat frontal del Kia Stonic Foto: Marc Calvo

 
Com ja és habitual a Kia, es podran realitzar diferents combinacions de color entre el sostre i la carrosseria, per aportar un toc únic al nostre vehicle. L'Stonic mesura 4,41 metres de llarg i 1,76 d'ample, mesures molt similars a les del Seat Arona.

Un cop obrim la porta de l'Stonic accedim a un espai amb evidents semblances a altres models de la marca, és cridaner i la qualitat dels materials és correcta. Canvien alguns detalls, el més evident és la posició de conducció una mica més elevada. Els seients són confortables i et donen la sensació d'anar ben agafat, el volant és agradable al tacte, i si hi ha un element que modificaria, és el de les botoneres del volant que són un pèl incòmodes a l'hora d'apujar i abaixar el volum de l'equip d'àudio entre d'altres.

La pantalla tàctil de 7 polzades que corona la consola central té una resolució bastant bona, i els menús, a més de ser intuïtius, tenen un disseny agradable. En aquest sistema podem visualitzar i utilitzar els serveis del nostre telèfon intel·ligent, ja que és compatible amb Android Auto i Apple Car Play. Compta a més amb navegador, càmera de visió darrera incorporats i també governa el climatitzador. Tot just sota el climatitzador tenim un petit espai molt ben trobat per poder deixar el mòbil sense problemes.
 

La pantalla tàctil de 7" domina el disseny del davantal Foto: Marc Calvo


A les places del darrere hi ha espai suficient per viatjar dos passatgers, perquè en el cas de voler viatjar amb 3 ocupants, la plaça central està una mica més elevada i és justa. Hi Trobem a faltar un reposabraços central. No són reclinables ni es desplacen longitudinalment, una pena, tot i que evidentment es poden abatre per guanyar uns litres de maleter. El maleter amb un total de 332 litres és correcte, però amb un petit inconvenient, la boca de càrrega es troba força amunt i per carregar i descarregar maletes, ens pot ser a voltes incòmode.

La nostra versió munta el propulsor 1.0 T-GDI de 120cv, un petit motor tricilíndric bufat per un turbo de gasolina. A l'Stonic li costa moure's amb energia per sota de les 1.600 rpm, i com passa sovint amb el tricilíndrics les vibracions provinents del motor es deixen sentir en aquest rang de funcionament. A partir d'aquest punt, quan el turbocompressor comença a bufar de veritat, afloren els 172 Nm de parell empenyent de manera satisfactòria, aquesta sensació continua fins a aproximadament les 4.000 voltes.

L'estalvi és el punt fort d'aquest motor, el petit SUV de Kia assoleix uns consums, que si som curosos amb l'accelerador, no superaran els 8 litres en ciutat i els 7 a la carretera, xifres correctes si recordem que ens trobem al volant d'un model de gasolina.
 

El maleter del Kia Stonic ofereix un volum homologable al dels competidors Foto: Marc Calvo

 
El comportament és força àgil i neutre, si bé l'eix davanter podria ser una mica més precís o si més no donar una mica més de sensació d'aplom. Kia ha trobat un bon compromís amb les suspensions de l'Stonic, tenen un tacte prou ferm per a contenir la carrosseria aixecada en els revolts i alhora ofereixen un confort més que raonable als ocupants. Tot i no comptar amb tracció 4 × 4 ni tan sols en opció, l'Stonic té una alçada lliure al terra de 18,3 cm, molt correcta per circular per pistes sense asfaltar, així com per superar algun obstacle de poca dificultat.

El Kia Stonic és un cotxe equilibrat i amb una relació qualitat-preu molt interessant si tenim en compte que la gamma comença des dels 14.470 € de la versió Drive fins als 15.700 de la versió Tech, que és la que hem pogut provar. Un altre punt a favor és el seu disseny atrevit, poc vist i personalitzable. En definitiva, ens sembla un digne competidor dins un segment tan competit com els dels SUVs de caràcter més urbanita. Evidentment, malgrat el seu caràcter eminentment urbà, l'Stonic no està renyit amb fer desplaçaments de cap de setmana amb la família gaudint d'un espai i confort raonables.


Prova Kia Stonic

 
 
 
 

 
 



 
 


 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Nissan ens permet gaudir de la nostra llar a qualsevol lloc del món
Nissan ens permet gaudir de la nostra llar a qualsevol lloc del món | Nissan
01/01/1970
Nissan ha creat aquesta nova gamma de vehicles de la mà de BRAM Tecnologies especialista en adaptacions camper amb seu a Gironella.
Toyota Yaris 100H
Toyota Yaris 100H | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Petit, urbà i ecològic. Així es presenta el vehicle d'accés a la gamma híbrida de Toyota, que es va iniciar el pioner Prius i avui arriba fins al RAV4.
El Kia Stonic en el seu habitat predilecte, la ciutat
El Kia Stonic en el seu habitat predilecte, la ciutat | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
El nou SUV de Kia promet donar guerra als seus rivals dins el segment
Per bàsica que sigui la versió, el Golf ha estat, és i serà un valor segur
Per bàsica que sigui la versió, el Golf ha estat, és i serà un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
El Golf 1.0 Tsi 110 ofereix consums ridículs i unes prestacions millors de les previsibles