Proves Cotxes

Provem l'Audi SQ5: luxe,velocitat i versatilitat en format SUV

Equipat amb un motor V6 3.0 Turbo de 354 cavalls les prestacions de l'SQ5 són d'escàndol

Prova Audi SQ5

| 18/03/2018 a les 06:00h
Arxivat a: Proves Cotxes, SUV, Prèmium, 4x4, Esportiu, Proves Cotxes, SQ5, Audi
La presència del SQ5 és imponent i les seves prestacions també
La presència del SQ5 és imponent i les seves prestacions també | F.Boada
L'SQ5 és la versió més dinàmica del SUV de talla mitjana dels d'Ingolstadt i en aquesta nova generació s'oblida del motor dièsel que equipava abans per muntar el bloc 3.0 V6 TFSI de benzina.

De fora estant reconeixereu immediatament que no esteu davant d'un Q5 "normal". L'SQ5 incorpora tots els detalls estètics propis de les versions firmades per Audi Sport. Al frontal del vehicle destaquen les entrades d'aire específiques amb disseny S i la graella del radiador, que es caracteritza pels dobles llistons en alumini, a més, és clar, de la presència de l'emblema SQ5.
 

La saga també dona idea del seu potencial Foto: F.Boada


Al lateral del SQ5 les llandes de 20 polzades, que amaguen darrere seu unes imponents pinces pintades en vermell, potencien el "look" esportiu mentre que a la saga destaca la seva exclusiva sortida d'escapament doble i la presència del difusor exclusiu.

L'interior resulta tan esportiu com luxós, la presentació és espectacular i traspua qualitat. El color negre domina absolutament l'ambient, els seients esportius compten amb ajustaments elèctrics i estan entapissats completament en cuir napa, són exclusius de les versions S i el seu confort és extraordinari.

Davant nostre hi trobem un bonic volant multifunció, que incorpora les lleves del canvi, acabat en cuir i alumini de tacte i gruix perfectes. Darrere el volant hi trobem l'Audi Virtual Cockpit, un panell d'instruments digital personalitzable que es visualitza a través d'una pantalla de 12,3 polzades. Sobre el davantal hi trobem també la pantalla de 8,3 polzades del sistema d'Infoentreteniment del MMI Navigation Plus, que es governa des de la consola central amb el selector per ruleta i el panell tàctil MMI All-in-touch. Tot ben guarnit i rematat amb les insercions de Carboni Atles que completen l'espectacular decoració de l'interior.
 

Luxós, tecnològic i esportiu. L'interior del SQ5 és espectacular Foto: F.Boada


Com no podia ser de cap altra manera l'Audi SQ5 equipa un bon nombre de sistemes d'ajuda a la conducció, Head-up Display, control de creuer adaptatiu amb assistent de conducció en embussos, assistent de manteniment de carril, alerta de col·lisió, etc.

El nou Q5 és més gran que el de la darrera generació i per tant també millora considerablement l'espai a l'habitacle. Les places posteriors han sortit guanyant força amb l'augment en la distància entre eixos d'aquesta nova generació del Q5. Els ocupants de les places posteriors han guanyat uns centímetres extres per a les cames i també s'aprecia una millora en l'amplada a l'altura de les espatlles i en l'altura al sostre. En opció podem gaudir d'una banqueta corredissa i respatller reclinable.

La capacitat del maleter és de 550 litres amb les cinc places, si pleguem els seients posteriors. l'espai total s'amplia fins a uns bons 1.550 litres.
 

Audi Digital Cockpit Foto: F.Boada


Però el que fa realment diferent aquest SUV és el motor que amaga sota el capó. L'SQ5 es mou, i molt ràpid, gràcies a un V6 3.000 cc doble turbo Twin-Scroll que eroga una potència màxima de 354 cavalls i un parell màxim de 500 Nm disponibles entre les 1.300 voltes i les 4.500. Això es tradueix en una puntada que et deixa clavat al seient cada cop que enfonses el peu al gas.

L'Audi SQ5, i les seves quasi dues tones de pes, és capaç d'accelerar de 0 a 100 km / h en 5,4 segons i la seva velocitat màxima està limitada electrònicament a 250 km / h. Aquest motor compta amb el suport de tecnologies que li permeten traspassar tota la seva potencia a la carretera de forma eficaç, com la tracció quattro o el canvi tiptronic de vuit velocitats que permet canviar de marxa de forma ràpida i còmoda.

Els consums poden arribar a ser prou moderats per a una bèstia com aquesta. En un gran esforç de contenció he estat capaç de baixar de Moià a Barcelona per la general enregistrant un consum mitjà de 8,3 litres als 100 km, clavant el consum homologat, que no està gens malament. També és cert que al mateix recorregut de pujada la mitja va ser de 14,7 litres que ja no està ta bé. Però de veritat que l'importa això al possible comprador d'aquest SUV hipervitaminat?

Sobre la carretera aquest SQ5 pot ser tan confortable com una estora voladora o tan esquerp com un esportiu de raça. Els seus modes de conducció y la sofisticada suspensió pneumàtica seran els artífex de la transformació.
 

Luxós, poderós i elengancia discreta Foto: F.Boada


L'operació es controla des del comandament de l'Audi Drive Select i pots escollir entre els modes, Efficiency, Auto, Confort, Dynamic, AllRoad (eleva l'SQ5 25 mm) i Lift/OffRoad (eleva l'SQ5 45mm fins a 30 km/h). Com és habitual aquests modes de conducció afecten el recorregut de l'accelerador electrònic, al canvi de velocitats i en aquest cas també a la duresa i l'alçada de les suspensions.

Amb aquest arsenal tecnologia, l'SQ5 es mostra capaç de resoldre amb nota qualsevol funció que li vulguis encarregar. Des de transportar còmodament a la família de A fins a B. Deixar enrere l'asfalt o gaudir d'una conducció esportiva de veritat.

Si per alguna raó poses el cotxe en mode Dynamic, estàs perdut. Encara que sigui a través d'un só sintetitzat, i a través dels altaveus, el soroll del motor inunda l'habitacle d'un so greu i profund i ... a veure qui és capaç de resistir la temptació de no trepitjar el gas i gaudir de la seva vessant més esportiva, que és altrament la raó de ser d'aquest SQ5.

En definitiva aquest SQ5 resulta un SUV extraordinàriament ràpid, però també versàtil. Evidentment per luxe i confort és capaç d'exercir de vehicle de representació. Per prestacions i comportament dinàmic pot competir, i deixar enrere, més d'un i de dos esportius i la seva suspensió pneumàtica li permet fins i tot sortir a fer camins amb garanties.


Prova Audi SQ5

 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
01/01/1970
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.
El nou Sèrie 6 GT millora el seu antecessor en tots els aspectes
El nou Sèrie 6 GT millora el seu antecessor en tots els aspectes | F.Boada
El Nissan Leaf és el cotxe elèctric més venut del món
El Nissan Leaf és el cotxe elèctric més venut del món | Ferran Rosàs
Ferran Boada
01/01/1970
La nova generació del Leaf ofereix una autonomia i prestacions que el converteixen en una opció real per moure'ns de forma sostenible