
BMW F750GS Foto: CSinfomotor
Els seus bastidors són pràcticament nous, amb un sub-xassís al darrere que ara no ha de suportar el pes del dipòsit de benzina. Sí, per fi el dipòsit és al seu lloc, millorant moltíssim el seu repartiment de pes i en conseqüència, la seva agilitat. A més, aquest canvi permet situar el tub d'escapament a la part dreta, on molesta menys al pilot a l'hora de pujar o baixar de la moto. El seient també és nou i en el cas de la 750, té 4 alçades disponibles, començant als 770 mm per poder ser conduïda per riders des d'1,60 mts. d'alçada.

BMW F850GS Foto: CSinfomotor
Les rodes, frens i suspensions són molt similars, destacant la incorporació del sistema electrònic dynamic ESA que facilita el canvi de configuració de la forquilla i amortidor fàcilment des del manillar, i de manera automàtica quan modifiquem els modes de conducció.
També cal esmentar que aquestes BMW poder arribar a estar tan equipades pel que fa a elements de seguretat i confort com les seves germanes més grans. És cert que tot és a força d'incrementar el preu base i encarir-la, però també és cert que no hi ha cap moto del seu nivell que ofereixi aquesta possibilitat de nivell d'equipament ni com a opció.

Vitageres. Les noves F750 i 850 GS van sobrades de capacitats sobre l'asfalt Foto: CSinfomotor
Així doncs, podem gaudir del nou display connectivity, on podem connectar el movil i l'intercomunicador a la moto i utilitzar, per exemple, la navegació gratuïta que ofereix l'app de BMW Motorrad. També podem disposar del botó E-call per casos d'emergència, de canvi de marxes sense embragatge Quick-Shift, control de creuer, etc. Tot un reguitzell d'extres que fan de les noves GS unes dignes motos del segment prèmium.
Sobre el paper semblen que ha d'anar bé. A la pràctica us puc dir que realment la millora es nota. Per començar, es mouen amb una agilitat increïble, són autèntiques joguines, sigui quin sigui el terreny sobre el qual ens movem. Es nota el canvi de pes del dipòsit de benzina i el bastidor modificat. Malgrat pesar 15 kg mes que abans, semblen molt més lleugeres. Les vibracions de la 800 a alta velocitat han desaparegut a la nova 850.
La resposta del motor és més modulable, molt enèrgica en mode dynamic o dolça en el rain, fet que sorprèn molt gratament. La resta segueix la línia BMW, molt còmode a carretera i amb tot el necessari per gaudir del plaer de conduir una BMW, o senzillament com diu el seu lema en angles, "Make Life a Ride".