Primera presa de contacte

Noves BMW F850GS i F750GS: les Trail mitges es posen al dia

BMW Motorrad ens ha portat fins a Màlaga, l'escenari triat per a la presentació a la premsa internacional de les noves F850GS i F750GS

Primer contacte amb les BMW F750GS i F850GS

| 15/03/2018 a les 11:40h
Arxivat a: Proves Motos, BMW Motorrad, F850GS, F750GS, Trail, Proves Motos
Les més versàtils de les GS milloren en motor i tecnologia
Les més versàtils de les GS milloren en motor i tecnologia | CSinfomotor
El 2008, ara fa just deu anys, BMW Motorrad presentava la seva nova aposta per a la cilindrada mitjana la F800GS. Després dels èxits de la gran GS de motor boxer i de l'aparició d'una Trail monoclínica de 650 centímetres cúbics, la marca de Munic ens oferia una versió amb motor bicilíndric en paral·lel com a solució intermèdia entre ambdós extrems. Després de tots aquests anys d'èxit al mercat i havent guanyat a pols el reconeixement del públic de les dues rodes per la seva fiabilitat, li toca el torn de la renovació. Així que BMW Motorrad ens ha portat fins a Màlaga, l'escenari triat per a la presentació a la premsa internacional de les noves F850GS i F750GS.
 

BMW F750GS Foto: CSinfomotor
 

Les noves F ofereixen quelcom mes que un senzill rentat de cara. Per començar, la seva reconeguda motorització creix en cilindrada, fins als 853cc que ens poden oferir una potència màxima de 95 cv a la versió 850 i de 77cv en la 750. Si, les dues porten el mateix motor però a la petita, l'electrònica fa que minvi la seva potencia per fer-la més adient a conductors novells o que, senzillament, vulguin gaudir d'una conducció més tranquil·la. Potencies a part, el motor ha estat millorat en el seu disseny intern i comptant ara amb una nova gestió electrònica del motor molt més eficient. Gràcies a això, ara disposem de fins a cinc modes de conducció (rain, road, dynamic, enduro i enduro pro) fàcilment modificables gràcies a un accelerador electrònic.

Els seus bastidors són pràcticament nous, amb un sub-xassís al darrere que ara no ha de suportar el pes del dipòsit de benzina. Sí, per fi el dipòsit és al seu lloc, millorant moltíssim el seu repartiment de pes i en conseqüència, la seva agilitat. A més, aquest canvi permet situar el tub d'escapament a la part dreta, on molesta menys al pilot a l'hora de pujar o baixar de la moto. El seient també és nou i en el cas de la 750, té 4 alçades disponibles, començant als 770 mm per poder ser conduïda per riders des d'1,60 mts. d'alçada.
 

BMW F850GS Foto: CSinfomotor


Les rodes, frens i suspensions són molt similars, destacant la incorporació del sistema electrònic dynamic ESA que facilita el canvi de configuració de la forquilla i amortidor fàcilment des del manillar, i de manera automàtica quan modifiquem els modes de conducció.

També cal esmentar que aquestes BMW poder arribar a estar tan equipades pel que fa a elements de seguretat i confort com les seves germanes més grans. És cert que tot és a força d'incrementar el preu base i encarir-la, però també és cert que no hi ha cap moto del seu nivell que ofereixi aquesta possibilitat de nivell d'equipament ni com a opció.
 

Vitageres. Les noves F750 i 850 GS van sobrades de capacitats sobre l'asfalt Foto: CSinfomotor


Així doncs, podem gaudir del nou display connectivity, on podem connectar el movil i l'intercomunicador a la moto i utilitzar, per exemple, la navegació gratuïta que ofereix l'app de BMW Motorrad. També podem disposar del botó E-call per casos d'emergència, de canvi de marxes sense embragatge Quick-Shift, control de creuer, etc. Tot un reguitzell d'extres que fan de les noves GS unes dignes motos del segment prèmium.

Sobre el paper semblen que ha d'anar bé. A la pràctica us puc dir que realment la millora es nota. Per començar, es mouen amb una agilitat increïble, són autèntiques joguines, sigui quin sigui el terreny sobre el qual ens movem. Es nota el canvi de pes del dipòsit de benzina i el bastidor modificat. Malgrat pesar 15 kg mes que abans, semblen molt més lleugeres. Les vibracions de la 800 a alta velocitat han desaparegut a la nova 850.

La resposta del motor és més modulable, molt enèrgica en mode dynamic o dolça en el rain, fet que sorprèn molt gratament. La resta segueix la línia BMW, molt còmode a carretera i amb tot el necessari per gaudir del plaer de conduir una BMW, o senzillament com diu el seu lema en angles, "Make Life a Ride".

Primer contacte amb les BMW F750GS i F850GS

 
 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Nissan Qashqai MkIII
Nissan Qashqai MkIII | Nissan
La base del nou Qashqai és la nova plataforma CMF-C de l'Aliança, un aparador d'enginyeria, innovació i tecnologia avançada
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium | F.Boada
Vestit a la moda, aquest exclusiu CityCarver destaca entre el trànsit de la ciutat pels seus aires prèmium