Proves Cotxes

Provem el BMW X2 xDrive20d: Crossover amb ànima esportiva

L'X2 ofereix una estètica entre un SUV i un compacte i el comportament d'un Gti

| 08/03/2018 a les 21:54h
Arxivat a: Proves Cotxes, Proves Cotxes, 4x4, CrossOver, BMW, X2
El nou BMW X2 és àgil com pocs de la seva categoria sobre la carretera
El nou BMW X2 és àgil com pocs de la seva categoria sobre la carretera | F.Boada
BMW acaba de presentar el seu nou crossover compacte, derivat del seu SUV X1. Des del moment que BMW va convertir, l'any 2016, la segona generació de l'X1 en tot un SUV, el nínxol Crossover va quedar buit i l'X2 arriba ara per cobrir-lo amb un model encara més orientat a l'asfalt i matisos més esportius que l'X1 de la primera generació.

Així doncs, BMW posa una nova peça sobre el tauler per a fer front a la competència en el segment que no és poca. Si només comptem els "prèmium", l'X2 haurà de plantar cara al Mercedes Benz GLA, a l'Audi Q3, a l'Infiniti QX30, al Jaguar E-Pace i al Range Rover Evoque. A més del MINI Countryman, amb qui comparteix plataforma, si el voleu incloure en el grup.

El nou X2 exhibeix una imatge força diferent d'altres BMW en catàleg, però alhora és inconfusiblement un BMW. A primer cop d'ull la seva musculada línia sembla més la d'un compacte dopat amb esteroides que la d'un SUV o Crossover. El frontal és realment agressiu amb les seves grans preses d'aire, la graella invertida i els típics ronyons de la marca degudament dimensionats.
 

La imatge del X2 és molt musculosa Foto: F.Boada


Si a més si trieu la versió M Sport, un paquet opcional, que munta la nostra unitat de proves el resultat és espectacular. Aquest paquet inclou el paquet aerodinàmic M, suspensió esportiva rebaixada, llandes de 19", llums LED amb antiboira, volant M de 3 radis i seients esportius en Alcàntara.

La vista lateral és poderosa, marcada per una línia de cintura molt alta i per la caiguda del sostre que deixen quasi sense vidre aquesta vista. Per no confondre al personal amb una línia tan arriscada, i perquè quedi clar que és un BMW s'ha optat per incloure l'escut de les hèlix en els pilars per darrere de les portes posteriors.

A la vista posterior hi trobem poc vidre, molta xapa, pilots allargats per eixamplar la carrosseria i dues sortides d'escapament cromades, tampoc li falten aires esportius a la saga.

Si de fora estant la imatge del X2 és força diferent de la resta de gamma, de l'interior no podem dir el mateix. En obrir la porta ens trobem amb un ambient força conegut, tot i que alguns detalls d'acabat i materials emprats li permeten oferir una imatge més esportiva.
 

Aires de família a l'interior del X2 Foto: Ferran Rosàs

 

Asseguts a les seves comodíssimes butaques davanteres que recullen el cos a la perfecció, destaca d'entrada el bonic volant M que encaixa a la perfecció entre les nostres mans, la pantalla central tàctil de 8,8 polzades que va lligada a l'opció del navegador professional, i la bona ergonomia i tacte de tots els comandaments muntats sobre un davantal que com sempre a BMW va orientat lleugerament cap al conductor.

Les places del darrera permeten que malgrat que la caiguda del sostre dos adults hi puguin viatjar amb total comoditat. L'espai per a les cames és homologable a la de qualsevol compacte. La plaça central queda limitada per la presència del túnel de transmissió que és una mica voluminós.

El maleter també és generós en el seu volum. Té 470 litres de capacitat i és molt aprofitable per les seves formes regulars. Més que suficient per acollir tot l'equipatge necessari per a 4 persones.
 

Sobre l'asfalt pocs rivals li podran seguir el ritme Foto: F.Boada


La nostra unitat de proves equipa el motor dièsel dos litres quatre cilindres de 190Cv. Malgrat que eroga exactament la mateixa potencia, la marca anuncia que el motor que munta el nostre l'X2, és una evolució de la versió anterior. El motor ha millorat en suavitat de funcionament però sobretot és molt més eficient. Nosaltres hem pogut comprovar-ho durant la nostra prova registrant un consum mitjà de només 7 litres durant la setmana que l'hem tingut a prova. Realment és una xifra destacable.

I si el consum és bo, el seu rendiment no ho és menys. Aquest propulsor empeny sense descans gràcies als 400 Nm de parell màxim disponibles des de les 1.750 voltes, aquesta entrega constant és encara més notable, ja que ho fa amb l'ajuda inestimable de la caixa Steptronic de 8 velocitats, que continua sent tot un referent en funcionament tant per la velocitat dels canvis com per la suavitat de les insercions.
 

Aquesta és la vista més innovadora de l'X2 Foto: F.Boada


Com he comentat abans aquest BMW X2 xDrive20d que ens ha cedit Bmw és la versió M Sport, el que no només afecta l'estètica, sinó que també ho fa al comportament sobre la carretera. Aquest acabat inclou l'adopció d'un tren de rodatge esportiu amb suspensions rebaixades en 1 cm, molles més dures i estabilitzadores més rígides. Això es tradueix en un comportament sobre la carretera molt àgil. Tractant-se d'un BMW distingit amb el llegendari emblema M el seu comportament no sorprèn la seva agilitat. En vies ràpides la seva suspensió adaptativa permet un bon confort de marxa i quan arriben els revolts, comença la diversió.

Seleccionem el mode de conducció Sport i premem el peu dret. El ritme del X2 és més semblant llavors al d'un compacte esportiu que al de qualsevol SUV o Crossover del seu segment. Passa els revolts pla i la seva direcció ràpida i precisa ens ajuda a fer-lo passar exactament per allà on volem. La tracció a les quatre rodes sempre aporta un plus de seguretat i ens ajuda també a tenir sempre prou grip per a accelerar una mica més fort a la sortida dels revolts.

Fet i debatut, sembla que BMW potser l'ha tornat a encertar oferint dues versions de la mateixa plataforma. El conegut X1 per a qui vulgui un SUV més convencional i el nou X2 per aquell públic que no vulgui renunciar a lluir un cotxe amb una robusta línia tipus Crossover, que a més aporta, a hores d'ara, un toc poc vist i original, però tampoc a un comportament dinàmic de traca i mocador, més propi d'un Gti que d'un SUV.


Prova BMW X2 xDrive20d

 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La MultiStrada 1260S es capaç de viatjar a ritmes d'infart
La MultiStrada 1260S es capaç de viatjar a ritmes d'infart | F.Boada
Versàtil com tota bona Trail, però amb un tarannà esportiu propi de les motos de Borgo-Panigale
El BMW Serie 2 Gran Tourer és un cotxe únic a la seva categoria
El BMW Serie 2 Gran Tourer és un cotxe únic a la seva categoria | F.Boada
Ferran Boada
Un petit monovolum amb espai per a tot i un dinamisme marca de la casa
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant