Proves Cotxes

Provem la VW Caddy Kombi: conciliació familiar

| 02/03/2018 a les 11:39h
Arxivat a: Proves Cotxes, familiar, furgoneta lleugera, industrial, Kombi, Caddy, Volkswagen, 7 places, Proves Cotxes
La versatilitat és la raó de ser de la Caddy Kombi
La versatilitat és la raó de ser de la Caddy Kombi | F.Boada
Cada dia ens creuem pel carrer amb una munió de furgonetes lleugeres que treballen incansables amunt i avall pels carrers i carreteres. Moltes d'aquestes furgonetes són flotes de grans empreses, però també moltes estan en mans de treballadors autònoms, petits industrials, missatgers, etc. I sovint el cotxe de feina és també el cotxe familiar, o sigui que aquestes petites furgonetes també han de fer allò tan difícil d'intentar conciliar la vida professional i la familiar.

Per a complir amb aquesta tasca la seva versatilitat és la seva millor arma. La Volkswagen Caddy que avui provem es pot adaptar a multitud d'usos depenent de la necessitat que tinguem en cada moment. I tot això es pot triar entre un nombre important de terminacions i un equipament que res ha d'envejar a qualsevol turisme compacte.
 

L'interior de la Caddy Kombi és senzill però ben construit Foto: F.Boada


Volkswagen ens ha cedit el model Kombi, el model d'accés a la gamma, de manera que no espereu trobar cap mena de luxe en el seu interior, tot i que compta amb tot el necessari des del punt de vista de la seguretat i de la funcionalitat. Altres versions de la Caddy són la Trendline, Comfortline, Outdoor i la "camper" Beach. Versions que ens poden oferir gaudir de set places, d'un llit transformable per anar de càmping o dels bons acabats i tot l'equipament que VW és capaç d'oferir en els seus turismes. Tot en funció de les nostres necessitats i versió escollida.

La nostra unitat de prova està configurada per al transport de persones i de mercaderies, pel que compta amb dues files de seients. En tractar de la variant bàsica de la Caddy Kombi, els acabats de la cabina són senzills, tot l'interior està revestit de plàstic dur, fins i tot el volant és de plàstic, però la realització és correcta i els materials emprats adients a la funció, no podem tenir queixa de la disposició dels diferents elements de control ni del nombre de buits portaobjectes.
 

Els passatgers de la Caddy disposen de molt espai Foto: F.Boada


El conductor i els passatgers són tractats amb cura i tots els seients gaudeixen d'un confort absolutament equiparable al d'un compacte. Si bé a la segona fila de seients és disposa de molt més espai per les cames de l'habitual i l'accés per la porta corredissa li atorga un plus de comoditat.

Cal destacar en aquest cas, que la banqueta posterior pot plegar-se en conformació 2/3, 1/3, completament i fins i tot retirar-se. Així en condicions normals de marxa, la longitud del maleter arriba fins als 1.093 mm (amb un volum que supera els 900 litres), mentre que si els pleguem, aquesta arriba als 1.353 mm. Per la seva banda, si traiem els seients del vehicle, el fons per a la càrrega arriba fins als 1.781 mm, amb el que podrem fer ús de la nostra Caddy com si es tractés d'un autèntic furgó, ja que, a més, compta amb quatre anelles de subjecció per a la càrrega. La capacitat arriba fins als 3,2 m3, que pot ampliar-se a 3,7 m3 amb el paquet de seient Flex Plus opcional. El compartiment de càrrega és accessible a través de la porta del darrere o la porta lliscant lateral fins a l'altura del sostre al costat dret del vehicle.
 

El maleter és immens fins i tot amb les cinc places muntades Foto: F.Boada


Per a la nostra prova, vam disposar d'una Caddy amb el motor dièsel de 102 CV de potència, que respon amb solvència, a poc més de 1.300 rpm ja es fan presents els 250 Nm de parell màxim, una força que ens ve molt bé en el cas d'anar carregats, ja que no desapareix en un fins a prop de les 2.800 rpm, el que dóna una idea de la seva elasticitat. Un propulsor generós en l'esforç, però sobretot molt estalviador, ja que portant una conducció tranquil·la i gens forçada la despesa mitjana no va gaire més enllà dels sis litres cada 100 km / h. Cert és que anavem descarregats.

Pel que fa al comportament, la Caddy Kombi resulta bastant noble en el seu caminar i amb un pas per corba segur. A més, el tarat de la suspensió ajuda a mantenir un bon confort durant la marxa. Per la seva banda, la direcció és precisa i suau, el que també es deixa notar a l'hora de transitar per la ciutat; si a això li sumem un radi de gir molt curt, queda garantida una excel·lent maniobrabilitat en tot moment.

En carreteres secundàries i amb desnivells, la conducció de la Caddy Kombi està fora de tot dubte. Cert és que segurament a plena càrrega i quan la carretera s'enfili cap amunt podem trobar a faltar una mica d'empenta, un problema menor sempre que ens mantinguem per sobre de les 1.600-1.700 rpm. En qualsevol cas, el canvi és ràpid de reaccions, de manera que podrem guanyar en inèrcia ràpidament.
 

Vehicle professional o familiar la Caddy compleix en els dos àmbits Foto: F.Boada


Evidentment durant la setmana que hem pogut tenir la Caddy Kombi a prova, no l'hem pogut sotmetre a les càrregues de feina que dia a dia suporten aquest tipus de furgonetes lleugeres, però si que ens ha quedat molt clar que més enllà de la feina, a la cabina, la Caddy Kombi aconsegueix plenament conciliar la feina amb la família. Més enllà d'una cabina austera, però que podem equipar fins on vulguem amb opcions o triar el model de Caddy específic a les nostres necessitats, a la senzilla versió Kombi no hi trobem a faltar res per conviure-hi totes les hores i tots els dies de la setmana.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.