Novetats Cotxes

Nou Audi R8 V10 RearWheelSeries

Una sèrie limitada, per a autèntics puristes, de 999 unitats amb carrosseries Coupé i Spyder

| 27/02/2018 a les 15:46h
Arxivat a: Novetats Motor, Audi, R8, RWS, Esportius, Novetats Cotxes
El V10 5.2 FSI del R8 RWS és un dels últims motors atmosfèrics en aquest segment
El V10 5.2 FSI del R8 RWS és un dels últims motors atmosfèrics en aquest segment | Audi
Aquest és el primer Audi R8, matriculable, de propulsió posterior i l'únic Audi disponible en l'actualitat que envia potència a només a les dues rodes posteriors. Això és així perquè Audi Sport argumenta que els R8 de carreres, GT-spec, són només amb propulsió posterior. Audi assenyala que l'objectiu  amb aquest R8 RWS és portar les sensacions del seu cotxe de curses als carrers. 

"L'Audi R8 V10 RWS porta amb èxit a la carretera el concepte de conducció del nostre R8 LMS GT4 de competició", explica Oliver Hoffmann, Director de Desenvolupament Tècnic en Audi Sport GmbH. "El motor V10 no només és un dels últims propulsors atmosfèrics en aquest segment, també s'utilitza en competició amb una configuració gairebé idèntica a la de la versió de producció. Només hem hagut de fer uns ajustos mínims per complir la normativa".

El motor V10 situat en posició central de l'Audi R8 V10 RWS proporciona 540 CV i aconsegueix el seu parell màxim de 540 Nm a 6.500 rpm. Amb el motor 5,2 FSI, el Coupé accelera de 0 a 100 km / h en 3,7 s (Spyder: 3,8 s) i arriba a una velocitat màxima de 320 km / h (Spyder: 318 km / h). 
 

Una suspensió especialment ajustada que permet un lliscament controlat Foto: Audi


El nou Audi R8 Coupé V10 RWS pesa 1.590 kg (en buit sense conductor). Són 50 kg menys que l'Audi R8 Coupé V10 amb tracció quattro, que requereix components addicionals si ho comparem amb la versió de propulsió posterior, com l'arbre de transmissió, l'embragatge de discs múltiples i el diferencial en l'eix davanter. El R8 Spyder V10 RWS és 40 kg més lleuger que l'R8 Spyder V10, amb 1.680 kg (pes en buit sense conductor); la distribució de càrrega sobre els eixos és 40,6: 59,4 (Coupé) o 40,4: 59,6 (Spyder). Una suspensió i un sistema dinàmic d'estabilitat especialment adaptats a la propulsió posterior asseguren un plaer de conducció excel·lent.

L'ajust de la suspensió i dels sistemes de control fan possible un derrapatge controlat. Per realitzar aquestes maniobres, el conductor ha de seleccionar la manera "dynamic" en el sistema de conducció dinàmic Audi drive select, que forma part de l'equipament de sèrie, i activar el mode ESC sport. Quan s'arriba cert límit, el control d'estabilitat ESC entra en funcionament de manera segura. La direcció assistida electromecànica assegura la precisió.

L'Audi R8 V10 RWS equipa de sèrie llandes d'alumini forjat de 19 polzades amb cinc ràdios i pintades en negre, i els pneumàtics són en format 245/35 per a l'eix davanter i 295/35 en l'eix posterior.
 

Elements de disseny en negre satinat i decoració esportiva opcional Foto: Audi


El caràcter purista de la nova variant del R8 està accentuat per elements acabats en negre mat, com la graella Singleframe i les preses d'aire davanteres i del darrere. La part superior del sideblade (en el Coupé) està acabada en color negre brillant, mentre que la seva part inferior és del mateix color que la carrosseria. Com en l'Audi R8 LMS GT4, l'Audi R8 V10 RWS Coupé també compta amb l'opció de la banda decorativa en color vermell Misano que recorre el capó, el sostre i la part posterior.

A l'interior, el conductor i el passatger disposen de seients esportius entapissats en cuir i Alcàntara. Sota comanda, es poden equipar seients de tipus bacquet. El quadre de comandament porta l'emblema "1 de 999", una referència al número d'aquesta sèrie limitada.

Audi admet comandes per l'Audi R8 V10 RWS a Alemanya ia altres països europeus des de la tardor de 2017, i els primers models s'han lliurat a principis de 2018. El preu del Coupé comença dels 168.500 euros; i el del Spyder arrenca a 183.520 euros.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
Provem el SUV basat en el nou Subaru Impreza, l'XV. Sota el capó un 2.0 bòxer de gasolina atmosfèric, un bon sistema de tracció total i amanit amb molt d'equipament.
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
01/01/1970
Provem el SUV basat en el nou Subaru Impreza, l'XV. Sota el capó un 2.0 bòxer de gasolina atmosfèric, un bon sistema de tracció total i amanit amb molt d'equipament.
El nou Mazda CX5, elegancia i confort
El nou Mazda CX5, elegancia i confort | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
Amb un redissenyat exterior i interior, amb modificacions de motor i interactivitat, Mazda ens porta el nou CX5.
Una nova manera d'entendre els esportius
Una nova manera d'entendre els esportius | F.Boada