Fórmula 1

Ricciardo arrenca la pretemporada amb força i Alonso pateix una espectacular sortida de pista

L'australià de Red Bull domina el primer dia de test al Circuit de Barcelona-Catalunya, mentre l'espanyol estrena el seu McLaren perdent una roda a l'inici de la sessió

| 26/02/2018 a les 21:21h
Arxivat a: Competició, Fernando Alonso, Fórmula 1, Circuit de Barcelona-Catalunya
Semàfor verd a la pretemporada d'F1 al Circuit de Barcelona-Catalunya que, en les dues pròximes setmanes, acollirà un total de vuit dies de test. El primer ha tingut lloc avui, amb protagonisme compartit per a Daniel Ricciardo (Red Bull) i Fernando Alonso (McLaren). Mentre l'australià marcava el millor temps del dia, l'espanyol donava l'ensurt amb una prematura sortida de pista que ha condicionat l'estrena del seu nou monoplaça.
 
El primer dels F1 Test Days ha vist rodar a un total de tretze pilots: Valtteri Bottas i Lewis Hamilton (Mercedes), Kimi Räikkönen (Ferrari), Daniel Ricciardo (Red Bull), Lance Stroll i Sergey Sirotkin (Williams), Romain Grosjean (Haas), Marcus Ericsson (Sauber), Brendon Hartley (Toro Rosso), Fernando Alonso (McLaren), Nico Hülkenberg i Carlos Sainz (Renault) i Nikita Mazepin (Force India).
 
La notícia saltava a primera hora del matí, quan Fernando Alonso anava a parar a la grava al revolt 16 (Turisme de Catalunya). Poc abans d'encarar la recta principal, el flamant MC33 del pilot asturià perdia la roda dreta del darrere en una espectacular maniobra que obligava als comissaris a mostrar la primera bandera vermella del test i deixava al nou McLaren amb motor Renault al garatge durant gairebé tres hores.
 

Fernando Alonso, després de perdre una roda Foto: Miquel Rovira


 
"Ha estat un dia molt estrany. Hem rodat poc; al matí perquè he perdut una femella i m'ha saltat una roda al final de la xicana i a la tarda per les difícils condicions amb fred i pluja... Malgrat tot, les sensacions són bones i, tot i que encara resta molta feina per fer aquest hivern, crec que aquest any tornarem a ser competitius", explicava Fernando Alonso al final d'una jornada que ha completat amb 51 voltes i signat el cinquè temps (1:21.339), això sí, en una volta en la que s'ha saltat la xicana RACC del Circuit.
 
A causa de les condicions climatològiques, els millors temps s'han signat al matí. Daniel Ricciardo (Red Bull) completava la seva millor volta en 1:20.179, amb compost mitjà, pocs minuts abans del descans per dinar. Molt a prop seu a la taula provisional, finalitzaven el finlandès de Mercedes Valtteri Bottas (1:20.349) i el seu compatriota de Ferrari, Kimi Räikkönen (1:20.506), tot i que aquest amb compost tou.
 
A la tarda, ningú era capaç de rebaixar aquests registres, en bona part per l'aparició d'una fina pluja i el clar descens de les temperatures, factors que han reduït notablement l'activitat a pista. La principal novetat ha estat el debut al Circuit de Carlos Sainz amb Renault. El madrileny ha completat un total de 26 girs i ha marcat un millor temps d'1:22.168, és a dir, a dos segons del més veloç.
 
"En general ha estat un dia positiu per a mi i per a l'equip. Llàstima no haver pogut rodar tant com el meu company aquest matí per culpa de les condicions climatològiques. Però és evident que tenim molt marge de millora i caldrà ser pacients", afirmava Sainz abans d'elogiar el nou asfaltat del Circuit: "Aquesta pista serà molt més ràpida. L'asfalt és llis, sense sots i té molt grip si aconsegueixes escalfar bé les gomes".

El campió del món Lewis Hamilton també rodava només a la tarda i havia de conformar-se amb el setè millor temps (1:22:327) i unes discretes 25 voltes. Això sí, l'escuderia Mercedes ha completat aquest primer dia amb un total de 83 girs sense cap tipus de problemes, fet que confirma, un any més, que la fiabilitat tornarà ser una de les seves grans armes per lluitar pel títol en 2018.
 
Demà dimarts, la jornada podria veure's novament condicionada per la climatologia i les precipitacions. Els monoplaces, tots ells novament amb l'espectacular 'halo' de protecció com a gran novetat, rodaran de 9 a 13h i de 14 a 18h. Les escuderies han anunciat als seus pilots, entre els quals sobresurten Lewis Hamilton (Mercedes), Sebastian Vettel (Ferrari), Max Verstappen (Red Bull), Robert Kubica (Williams) i Carlos Sainz (Renault).
 
Les entrades es poden comprar a través del web del Circuit a un preu de 18 euros. Els aficionats que tinguin l'entrada per al gran premi de del mes de maig tenen l'accés gratuït a tots els dies de test, així com els Abonats i Oficials del Circuit.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig | V-Line Org.
Joan Regí
L'ajuntament de Les Masies de Voltregà ha fet tot el possible per poder recuperar la prova i celebrar aquesta 15a edició | Més de 70 vehicles faran el recorregut de 6,8 km aquest 19 de maig
Hamilton i el seu Mercedes al Circuit, serà l'última vegada que l'hi veiem?
Hamilton i el seu Mercedes al Circuit, serà l'última vegada que l'hi veiem? | Miquel Rovira / Roger Sala
Joan Regí
Hamilton s'imposa de principi a final en una cursa marcada per la possible sortida del GP d'Espanya del Gran Circ | Liberty Media ja ha confirmat la tornada del GP dels Països Baixos, mentre l'assistència al Circuit és la pitjor des de 1999 | Les negociacions entre Liberty i institucions, encara obertes, estan en un moment clau
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA