Fórmula 1

Ricciardo arrenca la pretemporada amb força i Alonso pateix una espectacular sortida de pista

L'australià de Red Bull domina el primer dia de test al Circuit de Barcelona-Catalunya, mentre l'espanyol estrena el seu McLaren perdent una roda a l'inici de la sessió

| 26/02/2018 a les 21:21h
Arxivat a: Competició, Fernando Alonso, Fórmula 1, Circuit de Barcelona-Catalunya
Semàfor verd a la pretemporada d'F1 al Circuit de Barcelona-Catalunya que, en les dues pròximes setmanes, acollirà un total de vuit dies de test. El primer ha tingut lloc avui, amb protagonisme compartit per a Daniel Ricciardo (Red Bull) i Fernando Alonso (McLaren). Mentre l'australià marcava el millor temps del dia, l'espanyol donava l'ensurt amb una prematura sortida de pista que ha condicionat l'estrena del seu nou monoplaça.
 
El primer dels F1 Test Days ha vist rodar a un total de tretze pilots: Valtteri Bottas i Lewis Hamilton (Mercedes), Kimi Räikkönen (Ferrari), Daniel Ricciardo (Red Bull), Lance Stroll i Sergey Sirotkin (Williams), Romain Grosjean (Haas), Marcus Ericsson (Sauber), Brendon Hartley (Toro Rosso), Fernando Alonso (McLaren), Nico Hülkenberg i Carlos Sainz (Renault) i Nikita Mazepin (Force India).
 
La notícia saltava a primera hora del matí, quan Fernando Alonso anava a parar a la grava al revolt 16 (Turisme de Catalunya). Poc abans d'encarar la recta principal, el flamant MC33 del pilot asturià perdia la roda dreta del darrere en una espectacular maniobra que obligava als comissaris a mostrar la primera bandera vermella del test i deixava al nou McLaren amb motor Renault al garatge durant gairebé tres hores.
 

Fernando Alonso, després de perdre una roda Foto: Miquel Rovira


 
"Ha estat un dia molt estrany. Hem rodat poc; al matí perquè he perdut una femella i m'ha saltat una roda al final de la xicana i a la tarda per les difícils condicions amb fred i pluja... Malgrat tot, les sensacions són bones i, tot i que encara resta molta feina per fer aquest hivern, crec que aquest any tornarem a ser competitius", explicava Fernando Alonso al final d'una jornada que ha completat amb 51 voltes i signat el cinquè temps (1:21.339), això sí, en una volta en la que s'ha saltat la xicana RACC del Circuit.
 
A causa de les condicions climatològiques, els millors temps s'han signat al matí. Daniel Ricciardo (Red Bull) completava la seva millor volta en 1:20.179, amb compost mitjà, pocs minuts abans del descans per dinar. Molt a prop seu a la taula provisional, finalitzaven el finlandès de Mercedes Valtteri Bottas (1:20.349) i el seu compatriota de Ferrari, Kimi Räikkönen (1:20.506), tot i que aquest amb compost tou.
 
A la tarda, ningú era capaç de rebaixar aquests registres, en bona part per l'aparició d'una fina pluja i el clar descens de les temperatures, factors que han reduït notablement l'activitat a pista. La principal novetat ha estat el debut al Circuit de Carlos Sainz amb Renault. El madrileny ha completat un total de 26 girs i ha marcat un millor temps d'1:22.168, és a dir, a dos segons del més veloç.
 
"En general ha estat un dia positiu per a mi i per a l'equip. Llàstima no haver pogut rodar tant com el meu company aquest matí per culpa de les condicions climatològiques. Però és evident que tenim molt marge de millora i caldrà ser pacients", afirmava Sainz abans d'elogiar el nou asfaltat del Circuit: "Aquesta pista serà molt més ràpida. L'asfalt és llis, sense sots i té molt grip si aconsegueixes escalfar bé les gomes".

El campió del món Lewis Hamilton també rodava només a la tarda i havia de conformar-se amb el setè millor temps (1:22:327) i unes discretes 25 voltes. Això sí, l'escuderia Mercedes ha completat aquest primer dia amb un total de 83 girs sense cap tipus de problemes, fet que confirma, un any més, que la fiabilitat tornarà ser una de les seves grans armes per lluitar pel títol en 2018.
 
Demà dimarts, la jornada podria veure's novament condicionada per la climatologia i les precipitacions. Els monoplaces, tots ells novament amb l'espectacular 'halo' de protecció com a gran novetat, rodaran de 9 a 13h i de 14 a 18h. Les escuderies han anunciat als seus pilots, entre els quals sobresurten Lewis Hamilton (Mercedes), Sebastian Vettel (Ferrari), Max Verstappen (Red Bull), Robert Kubica (Williams) i Carlos Sainz (Renault).
 
Les entrades es poden comprar a través del web del Circuit a un preu de 18 euros. Els aficionats que tinguin l'entrada per al gran premi de del mes de maig tenen l'accés gratuït a tots els dies de test, així com els Abonats i Oficials del Circuit.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt | JCO
Josep Chaume
Ens posem als comandaments d'una de les motos més esperades de la temporada pel posseïdors del carnet A2
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries | Cupra
CUPRA augmenta la seva experiència en l'esport del motor electrificat per traslladar el Know-How a la seva gamma de vehicles de carrer.
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa | Volkswagen
Amb una potència de 300 Cv, el nou Golf GTI Clubsport és el model més potent de l'última generació del GTI
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium | F.Boada
Vestit a la moda, aquest exclusiu CityCarver destaca entre el trànsit de la ciutat pels seus aires prèmium
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
No fa pas tants anys, una berlina dièsel de 150 CV, com aquest BMW 318d, era un dels cotxes més desitjats del mercat