Novetats Cotxes

El primer dels CUPRA és el Suv Ateca

El CUPRA Ateca és un exclusiu i potent SUV que marcarà l'inici d'una nova era

Es filtra una imatge del SEAT Ibiza Cupra 2018

| 23/02/2018 a les 08:30h
Arxivat a: Novetats Motor, Cupra, Ateca, SUV, Novetats cotxes, Novetats Cotxes
CUPRA es converteix en una marca independent de SEAT
CUPRA es converteix en una marca independent de SEAT | CUPRA
SEAT ha anunciat el llançament d'CUPRA, una nova marca amb identitat pròpia que estarà integrada a la companyia. Així ho ha revelat la companyia catalana en un exclusiu esdeveniment en el qual s'ha presentat el que serà el primer model d'aquesta nova marca, el CUPRA Ateca.

La designació CUPRA sempre ha destacat per l'extraordinari equilibri entre el plaer de conducció esportiva i el confort d'ús diari. "El CUPRA Ateca ofereix una versatilitat mai vista abans. Es tracta d'un model únic en el seu segment, amb 300 CV de potència, tracció integral 4Drive i una nova caixa de canvis DSG de set relacions. És el millor exponent de l'equilibri entre l'esportivitat, el plaer de conduir i la facilitat de conducció en situacions quotidianes "assegura el Dr. Matthias Rabe, vicepresident executiu de R + D de SEAT. El nou CUPRA Ateca uneix un disseny esportiu i dinàmic, amb un ampli habitacle i un maleter de grans dimensions.
 

Els CUPRA tenen un disseny distintiu més esportiu Foto: CUPRA


El motor 2.0 TSI del nou CUPRA Ateca genera una potència de 300 CV (221 kW). Es tracta d'una de les motoritzacions tecnològicament més avançades del mercat, que opera amb un nou filtre de partícules per a motors de cicle Otto, per tal de complir amb la legislació més recent sobre emissions. Aquest motor emet un so més potent i agradable, i està associat a una caixa DSG de set relacions de nou desenvolupament, perfeccionat per oferir una resposta més ràpida i precisa, per a aconseguir així les sensacions més esportives. Així mateix, la caixa automàtica de doble embragatge s'ha modificat per aconseguir uns baixos nivells de consum i emissions, sense deixar de banda el seu excepcional rendiment.

El CUPRA Ateca ve equipat amb tracció integral 4Drive, un dels sistemes més segurs i avançats del món. La tecnologia 4Drive analitza en temps real les condicions del ferm, així com la velocitat del vehicle, la velocitat de cada roda, la posició del volant i l'estil o mode de conducció seleccionat en cada moment, per transmetre de manera ràpida i progressiva el parell motor a cadascuna de les rodes quan sigui necessari. El sistema 4Drive s'ha optimitzat per funcionar en tots els modes de conducció: Normal, Sport, Eco, Individual, Neu, Off-Road i, per descomptat, en el mode CUPRA.

En seleccionar aquest últim en el sistema Drive Profile, el motor reacciona de manera immediata amb un so més refinat i un ajust de la suspensió adaptativa DCC (Dynamic Chassis Control), per millorar el comportament esportiu del cotxe. El disseny: detalls exclusius i impresionants. 

La graella frontal superior té una estructura de niu d'abella amb el nou logotip CUPRA a la part central. Les lletres de la paraula CUPRA destaquen en alumini amb acabat mat a la graella inferior, just a sobre del para-xocs de disseny exclusiu. Els detalls en color negre brillant abunden a l'exterior del CUPRA Ateca.

Així, aquest acabat es presenta a les barres portaequipatge, els retrovisors, els marcs de les finestres, les motllures laterals, les llantes específiques, la graella frontal, i els difusors davanter i posterior, així com en els alerons que emmarquen la lluna de la porta posterrior.

Incorpora a més altres elements que realcen el caràcter exclusiu del cotxe, com la llum de benvinguda que projecta el nom i el logotip CUPRA a terra, les potents pinces de fre en color negre, el para-xocs esportiu, el logotip CUPRA de color coure a la porta, els quatre tubs d'escapament a l'extrem del difusor posterior i les llantes de 48,26 cm (19 ''), que contribueixen a potenciar l'expressió d'esportivitat i l'elegància d'aquest exclusiu SUV.
 

Els CUPRA gaudiran d'equipaments i acabats exclusius Foto: CUPRA


El CUPRA Ateca està disponible en sis colors de carrosseria: Energy Blue, Velvet Xarxa, Brilliant Silver, Rodium Grey, Magic Black i Nevada White. A l'interior, els panells de les portes estan entapissats en teixit Alcantara® i la insígnia CUPRA s'il·lumina en els estreps d'alumini. Els seients de disseny esportiu també estan entapissats en Alcantara® de color negre, amb costures en to gris, que presenten a més un efecte de fibra de carboni en els laterals.

El volant esportiu en pell i el pom del canvi també tenen costures en color gris. Els pedals estan acabats en alumini i els marcs de les sortides d'aire de la climatització i de la consola central són de color negre brillant. El logotip CUPRA també es troba en el volant, en les estoretes, en la clau ia la pantalla tàctil del sistema multimèdia que, en encendre el motor, dóna la benvinguda al conductor.

L'equipament de sèrie del CUPRA Ateca està enfocat a satisfer tres principis bàsics: tecnologia, disseny i conducció segura. Per aquesta raó, incorpora un gran nivell d'equipament de sèrie, destacant el sistema Kessy d'accés i arrencada sense clau, carregador sense fil amb amplificador de senyal GSM, càmera zenital 360º, navegador System Plus amb pantalla tàctil de 20,3 cm (8 ' '), suspensió adaptativa DCC, quadre d'instruments digital, o l'assistent d'aparcament automàtic Park Assist.



Entre la llista d'equipament opcional, destaca el paquet Performance, que inclou frens signats per Brembo de 45,7 cm (18 '') en color negre-, el paquet Exterior en fibra de carboni -per l'aleró posterior i les carcasses de els miralls laterals-, i el paquet Interior en fibra de carboni, -amb el quadre de comandament modelat en fibra de carboni, així com els seients entapissats en pell-. A mitjans de 2019 estaran disponibles els seients exclusius CUPRA de tipus bucket.

Amb un centre de gravetat baix, un sofisticat sistema de suspensió que uneix a la perfecció eficiència i dinamisme, i el sistema de direcció progressiva, d'actuació ràpida i precisa, el nou CUPRA Ateca té un comportament excepcionalment esportiu i la més alta qualitat de conducció . El CUPRA Ateca arriba a una velocitat màxima de 245 km / hi accelera de 0 a 100 km / h en tan sols 5,4 segons.

Tot i que els SUV estan de moda i la seva popularitat està en alça, a hores d'ara no hi ha molts vehicles com el CUPRA Ateca en el mercat actual i, per aquesta raó, es convertirà en el primer pilar de la marca CUPRA que escurçarà encara més les distàncies entre les versions esportives de SEAT i els cotxes de carreres.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
Nou MINI Cooper SE
Nou MINI Cooper SE | MINI
El nou model de la marca enviarà 181 CV elèctrics a les rodes de davant i el podrem carregar al 80% en tant sols 35 minuts
BMW X7 Pick-Up
BMW X7 Pick-Up | BMW
Els aprenents de la planta de BMW a Munic revelen la seva visió d'una aventura sense límits en forma d'una variant en la carrosseria del nou BMW X7.
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt