Noticies Indústria

​SEAT MARTORELL celebra el seu 25 aniversari

En aquest temps, s'han fabricat prop de 10 milions de cotxes d'un total de 39 models

| 21/02/2018 a les 13:38h
Arxivat a: Noticies Motor, Noticies Motor, 25 aniversari, Martorell, SEAT
Més de 12.000 empleats treballen a les instal·lacions de Martorell
Més de 12.000 empleats treballen a les instal·lacions de Martorell | SEAT
SEAT està de celebració. La fàbrica de Martorell, el motor de la companyia, compleix demà 25 anys. La planta va ser inaugurada l'any 1993, després de només 34 mesos d'obres i després d'una inversió de 244.500 milions de pessetes (1.470 milions d'euros). Des de llavors, SEAT ha produït en aquestes instal·lacions gairebé 10 milions de vehicles d'un total de 39 models i versions diferents.

SEAT va traslladar el 1993 la producció de l'antiga planta de la Zona Franca a Barcelona, on la marca va fabricar els seus cotxes des de 1953, a Martorell, a tot just 30 quilòmetres. Amb una superfície total de 2.800.000 metres quadrats, en l'actualitat es fabriquen al voltant de 2.300 cotxes al dia, fet que suposa al voltant d'un 95% de la capacitat d'utilització de la planta. Amb més de 455.000 vehicles fabricats el 2017, des de 2009 la producció a Martorell ha crescut més del 50% i és la planta que produeix més automòbils a l'estat (el segon país fabricant a Europa i el vuitè a escala mundial) i una de les de major volum a Europa.

El president de SEAT, Luca de Meo, ha assenyalat que "parlar de Martorell és parlar de progrés i de creixement. És el nostre emblema de producció, de manera que estem molt satisfets de celebrar aquests 25 anys des de la seva inauguració". Luca de Meo també ha volgut subratllar la importància de "complir 25 anys en un dels millors moments de la planta gràcies als nous models que hem llançat (Eivissa i l'Arona), a la inversió en R + D, a la qualitat dels nostres vehicles i, sobretot, gràcies als empleats, que exerceixen el seu treball amb compromís i il·lusió".
 

La de Martorell és una planta moderna i competitiva Foto: SEAT



Martorell va arrencar el 1993 amb la segona generació de l'Ibiza i el Córdoba, que van ser els primers cotxes a sortir de les línies, a un ritme de 1.500 unitats diàries. Durant aquests 25 anys s'han fabricat pràcticament tots els models de la marca: des del Toledo fins al nou Arona, passant per la furgoneta Inca, l'Arosa, l'Altea o les successives generacions de l'Ibiza i del León.

Martorell produeix també per a altres marques del Grup Volkswagen. En el període 1995-2003 va fabricar els models Polo i Caddy i, el 2011, va iniciar la producció de l'Audi Q3, el primer cotxe premium fabricat a Espanya, que cedirà el seu espai a la nova generació de l'Audi A1 en el segon semestre de l'any.

Referent a la Indústria 4.0

SEAT Martorell està immersa en el desenvolupament de la Indústria 4.0 per impulsar una producció intel·ligent, digitalitzada i connectada. En aquest sentit, la companyia ja incorpora algunes de les eines i tecnologies que seran habituals d'aquí a uns anys en els processos productius, com, per exemple, la realitat virtual, els robots col·laboratius, la impressió 3D o la realitat augmentada, entre d'altres. Alhora, SEAT està impulsant la formació perquè l'aprenentatge dels empleats sigui continu. En 2017, es va posar en marxa un programa de formació sobre la quarta revolució industrial, l'objectiu és que els treballadors desenvolupar tot el seu potencial per transformar conjuntament amb la indústria.

Entre altres projectes singulars, SEAT està desenvolupant a Martorell les obres del centre logístic automàtic més alt d'Espanya, un edifici de 43,7 metres d'altura que tindrà capacitat per gestionar 119.000 caixes de components. Aquesta nova instal·lació, que es posarà en marxa l'últim trimestre del 2018, permetrà fer un salt qualitatiu en la capacitat de servei de la planta, incrementant la seva eficiència en el procés de producció de vehicles gràcies a solucions 100% automatitzades.

Creador d'ocupació

En aquests 25 anys, la factoria de Martorell s'ha convertit en un autèntic revulsiu per a Espanya i en un motor de creixement per a la generació d'ocupació i el desenvolupament industrial. Així, a la planta es dóna feina a un total de més de 12.000 empleats directes en les línies de producció, a les oficines centrals de la companyia i al Centre Tècnic de SEAT, entre altres àrees. A més, és una referència en termes d'ocupació femenina en la indústria de l'automòbil, amb un 21% de la plantilla de la fàbrica formada per dones, pràcticament el doble que la mitjana de les fàbriques d'automòbils a Espanya (11%).

Clara aposta per la sostenibilitat

SEAT ha multiplicat els seus projectes en matèria de sostenibilitat durant els últims anys. D'aquesta manera, des de 2011 la fàbrica de Martorell compta amb el Pla Ecomotive Factory, orientat a optimitzar els recursos de la marca, alhora que limita l'impacte mediambiental de la producció amb l'objectiu de tenir una fàbrica eficient, sostenible i respectuosa amb el medi ambient. Aquest pla, que preveia reduir en un 25% els principals indicadors en el procés productiu abans de 2018, va complir els objectius abans del previst i preveu arribar fins a un 50% el 2025.

Sabies què : 

- La superfície de la planta de Martorell equival a 400 camps de futbol?

- De la planta surt un cotxe nou cada 30 segons, el que significa a uns 2.300 vehicles nous al dia.

- Els vehicles més fabricats en aquests 25 anys són l'Ibiza, el Lleó i el Còrdova? 

- Martorell té més de 2.000 robots que munten l'estructura del cotxe i suposen al voltant del 10% dels robots industrials que hi ha a Espanya?

- La fàbrica compta amb la planta solar més gran de la indústria de l'automòbil? El projecte es diu SEAT al Sol i suposa un estalvi de 7.000 tones de CO2al any.

- Les iniciatives dutes a terme en matèria d'eficiència energètica a Martorell han permès evitar el consum de més de 100.000 MWh, que equivalen al consum anual de més de 10.200 llars ?

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Dos de cada tres nens viatgen incorrectament en el cotxe
Dos de cada tres nens viatgen incorrectament en el cotxe
Ferran Boada
Els desplaçaments de casa al col·legi acumulen el nombre més gran de conductes de risc | Portar-los en cadires que no els corresponen o amb els arnesos folgats són errors comuns
L'espectacle de la Resistència al Circuit de Barcelona-Catalunya
L'espectacle de la Resistència al Circuit de Barcelona-Catalunya | Josep Mª Marcet Llosa
El nou Juke arriba amb un aspecte atlètic, més espai interior i carregat de tecnologia
El nou Juke arriba amb un aspecte atlètic, més espai interior i carregat de tecnologia | Nissan
El nou Nissan JUKE fa el seu debut global en 5 ciutats d'Europa, un mercat on s'han venut gairebé 1 milió de JUKE, des que aquest model redefinís el sector dels crossover compactes fa 9 anys
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt