Quaranta-dos anys després la Serie 6 de BMW encara crida l'atenció per allà on passa gràcies a la seva exclusivitat i al seu espectacular disseny. Actualment la Sèrie 6 de BMW compta amb 4 models diferents el Coupé, el Gran Coupé, el GT i el Cabrio.
El BMW Gran Coupé (F06) que és el model que tenim entre mans, va arribar al mercat el 2012 després que Mercedes s'inventés aquest nínxol de mercat amb el CLS i que Audi i Porsche li seguissin el corrent amb l'A7 i el Panamera respectivament.

La línia del BMW Gran Coupé és realment estilitzada Foto: F.Boada
Exteriorment el primer que destaca és la seva mida, més 5 metres de llargada, un 1,90 d'amplada i només 1,39 d'alçada. El que enamora és l'harmonia de disseny que s'ha aconseguit sobre aquestes dimensions descomunals.
La part davantera és pràcticament igual que en la versió 2 portes i està presidida pels ronyons emblemàtics de BMW. A la vista lateral és on s'aprecia el fantàstic treball dels dissenyadors de BMW per aconseguir allargar la carrosseria sense trencar les elegants línies del coupé.
A més en aquest Gran Coupé i podem apreciar clarament un altre dels distintius del disseny BMW. El "Hofmeister Kink", un element de disseny present marca des de l'any 1961. Aquest "colze" que serveix per donar forma a la part posterior de les finestretes dels BMW dotant-los de personalitat i caràcter propi.

El "Hofmeister Kink" distintiu de la marca des del 1961 Foto: F.Boada
La saga del BMW 640d Gran Coupé, és pràcticament idèntica a la del coupé 2 portes, hi trobem els mateixos pilots allargats i la doble sortida d'escapament.
Si a més et decideixes a muntar el paquet d'equipament M que munta la nostra unitat de prova, la imatge exterior no pot resultar més espectacular.
En obrir la porta del BMW 640d ens trobem un espai d'autèntic luxe i bon gust, que ja sabem que no sempre van junts. El davantal, com és costum a Can BMW, està lleugerament orientat cap al conductor, tots els comandaments queden a l'abast de la mà i compten amb una ergonomia excepcional.

L'interior de BMW 640d Gran Coupé és la definició de luxe i bon gust Foto: F.Boada
La majoria de funcions es governen des de la pantalla de 10'2 polzades, tàctil i de control gestual, que té una resolució i brillantor espectacular. La qualitat d'acabats i materials del BMW 640d Gran Coupé és sublim. El cuir, present en gran part de l'habitacle, és d'un tacte exquisit, els plàstics utilitzats a les parts baixes del davantal i revestiment de portes, encaixen a la perfecció i s'ha prestat una atenció màxima a tots els detalls.
La llista d'equipaments de confort, sistemes i dispositius d'ajuda o assistència a la conducció del Gran Coupé tendeix a l'infinit. L'equipament de sèrie ja és més que correcte per un cotxe d'aquesta categoria, però endinsar-se a la llista d'opcionals és fer-ho a un pou sense fons. El nostre Gran Coupé equipa més de 30.000 euros en extres, et pots comprar un Sèrie 1 equipadet amb aquests diners.
Els seients davanters són extremadament còmodes, compten amb múltiples regulacions elèctriques, calefacció, ventilació i funció massatge. Però són exactament iguals que els de la versió coupé i això implica que integren el cinturó de seguretat, una cosa necessària en coupés i cabrios que no compten amb pilar B però que en aquest cotxe quedaria més a mà en la posició tradicional.

Malgrat la denominació Coupé compta amb 4 portes i tracta els passatgers posteriors a cos de rei Foto: F.Boada
Els ocupants de les places del darrere gaudiran pràcticament del mateix nivell de confort que el pilot i el copilot. Aquestes places posteriors estan dividides per un túnel central en què trobem els comandaments perquè els seus ocupants puguin gestionar de manera independent el climatitzador. Aquest túnel pot fer pensar que ens trobem davant d'un 4 places, però el BMW 640d Gran Coupé compta amb 5 places homologades.
L'espai interior d'aquest Gran Coupé pot plantar-li cara a berlines de representació ,per facilitar l'accés dels ocupants s'ha augmentat lleument l'altura del sostre i encara que no és molt l'espai guanyat en alçada, la diferència es nota bastant.

Un gran GT per devorar quilòmetre rere quilòmetre Foto: Marc Calvo
Em repeteixo més que l'all, ja ho sé, però no em cansaré de repetir que aquest 6 cilindres 3 litres és probablement, junt amb el d'Audi, el millor motor dièsel del mercat.
Aquesta versió 640d desenvolupa una potència màxima de 313Cv i un parell de 630 Nm que li permeten accelerar de 0 a 100 km / h en tan sols 5'4 segons. Dues dècimes menys del que necessita un lleuger 230i Coupé de benzina amb 252 Cv, que convindríem en titllar de "cotxe esportiu". Aquest meravellós propulsor està acoblat a una exquisida caixa de canvis automàtica de vuit velocitats, ràpida en els canvis i de suavitat extrema en les transicions que pot controlar-se des de les lleves del volant. Altre cop en la meva opinió, la millor caixa del mercat.
Per acabar d'arrodonir l'excel·lència de funcionament d'aquest conjunt de motor i canvi, els seus consums són senzillament ridículs pel seu nivell de potència i pes del cotxe. Registres poc per sobre dels sis litres són possibles si ens decidim a fer una conducció "Eco", però en proporció els registres són encara millors si ens decidim per una conducció "Sport". Costa fer-lo passar de 9 litres als 100 km.
Perquè per si concepció de carrosseria aquest Gran Coupé té diverses personalitats, la brillantor del propulsor i les seves diverses configuracions a través dels modes de conducció el nostre 640d Gran Coupé pot circular com una comode i efeicient berlina de representació o convertir-se en un autèntic esportiu capaç de plantar cara a molts esportius del mercat i dibuixar un somriure als conductors més experimentats.

En vies ràpides gaudint del seu confort o en revolts del seu rendiment. El 640d sembla bi-polar Foto: Marc Calvo
En autovies i a velocitats de creuer legals, i en il·legals en aquest país també, el confort, aplom i sensació de seguretat és màxima, un autèntic GT, l'eina perfecta per fer viatges llargs sense patir fatiga ni cansament. A això també ajuda l'absolut silenci de marxa que s'ha aconseguit gràcies a un excepcional treball d'insonorització de l'habitacle i al silenciós motor dièsel que pel so greu que emet a plena càrrega de vegades arriba a semblar un gasolina.
Al sortir de vies ràpides i endinsar-nos en carreteres virades, el BMW 640d Gran Coupé torna a transformar-se, els seus dos turbos comencen a bufar i gràcies als 630 Nm de parell que estan disponibles des de les 1.500 voltes té una empenta brutal a la sortida de cada revolt.
No cal anar al límit, la simple sensació d'acceleració i força cada vegada que surts d'un revolt et fa gaudir moltíssim al volant d'aquest cotxe de més de 5 metres i 1.900 quilos de pes. Però encara més sorprenent, és que aquella gran berlina de representació que era fa un moment, ara et demana anar cada vegada més ràpid, sembla estar enganxat a terra, i el millor de tot és que ho aconsegueixes fàcilment gràcies a la seva direcció directa, un equilibrat repartiment de pesos, una suspensió que ara és mostra ferma i uns enormes frens amb discos ventilats capaços de parar un tren de mercaderies.
En definitiva, el BMW 640d Gran Coupé, ens ofereix un cotxe, objectivament maco, exclusiu, utilitzable tant com a berlina de representació, com a Coupé esportiu. És luxós, confortable, ràpid i a més no beu massa gasoil. Pel que fa a sensacions al volant no té res a envejar a purs esportius de gasolina. Si el pugues pagar, de ben segur que aquest Gran Coupé seria un dels cotxes que tindria cabuda en el meu parking somiat i probablement al llarg dels dies seria un dels més utilitzats.