Proves Motos

Provem la Benelli BN302R: La virtut del terme mig

Una moto lleugera i gens exigent però prou ràpida per divertir-se i aprendre sense ensurts

| 16/02/2018 a les 20:46h
Arxivat a: Proves Motos, BN302R, Carnet A2, Proves Motos, Benelli
Una petita R per divertir-se aprenent
Una petita R per divertir-se aprenent | F.Boada
Les motos de cilindrada mitjana van guanyant adeptes entre els qui accedeixen al carnet l'A2 i támbé entre no pocs usuaris veterans, que busquen una solució lògica a les seves necessitats de mobilitat però no volen renunciar a una bona dosi de diversió, que amb les restriccions d'emissions vigents no poden oferir les 125 actuals. Benelli sembla decidida a lliurar una lluita sense quarter en aquest segment i a partir d'aquí començar a reverdir antics llorers.

Així que amb les arrels clavades en una Sportbike d'alta volada, i amb un bon palmarès esportiu, com va ser la Tornado1130 que va estar en producció del 2003 al 2014. Benelli inclou al seu catàleg la BN302 R, una moto germana de la naked BN 302 però vestida amb un carenat complet que li atorga una estètica esportiva al gust dels usuaris més racing.
 

La Benelli BN302 R té planta de moto grossa Foto: F.Boada


Amb el model Naked comparteix el motor. Un modern motor bicilíndric de 300 centímetres cúbics refrigerat per aigua amb doble arbre de lleves en cap i 8 vàlvules que lliura una potència de 35,4 Cv, molt amunt, a les 10.000 voltes i lliura un parell màxim de 27,4 Nm a 9.000 rpm, tot un senyal de la seu tarannà esportiu. Les xifres es corresponen exactament al que trobem en funcionament la 302R, abaix no hi ha practicament res de potencia i és quan assolim el règim de gir del parell màxim que la moto rep una bona dosi de cavalls i comença a empenyer i força. Aquesta reposta ve acompanyada d'un bonic só que emet l'escapament i que ens anima a continuar rodant a règims alts per sentir-la bramar.

El bastidor de la BN 302R està realitzat en tubs d'acer aportant al conjunt rigidesa i lleugeresa. Tot el conjunt del bastidor i el basculant asimètric s'ha redissenyat respecte a la naked per permetre una conducció més dinàmica, la 302 R canvia de direcció a la mínima insinuació del manillar o només que fem ballar els malucs. Admet amb seguretat un ritme ben alt que el bastidor no protesta.
 

Les prestacions són suficients per divertir-se de valent Foto: F.Boada


Com ja és senyal d'identitat a Benelli la forquilla davantera de la BN3012R impressiona i sembla pròpia d'una moto de molta més cilindrada, equipa una forquilla invertida regulable de 41 mil·límetres de diàmetre, que li dóna a la moto una presència espectacular. Darrere, comptem amb un Mico amortidor central amb regulació hidràulica en extensió i precàrrega en moll amb 45 mil·límetres de recorregut.

Amb l'equip de frens els de Pesaro tampoc s'han quedat curts, Davant ens trobem amb un Doble disc de 260 mil·límetres amb pinces de 4 pistons i darrere equipa un Disc de 240 mm amb pinça doble pistó. La frenada queda més que garantida.

La Benelli té aspecte de moto gran, sembla una 600 petita i aquest fet també es nota quan hi pugem. La posició de conducció és amplia i còmoda, tot i el seu tarannà esportiu, Benelli ha buscat una ergonomia polivalent. Perquè és evident que aquesta Benelli BN302 R serà usada tant en ciutat com en carretera, o fins i tot a duo. Els semi manillars per sobre de les tiges o els estreps relativament baixos permeten mantenir una posició de conducció relaxada per llarg que sigui el recorregut. 
 

Atractiu no n'hi falta a la 302R Foto: F.Boada



El seient a només 780 mil·límetres del sòl, la seva estretor i un pes en ordre de marxa per sota dels 200 quilos, són 180 en sec i compta amb un dipòsit de combustible de 14 litres, seran els nostres aliats en les maniobres en parat. Un punt més per la seva versatilitat.

Com diu la dita, per córrer primer cal saber caminar i està clar que aquestes esportives de pes mitjà són excel·lents escoles de pilotatge. Motos lleugeres i gens exigents amb les quals aprendre sense ensurts. I aquesta Benelli ens ofereix exactament això una bonica "R" esportiva, còmoda, equilibrada, segura i prou ràpida per a passar-ho bomba.


Prova Benelli BN302R

 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals