​Els avantatges dels pneumàtics d'hivern enfront de les cadenes

Els pneumàtics d'hivern permeten assolir cotes de seguretat molt superiors a la de les cadenes,

| 08/02/2018 a les 11:18h
Arxivat a: Consells de conducció, Consells seguretat, Neu, Cadenes, Pneumàtics d'hivern, Consells de Seguretat
Els pneumàtics d'hivern, són la sol.lució ideal sobre la neu, el gel o asfalt mullat i fred
Els pneumàtics d'hivern, són la sol.lució ideal sobre la neu, el gel o asfalt mullat i fred | Marc Calvo
Les prestacions d'un pneumàtic d'estiu estàndard disminueixen quan baixen les temperatures (7 ºC). La solució més segura i confortable per conduir amb les condicions pròpies de l'hivern: fred, pluja, neu, gel, són els pneumàtics d'hivern.

Muntant pneumàtics d'hivern en el cotxe, s'evitarà la molesta i sovint perillosa tasca de col·locació de les cadenes, un remei que en general obliga a fer una aturada d'emergència del vehicle en els marges de la carretera, que sovint no compta amb vorals de seguretat o la il·luminació necessària, i realitzar la complicada maniobra de col·locació de cadenes gairebé sense visibilitat i exposats al fred.

Els pneumàtics d'hivern permeten assolir cotes de seguretat molt superiors, a la de les cadenes, millorant la tracció i l'adherència sobre superfícies relliscoses, aportant un major control del vehicle en pujar o baixar pendents i reduint de forma considerable la distància de frenada.

A diferència dels pneumàtics d'estiu estàndard, aquests compten amb uns compostos específics que permeten mantenir les prestacions en condicions de baixa temperatura (per sota de 7 ºC), i amb un disseny específic de la banda de rodament destinat a millorar la tracció quan es circula sobre superfícies de baixa adherència.
 

Els compostos i els dibuixos dels pneumàtics d'hivern garanteixen el màxim de grip Foto: Marc Calvo


Un altre dels punts a favor dels pneumàtics d'hivern enfront de les cadenes, és que aquests es munten en els dos eixos i no només en l'eix motriu, la qual cosa garanteix el perfecte funcionament dels sistemes de seguretat del vehicle, com ara ABS, control de tracció, control d'estabilitat i tots els avançats sistemes que avui dia poden equipar els vehicles.

De fet, podem afirmar que un cotxe de dues rodes motrius calçat amb rodes d'hivern serà més eficaç i segur que un 4x4 que munti rodes d'estiu, especialment si com es habitual l'amplada del pneumàtic és gran. Aixó si, un 4x4 equipat amb rodes d'hivern es converteix en una màquina quasi imparable com vàrem demostrar en la nostra ruta sobre la neu amb el Nissan X-Trail.
 

Un 4x4 calçat amb pneumàtics d'hivern és practicament imparable Foto: Marc Calvo


Tot sovint quan pensem a muntar pneumàtics d'hivern, pensem en la despesa que suposa i en la seva ràpida degradació tan bon punt pugen les temperatures. Això no és ben bé així, ja que els pneumàtics d'hivern moderns aguanten un ventall de temperatures més ampli que fa uns anys. D'altra banda també cal tenir present que els pneumàtics d'estiu (els que munten de sèrie el 99% dels cotxes) utilitzats en condicions hivernals, sofreixen un major desgast i, per tant, es redueix la seva vida útil.

Així que si es canvien els pneumàtics d'estiu pels d'hivern quan és el moment i es guarden adequadament, tots dos jocs de cobertes perllongaran la seva vida útil i suposaran un estalvi per al conductor.

Les administracions ja recomanen l'ús de pneumàtics d'hivern com a element principal enfront de les cadenes amb condicions adverses. Avui dia ja és habitual que tant en els panells lluminosos de les carreteres, com en les campanyes informatives que regularment llancen, a més de les cadenes es recomana l'ús de pneumàtics d'hivern quan fa fred o quan hi ha previsió de nevades.

Com reconèixer els pneumàtics d'hivern? Per saber-ho, res millor que donar una ullada als pneumàtics. A les vores d'aquests, hem de veure si hi ha una indicació de "M + S" corresponent a les paraules fang i neu en anglès, acompanyada d'una icona d'una muntanya amb l'estrella de neu en el seu interior.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou model aposta per característiques procedents directament de les Superbikes
El nou model aposta per característiques procedents directament de les Superbikes | Aprilia
La versió factory adopta un sistema de suspensió electrònica més evolucionat. | Inclou un paquet de control dinàmic APRC, cornering ABS i quick shift actiu fins i tot en reduir| El motor V4 de 175 cv i el xassís de carreres ofereixen unes prestacions inigualables.
El paquet d'equipament obligatori permetrà prevenir accidents i moltes víctimes
El paquet d'equipament obligatori permetrà prevenir accidents i moltes víctimes
Finalment no inclouran limitadors de velocitat, però sí assistents | Les caixes negres arribaran a tots els cotxes | No caldrà fer un test d'alcoholèmia per engegar el motor
Gaudeix amb seguretat de les teves vacances
Gaudeix amb seguretat de les teves vacances | F.Boada
La Setmana Santa és el període de vacances en què es concentra un major nombre de desplaçaments per carretera
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals