​Els avantatges dels pneumàtics d'hivern enfront de les cadenes

Els pneumàtics d'hivern permeten assolir cotes de seguretat molt superiors a la de les cadenes,

| 08/02/2018 a les 11:18h
Arxivat a: Consells de conducció, Consells seguretat, Neu, Cadenes, Pneumàtics d'hivern, Consells de Seguretat
Els pneumàtics d'hivern, són la sol.lució ideal sobre la neu, el gel o asfalt mullat i fred
Els pneumàtics d'hivern, són la sol.lució ideal sobre la neu, el gel o asfalt mullat i fred | Marc Calvo
Les prestacions d'un pneumàtic d'estiu estàndard disminueixen quan baixen les temperatures (7 ºC). La solució més segura i confortable per conduir amb les condicions pròpies de l'hivern: fred, pluja, neu, gel, són els pneumàtics d'hivern.

Muntant pneumàtics d'hivern en el cotxe, s'evitarà la molesta i sovint perillosa tasca de col·locació de les cadenes, un remei que en general obliga a fer una aturada d'emergència del vehicle en els marges de la carretera, que sovint no compta amb vorals de seguretat o la il·luminació necessària, i realitzar la complicada maniobra de col·locació de cadenes gairebé sense visibilitat i exposats al fred.

Els pneumàtics d'hivern permeten assolir cotes de seguretat molt superiors, a la de les cadenes, millorant la tracció i l'adherència sobre superfícies relliscoses, aportant un major control del vehicle en pujar o baixar pendents i reduint de forma considerable la distància de frenada.

A diferència dels pneumàtics d'estiu estàndard, aquests compten amb uns compostos específics que permeten mantenir les prestacions en condicions de baixa temperatura (per sota de 7 ºC), i amb un disseny específic de la banda de rodament destinat a millorar la tracció quan es circula sobre superfícies de baixa adherència.
 

Els compostos i els dibuixos dels pneumàtics d'hivern garanteixen el màxim de grip Foto: Marc Calvo


Un altre dels punts a favor dels pneumàtics d'hivern enfront de les cadenes, és que aquests es munten en els dos eixos i no només en l'eix motriu, la qual cosa garanteix el perfecte funcionament dels sistemes de seguretat del vehicle, com ara ABS, control de tracció, control d'estabilitat i tots els avançats sistemes que avui dia poden equipar els vehicles.

De fet, podem afirmar que un cotxe de dues rodes motrius calçat amb rodes d'hivern serà més eficaç i segur que un 4x4 que munti rodes d'estiu, especialment si com es habitual l'amplada del pneumàtic és gran. Aixó si, un 4x4 equipat amb rodes d'hivern es converteix en una màquina quasi imparable com vàrem demostrar en la nostra ruta sobre la neu amb el Nissan X-Trail.
 

Un 4x4 calçat amb pneumàtics d'hivern és practicament imparable Foto: Marc Calvo


Tot sovint quan pensem a muntar pneumàtics d'hivern, pensem en la despesa que suposa i en la seva ràpida degradació tan bon punt pugen les temperatures. Això no és ben bé així, ja que els pneumàtics d'hivern moderns aguanten un ventall de temperatures més ampli que fa uns anys. D'altra banda també cal tenir present que els pneumàtics d'estiu (els que munten de sèrie el 99% dels cotxes) utilitzats en condicions hivernals, sofreixen un major desgast i, per tant, es redueix la seva vida útil.

Així que si es canvien els pneumàtics d'estiu pels d'hivern quan és el moment i es guarden adequadament, tots dos jocs de cobertes perllongaran la seva vida útil i suposaran un estalvi per al conductor.

Les administracions ja recomanen l'ús de pneumàtics d'hivern com a element principal enfront de les cadenes amb condicions adverses. Avui dia ja és habitual que tant en els panells lluminosos de les carreteres, com en les campanyes informatives que regularment llancen, a més de les cadenes es recomana l'ús de pneumàtics d'hivern quan fa fred o quan hi ha previsió de nevades.

Com reconèixer els pneumàtics d'hivern? Per saber-ho, res millor que donar una ullada als pneumàtics. A les vores d'aquests, hem de veure si hi ha una indicació de "M + S" corresponent a les paraules fang i neu en anglès, acompanyada d'una icona d'una muntanya amb l'estrella de neu en el seu interior.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E | Josep Mª Montaner
El nou SUV de Ford 100% eléctric arriba fins als 600 km d'autonomia, 332 Cv, és més barat que un Tesla, i és un cotxe de bandera
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.