Novetats Cotxes

Mercedes presenta la quarta generació del Classe A

Es posarà a la venda al març i arriba carregada de noves tecnologies

| 05/02/2018 a les 18:48h
Arxivat a: Novetats Motor
El compacte de l'estrella es renova de dalt a baix | Mercedes-Benz
El nou Mercedes Classe A vol brillar en la classe compacta i repetir l'èxit de la tercera generació, que es va posar a la venda en 2012. Per a això, Mercedes no ha dubtat a recórrer a l'últim en tecnologia, sense deixar de banda el disseny. Amb un capó més inclinat, passos de roda més amples i el nou disseny de la graella i els grups òptics, el nou Classe A ofereix una imatge més esportiva fins i tot en les versions bàsiques. 



El nou Mercedes Classe A creix força, 12 cm més en longitud, 2 més a amplada i 1 cm més d'alçada. La distancia entre eixos, també augmenta en 30 mm i ofereix per tant més espai pels passatgers. També guanya volum el maleter que ara arriba als 370 litres, 29 més que en la generació anterior. 

Les llandes per al nou Mercedes Classe A poden ser d'entre 17 i 19 polzades, i hi ha dos tipus de fars, amb tecnologia LED de sèrie, i els Multibeam LED opcionals. En aquests últims existeixen 18 leds que poden regular-se de forma individual per a una il·luminació més precisa en funció del trànsit i de les condicions de l'entorn. Inclouen funció de llum llarga automàtica (a partir d'una velocitat de 30 km / h), llum de gir automàtica per corbes i rotondes, i llum d'encreuament variable.

A l'interior del Mercedes Classe A no hi ha ni rastre que recordi al disseny del model anterior. La novetat principal és el nou sistema multimèdia MBUX, on dues pantalles se situen una a continuació de l'altra de forma horitzontal. Segons la versió aquestes pantalles poden ser de diferents mides, bé de 7 polzades, combinant una de 7 i una altra de 10,25 polzades o amb dos de 10,25 polzades en les versions amb el sistema multimèdia més avançat. A més, opcionalment el Classe A pot comptar amb un sistema d'informació head-up-display projectada al parabrisa de gran definició.
 

L'interior del Classe A 2018 és completament nou Foto: Mercedes-Benz


El sistema multimèdia MBUX del nou Mercedes Classe A proposa noves funcionalitats gràcies a la intel·ligència artificial, així com funcions de connectivitat ampliades basades en la comunicació Car-to-X entre vehicles. Destaquen la funció in-car-office que permet accedir a dades o fins i tot participar en una teleconferència des del cotxe. El paquet de connectivitat navegació inclou serveis de trànsit en temps real, actualitzacions de mapes via wifi o serveis de navegació ampliats amb informació sobre preus de combustible o places d'aparcament. Les funcions de predicció permeten a l'MBUX anticipar a l'usuari, per exemple suggerint rutes o emissores de ràdio que el conductor acostuma a utilitzar.

Mercedes ofereix per al Classe A les línies d'equipament Progressive o la més esportiva AMG Line, que podran completar-se amb el paquet Night. Durant un any també es pot demanar la versió Edition 1, basat en el Classe A AMG Line, i amb molts detalls de personalització exterior i interior.

Per al llançament, el nou Classe A compta amb dos motors de gasolina i un dièsel, un completament nou, els altres profundament revisats. La novetat més interessant és el 1.4 turbo de gasolina del Classe A 200, amb una potència de 163 CV i 250 Nm de parell màxim. Desenvolupat en col·laboració amb Renault, inclou tecnologies com la desconnexió selectiva de cilindres (en principi només quan es combina amb el canvi automàtic) i el sistema Camtronic de regulació de l'arbre de lleves d'admissió. Anuncia un consum mitjà des de 5,6 l / 100 km amb canvi manual, i només 5,1 l / 100 km amb el canvi de doble embragatge 7G-DCT. També està equipat amb filtre de partícules.
 

La vista posterior del nou Classe A és molt més dinàmica Foto: Mercedes-Benz


El segon motor de gasolina, el de l'A 250, és una versió evolucionada de l'actual per millorar la suavitat de funcionament i reduir el consum, que es queda en 6 l / 100 km. Rendeix 224 CV  i un parell màxim de 350 Nm, i de sortida només es combina amb el canvi de doble embragatge.

Entre les millores que rep destaca un tractament especial per reduir la fricció, la distribució Camtronic (regula de forma variable la cursa de la vàlvula d'admissió), una bomba d'oli de cabal variable, arbres d'equilibratge i regulació electrònica de la vàlvula de pressió del turbo. També afegeix filtre de partícules de sèrie.

En el dièsel també hi ha novetats. El Classe A 180 d segueix recorrent al 1.5 desenvolupat al costat de Renault, però amb nou turbocompressor de geometria variable integrat en el col·lector d'escapament, més pressió d'injecció (2.000 bars enfront de 1.600, i amb injectors de 8 orificis) i altres millores que permeten augmentar la potència fins als 116 CV , amb un parell màxim de 260 Nm.

La caixa del canvi de doble embragatge 7G-DCT és diferent en funció del motor. Es tracta d'una nova caixa fabricada per Getrag, amb accionament electrohidràulic dels embragatges i funció de marxa per inèrcia. Opcionalment, algunes versions del nou Classe A podran seguir muntant la tracció a les quatre rodes 4MATIC, en aquest cas la suspensió del darrere inclou un esquema de quatre braços en comptes de braços combinats amb un eix de torsió en forma d'U. Entre les millores, la tracció 4MATIC inclou un engranatge amb acoblament de discos que s'acciona de forma electromecànica en comptes d'electro-hidráulica.

El Classe A estrena alguns sistemes d'assistència nous. Alguns d'ells procedeixen directament del Mercedes Classe S.
 

El nou classe A arriba carregat de sistemes d'assistència a la conducció Foto: Mercedes-Benz


Per als frens del Classe A es recorre al sistema Adaptative BRAKE, procedent dels models de Mercedes del segment superior. Compta amb diferents funcions, com la funció Hold per mantenir el cotxe aturat sense mantenir el peu al pedal, la funció d'assecament, que genera petits impulsos per a eliminar la capa d'aigua en els discos quan se circula amb pluja, o una funció que augmenta la pressió en el sistema aproximant les pastilles als discos per millorar la frenada en cas d'emergencia. Com a novetat important, Mercedes anuncia la possibilitat que el nou classe a funcioni de forma semiautònoma.

Amb càmeres i sensors de radar d'abast ampliat, l'assistent actiu de distància Distronic permet adaptar la velocitat del vehicle en funció del traçat de la ruta, reconeixent corbes, creus o rotondes, i compta amb assistent actiu de dirección. L'assistent de frenada actiu , per la seva banda, afegeix funcions ampliades que poden ajudar a evitar una col·lisió amb vianants o ciclistes que es creuen en la calçada, o fins i tot una col·lisió per abast.

Circulant en autopistes o autovies amb trànsit lent, la funció de conducció en retencions s'encarrega d'aturar el Classe A automàticament -fins 30 segons- i de reiniciar la marxa. Amb l'assistent actiu per a canvi de carril només cal activar l'intermitent perquè, entre 80 i 180 km / h, si el trànsit ho permet, el Classe A iniciï de forma automàtica la maniobra.mercedes classe a 2018Tanto l'assistent actiu de canvi de carril com el nou assistent de maniobra evasiva procedeixen del Classe E. Aquest últim, que funciona entre 20 i 70 km / h, ajuda en cas d'haver de fer una maniobra evasiva d'emergència assistint al conductor mitjançant la intervenció en el volant, per ajudar a esquivar l'obstacle i controlar millor el vehicle.

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Una petita R per divertir-se aprenent | F.Boada
01/01/1970
Una moto lleugera i gens exigent però prou ràpida per divertir-se i aprendre sense ensurts
No cal renunciar al tarannà MINI per ser verd | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
Un híbrid endollable glamurós i gens avorrit
Un gran SUV amb una imatge poc vista | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
El Ford Edge aterra a Europa per plantar cara en el segment dels SUV més grans amb una imatge imponent
SEAT Leon TGI DSG | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Us expliquem els detalls de la versió bifuel del SEAT Leon 2017, que combina el Gas Natural Comprimit i la gasolina per contenir emissions i costos.
L'Audi A1. Tot un Audi en format urbà | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
El més petit dels Audi fa valer el seu pedigree prèmium