Competició Clàssics

​ FOTOS Arrenca a Barcelona la 21a edició del Rally Monte-Carlo Historique

La prova de vehicles clàssics més important del món

| 03/02/2018 a les 19:35h
Arxivat a: Competició, Competició Clàssics, Ral.li Montecarlo Historique
Cañellas-Sabater amb el seu SEAT 124 al podi de sortida
Cañellas-Sabater amb el seu SEAT 124 al podi de sortida | Josep Mª Marcet
La 21a edició del Rally Monte-Carlo Historique va sortir ahir des del Moll de la Marina de Barcelona i acabarà a Mònaco el dia 7 de febrer. Un total de 38 equips han triat Barcelona com a ciutat de sortida en aquesta prova de regularitat organitzada amb la col·laboració del RACC i considerada la més important del món en la seva especialitat. El Rally Monte-Carlo Historique només admet la inscripció de vehicles clàssics que entre 1955 i 1980 participessin en la versió de velocitat del mític ral·li monegasc.

Els competidors hauran d'afrontar sis dies de regularitat per un recorregut d'elevada exigència que comparteix diversos trams amb el 86è Rallye Automobile Monte-Carlo, que va culminar fa pocs dies. La prova té sis punts de sortida en diferents ciutats europees: el dimecres 31 al matí van partir els inscrits d'Oslo (Noruega) i a la tarda ho van fer els de Glasgow (Gran Bretanya).

Ahir divendres fins al migdia es van donar les sortides des de Bad Homburg (Alemanya) i des de Barcelona (14.30 hores), i a les 19 hores van sortir els equips de Reims i Monte-Carlo.

Els 314 participants estan dividits en tres mitjanes de regularitat i es reuniran demà dissabte a Bourgoin-Jallien, als Alps, per disputar la famosa etapa de concentració i arribar junts fins a Valence, i completaran pel camí dos trams de regularitat. El RACC, 16 anys com organitzador d'aquesta cerimònia de sortida Durant el matí d'avui, s'han reunit un gran nombre de curiosos i aficionats al món del motor per veure sortir als vehicles emblemàtics, un esdeveniment que es repeteix any rere any des de fa 16 edicions, sempre sota l'organització del RACC.

Després de les verificacions administratives i tècniques, al migdia va quedar format el parc tancat d'exposició compost pels 38 vehicles, tots molt ben conservats i preparats per un ral·li amb un llarg itinerari per davant. El recorregut inclou, a més de l'etapa de concentració, una altra de classificació el diumenge 4, una comuna pel 5 i l'etapa final que tancarà la prova durant la matinada del 6 al 7 de febrer, ja amb la capital del principat com a centre neuràlgic i amb la cèlebre nit del Turini com a punt culminant.

Els equips esperen trobar condicions meteorològiques força adverses, amb neu i gel que poden dificultar molt la conducció i el compliment de les mitjanes marcades. 

Tota la informació sobre el XXI Rally Monte-Carlo Historique a www.acm.mc

XXI Ral.li Monte-Carlo Històric

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Les instal·lacions de Zona Franca el 1953
Les instal·lacions de Zona Franca el 1953 | Seat
Entre 1953 i 1964, van sortir 98.978 unitats de la fàbrica de SEAT a la Zona Franca de Barcelona
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive
Tan versàtil com un SUV però molt més dinàmic. És el BMW 320d Touring xDrive | F.Boada
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.