Competició Clàssics

​ FOTOS Arrenca a Barcelona la 21a edició del Rally Monte-Carlo Historique

La prova de vehicles clàssics més important del món

| 03/02/2018 a les 19:35h
Arxivat a: Competició, Competició Clàssics, Ral.li Montecarlo Historique
Cañellas-Sabater amb el seu SEAT 124 al podi de sortida
Cañellas-Sabater amb el seu SEAT 124 al podi de sortida | Josep Mª Marcet
La 21a edició del Rally Monte-Carlo Historique va sortir ahir des del Moll de la Marina de Barcelona i acabarà a Mònaco el dia 7 de febrer. Un total de 38 equips han triat Barcelona com a ciutat de sortida en aquesta prova de regularitat organitzada amb la col·laboració del RACC i considerada la més important del món en la seva especialitat. El Rally Monte-Carlo Historique només admet la inscripció de vehicles clàssics que entre 1955 i 1980 participessin en la versió de velocitat del mític ral·li monegasc.

Els competidors hauran d'afrontar sis dies de regularitat per un recorregut d'elevada exigència que comparteix diversos trams amb el 86è Rallye Automobile Monte-Carlo, que va culminar fa pocs dies. La prova té sis punts de sortida en diferents ciutats europees: el dimecres 31 al matí van partir els inscrits d'Oslo (Noruega) i a la tarda ho van fer els de Glasgow (Gran Bretanya).

Ahir divendres fins al migdia es van donar les sortides des de Bad Homburg (Alemanya) i des de Barcelona (14.30 hores), i a les 19 hores van sortir els equips de Reims i Monte-Carlo.

Els 314 participants estan dividits en tres mitjanes de regularitat i es reuniran demà dissabte a Bourgoin-Jallien, als Alps, per disputar la famosa etapa de concentració i arribar junts fins a Valence, i completaran pel camí dos trams de regularitat. El RACC, 16 anys com organitzador d'aquesta cerimònia de sortida Durant el matí d'avui, s'han reunit un gran nombre de curiosos i aficionats al món del motor per veure sortir als vehicles emblemàtics, un esdeveniment que es repeteix any rere any des de fa 16 edicions, sempre sota l'organització del RACC.

Després de les verificacions administratives i tècniques, al migdia va quedar format el parc tancat d'exposició compost pels 38 vehicles, tots molt ben conservats i preparats per un ral·li amb un llarg itinerari per davant. El recorregut inclou, a més de l'etapa de concentració, una altra de classificació el diumenge 4, una comuna pel 5 i l'etapa final que tancarà la prova durant la matinada del 6 al 7 de febrer, ja amb la capital del principat com a centre neuràlgic i amb la cèlebre nit del Turini com a punt culminant.

Els equips esperen trobar condicions meteorològiques força adverses, amb neu i gel que poden dificultar molt la conducció i el compliment de les mitjanes marcades. 

Tota la informació sobre el XXI Rally Monte-Carlo Historique a www.acm.mc

XXI Ral.li Monte-Carlo Històric

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
Totes les novetats i moltíssimes fotos en aquest especial
Totes les novetats i moltíssimes fotos en aquest especial | Joan Regí
Joan Regí
Des de presentacions de nous vehicles passant per clàssics i experiències interactives, el Saló de 2019 serà recordat tan pel seu aniversari com per la revolució que mostra al públic: el vehicle elèctric, autònom i connectat ja ens espera
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig | V-Line Org.
Joan Regí
L'ajuntament de Les Masies de Voltregà ha fet tot el possible per poder recuperar la prova i celebrar aquesta 15a edició | Més de 70 vehicles faran el recorregut de 6,8 km aquest 19 de maig
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA