Novetats Motos

​La moto elèctrica de Harley-Davidson arribarà al mercat

S'espera que la Livewire de producció arribi al carrer el 2019

| 02/02/2018 a les 06:45h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Motos, Mobilitat Sostenible, Harley-Davidson
Harley LiveWire, de la tradició a l'electrificació
Harley LiveWire, de la tradició a l'electrificació | Harley-Davidson
Si hi ha una marca associada a la cultura dels grans motors i la més pura demesura americana és sense cap mena de dubte Harley-Davidson. Una marca que viu de mantenir l'essència original i que fins i tot té registrat el so gutural que emeten les seves motos i que es venerat pels seus fans,  una marca en la qual fins al més mínim canvi és criticat pels seus aficionats. Harley-Davidson no seria doncs la marca que associem amb motors nets i silenciosos.

És clar que cal evolucionar i el mercat dels vehicles elèctrics està en plena expansió. Era d'esperar que més aviat que tard les grans marques comencessin a llançar les seves pròpies solucions. Des de fa uns quatre anys Harley-Davidson té a la recambra un prototip de moto elèctrica, la Livewire; però no s'havia atrevit a vendre-la i amb prou feines ha servit com a eina de màrqueting.



Fa uns dies el fabricant va confirmar a Autoblog que iniciarà la producció de la Livewire; sortirà de la fase de prototip i es convertirà en un producte que podrem comprar en els seus concessionaris. El procés ha estat llarg i costós, però finalment ha entrat en la seva fase final.

Encara no hi ha xifres oficials, però sabem que seran molt superiors al prototip, que tenia una autonomia de només 80 quilòmetres; el fabricant ha assegurat que, sense una autonomia de com a mínim 160 quilòmetres, no es molestaria, així que podem esperar com a mínim aquesta xifra.
 

Tot un repte per a Harley-Davidson, de moment l'estètica promet Foto: Harley-Davidson


Per tant, aquesta no serà la típica Harley, i encara que el seu disseny probablement canviarà, no s'assemblarà en res a les clàssiques motos "vistes fins ara. Evidentment tampoc sembla que pensable recòrrer la Ruta 66 amb una Harley elèctrica, aquesta serà una moto pensada per a la vida urbana i els viatges curts.

Com sonarà una Harley-Davidson elèctrica? Evidentment el motor no serà el mateix per tant hauran d'acoblar algun tipus d'altaveu que simuli el característic so que emeten aquestes potents motocicletes. Tampoc coneixem el preu ni altres detalls, que s'aniran fent públics en els pròxims 18 mesos.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
El Volvo XC-40 Recharge reafirma l'aposta elèctica de Volvo
El Volvo XC-40 Recharge reafirma l'aposta elèctica de Volvo | Volvo Cars
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019 | Josep Mª Marcet Llosa
Els pilots de casa protagonistes en un gran cap de setmana farcit de curses
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt