Proves Cotxes

Provem el Ford Edge 2.0 Tdci 210 4WD: l'alternativa "Made in USA"

El Ford Edge aterra a Europa per plantar cara en el segment dels SUV més grans amb una imatge imponent

Prova Ford Edge 2.0Tdci Bi-Turbo 210CV 4WD PowerShift

| 26/01/2018 a les 23:21h
Arxivat a: Proves Cotxes, Edge, SUV, 4x4, Proves Cotxes, Ford
Un gran SUV amb una imatge poc vista
Un gran SUV amb una imatge poc vista | F.Boada
El Ford Edge és un dels SUV de la gamma americana de Ford que, per fí, la marca ha decidit a portar a Europa per situar-lo per sobre del Kuga. Amb els seus imponents 4,80 metres de longitud (bé, imponents a Europa. Als EEUU, l'Expedition, el SUV més gros de Ford, arriba als 5,35 mts).

L'Edge ens mostra una línia molt robusta marcada per l'enorme graella frontal. Les seves anguloses línies laterals i la marcada caiguda del pilar C li atorga un cert dinamisme a la línia. La saga del Ford Edge té molta personalitat, amb elements molt característics que no trobem en cap dels seus germans de gamma. Destaquen els grans pilots del darrere amb tecnologia LED que recorren tot l'ample del vehicle, donant lloc a una molt americana i cridanera signatura lumínica, mentre que a la part superior, trobem un prominent aleró. La seva musculatura, potent des de tots els angles i la seva poc vista imatge, aconsegueix atraure forces mirades al seu pas.
 

Elegant, musculada i sobretot poc vista. La línia de l'Edge crida força l'atenció Foto: F.Boada


Amb aquest aire imponent i original l'Edge arriba doncs per plantar cara a SUVs més coneguts en el nostre mercat com el Kia Sorento, l'Skoda Kodiaq, el Nissan X-Trail o el Hyundai Grand Santa Fe encara que a diferència d'aquests competidors, Ford renuncia a oferir-nos 7 places per al seu Edge.

Les enormes i pesades portes donen accés a un habitacle espaiós i que resulta força acollidor. La primera impressió visual és realment bona i el tacte dels elements més que acceptable en línies generals. A Ford són conscients que els consumidors Europeus estan acostumats a estàndard de qualitat més alts que els Americans i els ajustos i materials s'han cuidat i denoten una major qualitat que en altres models Ford.

El volant multifunció intimida una mica per la gran quantitat de botons que agrupa però només és qüestió d'acostumar-s'hi. Darrere el volant hi trobem un quadre d'instruments digital amb molta informació i molt llegible. Està format per dues esferes i una pantalla central amb informació addicional personalitzable que les uneix. El davantal el domina la pantalla tàctil de vuit polzades que governa el sistema de navegació, infoentreteniment, climatització. El seu funcionament ens ha agradat molt tant per resolució, gràfiques i per la velocitat a la qual el sistema respon als nostres dits.
 

L'Edge ens ofereix un interior atractiu, ben ralitzat i amb aires prèmium Foto: F.Boada


La nostra unitat de proves correspon a l'acabat Titanium i compta amb un llistat d'equipament força complet. Climatitzador automàtic, entapissat mixt tela / pell, volant calefactable, seients tèrmics, paquet il·luminació interior i instrumentació TFT, port USB, bluetooth, Ford SYNC 3, control de velocitat, sensor de pluja, encesa automàtica de llums, mirall interior fotosensible, sensors d'aparcament davanters i del darrere. Paquet cromat exterior, motllures protectores de baixos i llandes d'aliatge de 19 polzades. 

Les butaques davanteres ofereixen un grau de confort molt alt a conductor i acompanyant que gaudeixen d'una gran quantitat d'espai. Idèntic tracte reben els ocupants de les places posteriors on podran viatjar tres ocupants, el túnel de transmissió no resulta gens molest, amb la comoditat necessària per afrontar qualsevol viatge per llarg que sigui. Les butaques posteriors permeten reclinar el respatller i el passatger compten també amb seients calefactats i diverses preses de corrent per carregar dispositius.
 

Molt d'espai i un tracte exquisit pels cocupants de les places posteriors Foto: F.Boada


Respecte a l'espai de càrrega, el maleter del Ford Edge compta amb una capacitat de 602 litres. Compta amb unes formes regulars, un pla de càrrega bastant baix i una generosa porta d'accionament elèctric. Si abatem els seients, ho podem fer des del mateix maleter amb dos polsadors d'accionament elèctric ens queda un espai de càrrega totalment pla que arriba als 1.847 litres. 

La nostra unitat equipa el propulsor 2.0 TDCI Bi-Turbo que eroga 210 CV a 3.750 revolucions i 450 Nm de parell motor entre les 2.000 i 2.250 voltes i que va associat, si o si, a la transmissió de doble embragatge Powershift i a la tracció total a les quatre rodes. És destacable l'escàs soroll de la mecànica, així com l'absència vibracions. Aquest motor aconsegueix moure amb solvència les gairebé dues tones,1.949 quilos concretament, que pesa l'Edge tot i que no és un motor que destaqui pel seu nervi. El SUV de Ford és més un corredor de fons que un amant dels esprints. Per sort el funcionament del canvi automàtic seqüencial PoweShift és molt bo, ràpid i de transicions suaus, i ens permet aprofitar força bé l'empenta del motor en l'interval de gir en el qual podem aprofitar al màxim el parell motor.
 

La part posterior deixa clara la seva identitat Ianqui Foto: F.Boada


Si parlem de consums, la marca homologa 6,5 l / 100 km en ciutat, 5,5 l / 100 km en autopista i 5 , 9 l / 100 km de consum mitjà, però la realitat és força diferent, ja que al Ford Edge li agrada força el beure, sobretot si intentem anar una mica àgils. Les xifres que nosaltres hem aconseguit estan prop dels 9 litres en cicle combinat. Uns consums normals per a un 4x4 d'aquest volum, pes i nivell de potència.

En marxa ben aviat et descobriràs controlant el seu gran cos amb facilitat tot i que la seva visibilitat és una mica justa en alguns angles, per sort, comptem amb la càmera de marxa enrere i amb el sistema d'aparcament semiautomàtic en línia i en bateria que ens facilitarà molt la tasca de maniobrar a la ciutat. 

Sobre la carretera queda clar que els enginyers de Ford han decidit que l'Edge sigui un molt confortable rodador i la seva suspensió resulta molt còmoda per viatjar, filtrant de manera més que notable les irregularitats de l'asfalt. Una sensació de confort que es veu augmentada pel silenci regnant a la cabina. L'espectacular insonorització de l'habitacle és gràcies a un sistema de cancel·lació de soroll mitjançant el qual tres micròfons capten el so a l'habitacle i un processador genera un senyal sonor invers per anul·lar la freqüència del soroll de fons. Brillant.

En vies ràpides es nota molt aplomat i estable fins i tot en els revolts més llargs i ràpids. Si la carretera es revira, les suspensions fan el que poden per intentar contenir els moviments de la carrosseria, però acaben cedint davant de les inèrcies que genera el voluminós i pesat Edge. En aquest punt tampoc ajuda gaire la manca de subjecció lateral dels seients. De tota manera l'Edge transmet una bona sensació gràcies a una direcció molt precisa, que fa molt fàcil la tasca de portar-lo exactament per allà on es vol i l'equilibri de les suspensions. L'Edge només demana portar un ritme una mica més tranquil que altres competidors per poder gaudir dels recorreguts més revirats.
 

L'estampa del Ford Edge és innegablement atractiva Foto: F.Boada


M'agradat poder conviure una setmana amb el Ford Edge. La seva estètica és musculosa, imponent i poc vista, el que el fa destacar entre un mercat saturat de SUVs. El seu interior té una millor presentació, qualitat i ajustos que altres models de la gamma Ford i el llistat d'equipament és força complet. En marxa el seu confort és superlatiu i gaudeix d'una habitabilitat de primera. L'equilibri entre motor i comportament també és força convincent, encara que no sigui tant ràpid ni àgil com algún dels seus rivals. L'Edge és en definitiva una opció força vàlida per qui vulgui conduir un cotxe potent, còmode, ben equipat i amb una imatge diferent a ritme tranquil.


Prova Ford Edge 2.0Tdci Bi-Turbo 210CV 4WD PowerShift

 
 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
Totes les novetats i moltíssimes fotos en aquest especial
Totes les novetats i moltíssimes fotos en aquest especial | Joan Regí
Joan Regí
Des de presentacions de nous vehicles passant per clàssics i experiències interactives, el Saló de 2019 serà recordat tan pel seu aniversari com per la revolució que mostra al públic: el vehicle elèctric, autònom i connectat ja ens espera
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig
La prova ja compta amb més de 70 inscrits per aquest 19 de maig | V-Line Org.
Joan Regí
L'ajuntament de Les Masies de Voltregà ha fet tot el possible per poder recuperar la prova i celebrar aquesta 15a edició | Més de 70 vehicles faran el recorregut de 6,8 km aquest 19 de maig
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals