Novetats Cotxes

Mercedes presenta el nou Classe G al Saló de Detroit

El llegendari tot terreny de Mercedes es renova per ser més refinat i alhora encara millor sobre la carretera i en Off-Road

| 17/01/2018 a les 09:46h
Arxivat a: Novetats Motor, Saló de Detroit 2018, Classe G, Mercedes-Benz, Novetats Cotxes
Quaranta anys després arriba la segona generació del Classe G
Quaranta anys després arriba la segona generació del Classe G | Mercedes-Benz
Sense cap mena de dubte un dels vehicles Off-Road amb més llegenda al darrera és el Mercedes Classe G, un model que ha viscut, des de la seva sortida al mercat l'any 1979, pràcticament inalterat. Tot just ara, 40 anys després i amb motiu del Saló de Detroit 2018, Mercedes en presenta la seva esperada, o no, actualització. 

Tot i que Mercedes ha volgut mantenir una vista exterior molt similar de l'icònic G, el salt que fa respecte al seu predecessor és brutal, tant en l'apartat tecnològic com pel que fa a l'habitabilitat, amb una millora de totes les cotes.

Si per alguna cosa ha destacat sempre el Classe G és per les seves extraordinàries capacitats fora de la carretera. El nou G equipa ara un tren davanter amb suspensió independent, dissenyat per AMG. Un element que reemplaça a l'anterior eix rígid per millorar el comportament en carretera i, segons Mercedes, també en camp, en incrementar l'alçada lliure i en augmentar la rigidesa del conjunt per oferir un millor comportament en totes les situacions. El pont del darrere, per la seva banda, manté un guiat compost per quatre tirants longitudinals i una barra Panhard. Com no podria ser d'altra manera manté els tres diferencials de bloqueig (central, darrere i davanter) i la reductora.
 

Encara que sembli impossible, Mercedes afima haver millorat les capacitats Off.Road del nou G Foto: Mercedes-Benz


L'alçada lliure a terra és de 241 mm, és a dir, augmenta en uns 6 mm la distància al ferm respecte a l'actual Classe G. La capacitat de gual arriba als 700 mm, el que suposa un increment de 100 mm pel que fa al model al qual substituirà quan surti a la venda. L'angle d'atac és de 31 °, el que suposa una lleugera millora d'un grau, mentre que l'angle de sortida és de 30 °, xifra idèntica a la de l'actual G. L'angle ventral, també anomenat angle de rampa, està fixat en 26 °, el que suposa una millora d'un grau respecte al seu antecessor.

El nou G vindrà equipat amb un selector de modes de conducció que inclourà una funció específica anomenada "G-Mode", pensada per oferir el millor rendiment en camp i que s'activa de forma automàtica en seleccionar la reductora o bloquejar qualsevol diferencial. El sistema de tracció total permanent disposa d'un diferencial central que en condicions normals envia un 60% de la potència al tren del darrere.
 

La imatge interior ha millorat molt per oferir, ara si, una imatge prèmium Foto: Mercedes-Benz


La segona generació del Mercedes Classe G ofereix una millora molt important pel que fa a l'habitabilitat. Al davant hi ha 38 mm addicionals per a les cames i espatlles i 68 mm més per als colzes; darrere, els ocupants gaudiran de 150 mm addicionals d'espai per a les cames, de 27 mm més per les espatlles i de 56 mm més per als colzes. I tot això mentre gaudeixen d'un espai considerablement més luxós, un espai que s'adiu més amb el que hom espera d'un Mercedes.

Dominant la consola central totalment nova, trobem un gran panell amb dues pantalles de 12,3 polzades que fan de quadre de comandaments i de suport per al sistema multimèdia i d'entreteniment. Això sí, les versions més bàsiques del nou Mercedes Classe G comptaran amb rellotges tradicionals. Els polsadors dels tres bloquejos de diferencial segueixen ocupant una posició predominant en el quadre de comandaments, situant-se entre les dues sortides de ventilació centrals. 
 

Sobre la carretera les noves suspensions han millorat el confort del G Foto: Mercedes-Benz


El desenvolupament del nou xassís i carrosseria ha permès reduir el pes al voltant de 170 kg respecte al seu antecessor. I això, com es pot imaginar, repercuteix directament en l'eficiència i prestacions. Sota el capó de la nova generació del Mercedes G trobem un motor 4.0 V8 biturbo que produeix una potència màxima de 422 CV i 610 Nm de parell. Va lligat a una caixa de canvis 9G-Tronic amb nou velocitats i convertidor de parell. Más endavant, és d'esperar que Mercedes ampliï l'oferta de motors del Classe G 2018 amb noves opcions.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Kawasaki Ninja 125, tota una R en petit format
Kawasaki Ninja 125, tota una R en petit format | F.Boada
Gaudir de tota una R d'iniciació i amb cognom mític és possible gràcies a la Ninja 125
Les noves Bullet són aptes viure tot tipus d'aventures amb l'esperit dels anys 50
Les noves Bullet són aptes viure tot tipus d'aventures amb l'esperit dels anys 50 | Royal Enfield
La Royal Enfield Bullet és la moto més antiga en producció continuada | Conmemora la Royal Enfield Bullet Trials de 1949, un tribut als llegendari pilot de l'equip de Royal Enfield Johnny Brittain.
El nou Koleos rep retocs estètics i nous motors en aquesta actualització
El nou Koleos rep retocs estètics i nous motors en aquesta actualització | Renault
El nou Koleos rep retocs estètics i nous motors en aquesta actualització, que segueix amb la plataforma del Nissan X-Trail
Seu de Fiat Chrysler
Seu de Fiat Chrysler | Europa Press
El grup FCA ha descartat la proposta perquè considera que les "condicions polítiques" a França no garanteixen l'èxit de la fusió
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny
La berlina esportiva de Wolfburg fa girar caps pel seu elegant disseny | Ferran Rosàs
Ferran Boada
L'Arteon compatibilitza disseny amb espai com cap altre dels seus rivals