Proves Motos

Provem la Ducati Monster 821: monstruosament divertida

La 821 és la més equilibrada de les Monster, i a més tota una icona dins el món Ducati.

| 07/01/2018 a les 12:13h
Arxivat a: Proves Motos, Ducati, Monster 821, Naked, Proves Motos
La 821 acualitza
La 821 acualitza | CS infomotor
La nova Ducati Monster 821 manté tot el caràcter i esperit de la gamma Monster des que va néixer fa 25 anys. En el Saló de Colònia d'aquell any Ducati va presentar aquella primera i emblemàtica Monster. La Monster (coneguda informalment com a Il Mostro en italià) dissenyada per Galluzzi, va marcar l'inici de la moda de les motos tipus naked. Les vendes del model Monster representen gairebé la meitat de les vendes de motocicletes Ducati arreu del món. Així que la seva renovació és sempre un moviment crucial per a la firma de Borgo Panigale.

El principal canvi és a la seva estètica, amb un nou disseny del dipòsit, del seient, de la part posterior i del seu far davanter. Tot sense perdre ni un gram d'autenticitat d'aquella primera Monster 900 de l'any 93.
 

La Ducati Monster té una imatge reconeguda i sempre espectacular Foto: CS infomotor


Pel que fa a la mecànica, el motor Testastretta, dissenyat per ser un component estructural del bastidor, entrega 109 cavalls, i ho fa d'una manera típicament Ducati. Sempre hi ha potència disponible sigui quin sigui el règim de gir del motor, el que facilita enormement la conducció en limitar molt la necessitat d'anar canviant de marxa, i així pots anar enllaçant revolts amb d'aquella manera que en diuen "Ducatejar". Ducatejar ? Què és això? Ducatejar, és descobrir una nova manera d'anar en moto. El parell i els baixos de la moto et permeten gaudir a fons de la Monster sense haver d'esprémer a fons el motor per treure'n rendiment, haver de frenar menys a l'entrada dels revolts perquè el fre motor fa part de la feina, en definitiva és conduir amb menys brusquedats que amb una esportiva radical, és agafar un ritme i seguir-lo tot dansant entre els revolts, és conduir menys excitat, si no fos clar perquè vas sempre acompanyat per aquesta remor tan característica del seu bicilíndric a 11 graus, que sí que és sempre excitant.

La Monster 821 compta també amb el Ducati Safety Pack, que engloba l'ABS de Bosch i el Ducati Traction Control, tots dos amb nivells d'intervenció regulables. De manera similar, la potència màxima i la resposta a l'accelerador es poden ajustar a través dels Power Modes. Els Riding Modes proporcionen un ajust fàcil de l'ABS, DTC i Power Modes, permetent als seus usuaris transformar la 821 en tres motos diferents, cadascuna de les quals amb la seva pròpia personalitat. Totes aquestes dades són sota control en el nou panell d'instruments, una pantalla TFT a color amb força informació.
 

La Monster 821 adopta elements estètics de la 1200 Foto: CS infomotor

 

A la Monster 821, el motor actua com un element de suport de càrregues, ja que el bastidor multitubular es fixa a les culates. Un concepte derivat de la competició que va ser aplicat per primera vegada en una moto de sèrie amb el projecte Panigale. Aquesta configuració dóna lloc a un bastidor molt compacte i lleuger, mentre que els tubs de gran secció transversal aporten una elevada rigidesa tensional que és perfecta per posar de manifest el funcionament dinàmic de la motocicleta. Finalment, el bastidor de doble braç de la Monster 821 també assegura una distància entre eixos compacta, de tan sols 1.480 mm.

Suspensions i frens també són molt efectius i de tarannà clarament esportiu. Al tren davanter, la Monster 821 equipa una forquilla de 43 mm i, al darrere, un monoamortidor amb ajustos de precàrrega de molla i rebot de la suspensió de cinètica progressiva; l'amortidor es fixa molt inclinat directament a la culata del cilindre vertical en un extrem i al basculant de doble braç en fosa d'alumini per l'altre. Gràcies a la ferma encara que còmoda suspensió i a una àgil geometria del bastidor, la Monster 821 permet canviar de direcció de forma ràpida i àgil com tota Ducati ha de saber fer.
 

La Monster 821 és una moto fàcil i excitant alhora Foto: CS infomotor


La Monster 821 compta amb uns frens d'última generació. A la part davantera es munten pinces bessones Brembo monobloc M4-32 de 4 pistons que mosseguen sengles discos de 320 mm i una maneta amb bomba axial que incorpora el dipòsit del líquid de frens. A la part del darrere, en canvi, hi ha un sol disc de 245 mm mossegat per una pinça Brembo; com en el fre davanter, compta amb pastilles sinteritzades d'eficàcia millorada. Per garantir una potència de frenada 'monstruosa' i segura, la Monster 821 equipa de sèrie el sistema ABS Bosch 9.1MP que integra sensor de pressió. Un element clau del Ducati Safety Pack (DSP), que combina la seguretat d'última generació. Aquests components asseguren una potència de frenada superlativa, una característica que sempre ha estat un segell distintiu de Ducati.

De la posició de conducció cal destacar que ara la 821 permet als seus pilots fixar una alçada de seient de 785 o 810 mm. A més el redisseny del sub-bastidor ha permès modificar la posició dels estreps del passatger, ara més separats de les del pilot i que eliminen el problema de l'anterior versió en la que ens enganxàvem el turmell quant ens recolzàvem de puntetes en conducció esportiva. Aquesta nova configuració dóna a la Monster 821 millor ergonomia a més d'un toc estètic més.

La Monster 821 segueix sent un petit joguet diabòlic capaç de fer-nos gaudir en carreteres de muntanya alhora que facilitar-nos el dia a dia a la ciutat, però ara molt més a prop de la seva germana 1200 que de la versió d'on va néixer fa 25 anys.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Serie 2 és el més petit dels coupés de BMW
El Serie 2 és el més petit dels coupés de BMW | Ferran Rosàs
El Serie 2 és el més petit dels coupés de BMW
El Serie 2 és el més petit dels coupés de BMW | Ferran Rosàs
El Polo es fa gran. Tot un mini Golf
El Polo es fa gran. Tot un mini Golf | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
Més gran i sofisticat, el nou Polo creix per liderar el segment dels utilitaris
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
01/01/1970
Provem el SUV basat en el nou Subaru Impreza, l'XV. Sota el capó un 2.0 bòxer de gasolina atmosfèric, un bon sistema de tracció total i amanit amb molt d'equipament.