Proves Cotxes

Provem l'Audi A1 TFSi 1.0 : Un urbanita amb estil

El més petit dels Audi fa valer el seu pedigree prèmium

| 04/01/2018 a les 20:07h
Arxivat a: Proves Cotxes, A1, Urbà, Proves Cotxes, Audi
L'Audi A1. Tot un Audi en format urbà
L'Audi A1. Tot un Audi en format urbà | F.Boada
L'any 2010 Audi decidia treure el cap en el competit segment dels cotxes urbans i fer-ho a la seva manera. És a dir, per petit que fos el seu nou model no podia deixar de ser un cotxe prèmium, tot i no poder competir, d'entrada, amb el carisma d'altres competidors com ara el MINI del grup BMW.

Després dels lleugers retocs amb els quals Audi va actualitzar el seu A1 en 2015, els d'Ingolstadt han anunciat que la seva renovació en profunditat en forma de nova generació arribarà aquest mateix 2018.

De totes maneres, el petit A1 encara aconsegueix agradar a un ampli ventall de possibles compradors a primer cop d'ull. Per descomptat, l'espectacular paquet exterior S-Line que equipa la nostra unitat atorga al petit A1 una dosi extra d'atractiu. Aquest paquet afegeix elements com la graella de radiador en negre brillant o el para-xocs de disseny esportiu, els fanals antiboira, l'aleró sobre el sostre i unes precioses llandes de 18 polzades d'aires molt esportius.
 

Interior minimalista i de qualitat Foto: F.Boada


L'interior de l'Audi A1 és minimalista i exquisit. Revestit de bons materials la percepció d'un ambient prèmium és immediata, i es reconeix clarament el segell Audi en la seva construcció. Crida l'atenció la perfecta ergonomia dels diferents comandaments repartits per la consola central que, igual que la pantalla escamotejable del navegador.

El lloc de conducció de l'Audi A1 és baix, força esportiu, i el volant és deliciós per estètica, forma, gruix i tacte. Els espectaculars seients de disseny "semibacket" entapissats en pell, a més de bonics, són extraordinàriament còmodes i destaquen per oferir una notable subjecció del cos.

Les reduïdes cotes exteriors de l'A1, 3,97 metres de longitud, una amplada d'1,76 metres i una alçada d'1,42 metres, no prometen gaires alegries pel que fa a l'habitabilitat del petit Audi. Però el cert és que aquesta és més que raonable per a un cotxe de les seves dimensions, especialment en unes places davanteres que compten amb espai de sobres en totes les seves cotes per viatjar amb total comoditat.
 

El paquet opcional S-Line li atorga al petit A1 una imatge esportiva Foto: F.Boada


Les places del darrere són acceptables només per a infants, sobretot tenint en compte les estretors de l'accés a les places posteriors en aquesta versió de tres portes. Pel que fa al maleter, compta amb espai per a 270 litres de càrrega, una xifra semblant a la dels seus principals competidors.

El motor que mou la nostra unitat de proves és un tres cilindres de tot just un litre de cubicatge que entrega 95 cavalls i 160 Nm de parell. Del motor sorprèn la seva suavitat de funcionament i especialment el seu rendiment força superior del que podia semblar sobre el paper. Evidentment les prestacions no són fulgurants, per això ja hi ha l'S1 en catàleg, però el cotxe reacciona a l'accelerador amb agilitat i rapidesa, ajudat sempre pel fabulós canvi automàtic S-Tronic que amb exquisida suavitat i precisió engrana les 7 velocitats disponibles buscant el règim idoni en cada moment.

Al volant l'Audi A1 ens ofereix també un comportament típicament Audi. Amb una direcció molt directe i unes suspensions més aviat rígides que es tradueixen en unes reaccions sempre àgils i amb molta sensació seguretat. Dins el trànsit de la ciutat s'agraeix l'agilitat de l'A1, tot i que potser que no calen unes suspensions tan dures que es deixen sentir cada cop que passem per sobre d'un baden.
 

Els seients esportius S-Line ofereixen un confort superlatiu Foto: F.Boada


La nostra setmana al volant de l'Audi A1 1.0 TFSI, ha transcorregut principalment en un ús urbà que és on entenem que és moura aquest model el 90% del seu temps. En aquest ambient hem aconseguit una mitjana de conseum de 6,3 litres als cent, una xifra correcta.

A carretera oberta o autopista és on el petit motor penalitza, ja que si vols anar una mica per feina has de prémer bastant l'accerador per fer-lo córrer, llavors els consums és fàcil veure'ls per sobre dels 8 litres al cent. Bé és cert que les espectaculars llandes de 18 polzades calçades amb pneumàtics 225/35 no contribuïen precisament a l'estalvi de combustible. Una petita incongruència calçar un vehicle on una de les seves premisses és l'estalvi de combustible amb unes rodes així, però ... Qui vol lluir ha de patir, diuen.

En definitiva, l'Audi A1 equipat amb el motor més petit de la gamma ens ha aconseguit deixar un molt bon gust de boca en oferir-nos una estètica que enamora, encara que sigui a còpia de pagar opcions, un funcionament molt refinat i un equilibri entre prestacions i consum que el converteix, sense cap mena de dubte, en una opció a tenir en compte per a aquells qui busquin un cotxe prèmium dins el segment urbà.


Prova Audi A1 TFSI 1.0

 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
01/01/1970
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Sortida 24 hores de Barcelona
Sortida 24 hores de Barcelona | Josep Ma Marcet
01/01/1970
Herberth Motorsport s’ha coronat a les 24H GT Series mentre que Cupra Racing-Monlau Competición ha conquerit el campionat 24H TCE Series amb Alba Cano, Laia Sanz, Francesc Gutiérrez i Jordi Gené. Bon paper de l’NM Racing Team, amb victòria a la categoria GT4.
El límit de la gamma del BMW X2 és un automòbil M Performance
El límit de la gamma del BMW X2 és un automòbil M Performance | BMW
01/01/1970
La versió més potent de la gamma ofereix un comportament molt dinàmic i un disseny encara més esportiu.
El Divo, el Bugatti més esportiu
El Divo, el Bugatti més esportiu | Bugatti
01/01/1970
Les 40 unitats fabricades ja estan venudes
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
01/01/1970
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.
El nou Sèrie 6 GT millora el seu antecessor en tots els aspectes
El nou Sèrie 6 GT millora el seu antecessor en tots els aspectes | F.Boada