Proves Cotxes

Provem l'Skoda Octavia TSI 115 Cv: atractiu, confortable i ben equipat

El renovat Octavia guanya en atractiu i potencia les seves virtuts

Skoda Octavia 2017

| 30/12/2017 a les 16:13h
Arxivat a: Proves Cotxes, Skoda, Octavia, Berlina, 5 portes, Proves Cotxes, DSG, TSI
El motor 1.0 Tsi és la mecànica més bàsica de l'Octavia
El motor 1.0 Tsi és la mecànica més bàsica de l'Octavia | Marc Calvo
Des que fa 20 anys Skoda va llançar al mercat el primer Octavia, el model no ha deixat d’evolucionar fins a dia d’avui.

L’Octavia 2017 destaca per unes línies suavitzades, amb uns fars davanters dobles, a diferència del seu predecessor i una graella davantera la qual li dona una forma personal i atractiva al capó. 

Pel darrere observem que en línies generals és continuista, tot i que han modernitzat petits detalls com els fars amb llums LED disposats en forma de C.

 

El disseny de la part posterior també ha estat renovat Foto: Marc Calvo



Un cop seiem dins el cotxe, l'habitacle traspua qualitat. L'ús de materials agradables a la vista i al tacte -molts plàstics tous i de tacte gomós, per exemple-. i la consola central presidida per la pantalla tàctil de l'equip multimèdia , de nou disseny, 7” amb navegador, formen un davantal que fa patxoca. Just a sota trobem els controls del climatitzador i un petit compartiment que es pot cobrir pels mòbils amb la nova tecnologia de càrrega per inducció. 

Gràcies a una distància entre eixos de gairebé 2,69 metres, el renovat Octavia ofereix una molt bona habitabilitat, amb un espai per a cames i cap a les places posteriors més que generós, que juntament amb el sostre panoràmic ens dona un extra de llum i sensació d’amplitud.

 

Els seients s’adapten molt bé al cos i per la seva duresa resulten còmodes per a qualsevol tipus de desplaçament. Davant nostre hi trobem el volant, amb un gruix i tacte excel.lent, equipat amb botons multi funció i lleves pel canvi automàtic. 

Un detall que m´ha fet gràcia és que a cadasquna de les portes davanteres i trobem un buit que incorpora un paraigües, un detall intl.ligent i que és d’agrair en cas d’emergència per causes climatològiques. Una sol.lució que ja haviem vist en els Rolls-Royce però mai en aquest segment.

 

La qualitat interior és destacable Foto: Marc Calvo



Els seients del darrera són amples i confortables. L'espai per a les cames dels ocupants és més que notable i és més propi de vehicles de segments superiors. A més els passatgers compten amb climatització separada, a més de seients calefactats opcionals. Un altre cop hi trobem més detalls pràctics, una presa de corrent de 230V i dues USB, indispensables avui en dia per poder carregar mòbils i tablets.
 

L'Octavia dispensa un bon tracte als passatgers Foto: Marc Calvo



El maleter, és una altra de les grans virtuds de l'Octavia. La seva configuració 5 portes ens dona una gran versatilitat. L'obertura total del portó ens permet carregar objectes de gran volum i dona accés a un maleter immens, amb capacitat de 590 litres, com ens tenen acostumats a Skoda, tenim una varietat addicional d’accessoris per acabar de fer-lo més versàtil i útil. Sense cap mena de dubte aquesta capacitat de maleter serà molt ben valorada pels potencials usuaris de l'Octavia.

 

El maleter és un dels millor del segment Foto: Marc Calvo

 


Ens disposem a conduir aquest Octavia, que ve equipat amb el nou motor 3 cilindres turbo que substitueix l'1.2 litres (81 kW) de quatre cilindres. Amb 999 cm3, el nou 1.0 TSI entrega 115 CV i proporciona 200 Nm de parell entre les 2.000 i les 3.500 rpm, ara bé, és suficient per moure un cotxe d'aquest volum ?, anem a veure-ho ...

El primer que crida l’atenció només arrencar, és la suavitat del motor i la insonorització de l’habitacle i és que el Grup Volkswagen  incorpora, en aquesta nova generació de tricilindrics,  sofisticades mesures de reducció acústica i vibracions dins. Sabem que el motor és petit pels 1247kg de pes, però en ciutat no tenim aquesta sensació. 

No és fins que l'exigim un mínim, com per exemple, en una situació d’incorporacions i vies ràpides d’entre 100km/h i 120km/h que notem la falta de potència. El comportament en aquestes vies és bo, el cotxe es nota sempre estable sobre la carretera, amb una trepitjada segura i confortable. La direcció ens ofereix molt bon tacte i transmet informació fidedigne del que passa sota les rodes.

El mateix ens passa a una carretera de muntanya, on veiem que el cotxe respon amb suavitat i és dòcil als revolts, però en quan anem a fer un avançament, notem que la potencia del motor pot resultar escasa, més si el portem a plena càrrega. 

Per sort el canvi DSG de set velocitats ens ajudarà a portar el motor en un règim de gir en que és trobi còmode i si el posem en mode sport guanyarem un mínim d'agilitat.


 


Si ens fixem en els consums, amb un mixte de 5,2 litres als 100km, veiem que és un cotxe apte per gent que necessiti consums reduïts i vulgui un benzina.

A nivell personal és un cotxe que m’ha donat unes bones sensacions durant la conducció, i tot i notar la falta de potència en molts moments, el comportament general ha estat bo. Una nota destacable és que en un viatge d’uns 150km, el consum va baixar fins els 4,2L. 

Un cotxe que aconsellaria a qui busqui un cotxe amb molta habitabilitat, confortable, ben acabat, amb la possibilitat d'equipar-lo molt amb un preu raonable de les opcions, un bons consums i que no necessiti de grans prestacions. I a més, a un preu més que raonable.


Skoda Octavia 2017

 
 
 
 
 
 
 

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
01/01/1970
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
01/01/1970
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.