PROVES COTXES

Prova SEAT Ateca FR 1.4 EcoTSI 4Drive

Faltava una opció on el cotxe tingués un aspecte més dinàmic, per tant han treballat per integrar al SUV un paquet de carrosseria amb para-xocs pintats i unes llandes de 18" més esportives. Fins i tot amb la possibilitat de muntar les anomenades "Machined". Enormes, de 19 polzades i molt agressives.

Prova SEAT Ateca FR 1.4 EcoTSI 4Drive

SEAT Ateca 2.0 Tdi CR 190 Cv 4Drive DSG-7 Xcellence

| 17/12/2017 a les 17:22h
Arxivat a: Proves Cotxes, SEAT, Ateca, FR, SUV, 4Drive
SEAT Ateca FR | Ferran Rosàs
La lluita per la corona del segment SUV segueix ferotge, si no més. S'acosta el final d'any i entre la por a les restriccions de circulació a vehicles antics i l'enorme oferta que hi ha al mercat de SUV, els concessionaris s'omplen de gent.

El client d'aquest tipus de vehicle no necessàriament apareix a botiga enamorat i encaparrat d'un model concret. Cerca, prova, compara, negocia i tot i que el Nissan Qashqai va ser pioner en l'èxit, avui dia no podem dir que cap dels que hi ha al mercat sigui el rei absolut.

A SEAT, per afegir més raons per les quals comprar un Ateca i ajudar a decantar la balança, ofereixen un nou nivell d'acabat: l'FR. Els seguidors de la marca ja coneixen el que les lletres FR comporten. Més equipament i un aspecte més esportiu. En un SUV? Alerons i llandes dinàmiques? Si amics! Estem un punt que no sé si qualificar de bogeria o rebel·lia. Ens diuen que hem de comprar cotxes ecològics i descontaminar les grans ciutats. I que fem els consumidors? Comprar cotxes alts (amb un coeficient aerodinàmic bastant més dolent) i amb rodes enormes. En tot cas a SEAT responen al mercat, als desitjos dels consumidors i són fidels als seus acabats més exitosos.
 

SEAT Ateca FR Foto: Ferran Rosàs


L'Ateca FR és una opció d'equipar un model que ja ens va agradar força (veieu la prova del SEAT Ateca o la comparativa SUV). Faltava una opció on el cotxe tingués un aspecte més dinàmic, per tant han treballat per integrar al SUV un paquet de carrosseria amb para-xocs pintats i unes llandes de 18" més esportives. Fins i tot amb la possibilitat de muntar les anomenades "Machined". Enormes, de 19 polzades i molt agressives. Les que podeu veure en la nostra unitat de prova i també les podeu adquirir amb un recàrrec de 821 euros.
 

SEAT Ateca FR Foto: Ferran Rosàs


A l'interior no són moltes les diferències. Petites costures en color vermell i el volant amb el detall "FR". Tampoc es busca un canvi radical, tan sols detalls. En l'apartat dels seients cal destacar que amb aquest acabat, de sèrie disposem de seients entapissats amb Alcantara. En opció hi ha els seients de pell amb butaca del conductor regulable electrònicament per una mica més de 1200 euros.
 

Interior SEAT Ateca FR Foto: SEAT


A més d'estètica, la selecció de l'acabat FR comporta una llista d'equipament que farà decidir a més d'un comprador, entre els quals destaco: els modes de conducció, 4 càmeres per l'aparcament, sistema de navegació, keyless-entry (obertura de portes i arrancada sense clau), detector d'angle mort, fatiga, assistent de manteniment de carril, llums LED, pedal virtual del maleter (podem obrir-lo tan sols passant el peu per sota si tenim la clau a la butxaca), sensor de llums i de pluja (activa els neteja-parabrises i les llums quan ho considera oportú, també les llums llargues i curtes) i paquet de cromatges. Tot això a partir de 28.140 €, amb el motor de gasolina 1.4 EcoTSI 150 CV i canvi manual de 6 velocitats.

La unitat que veieu en imatges equipa el mateix motor i canvi, però en aquest cas no és de tracció davantera, sinó que equipa tracció a les quatre rodes, que a SEAT anomenen 4Drive. Això fa que el cotxe pesi més per tots els elements mecànics que això implica.
 

SEAT Ateca FR Foto: Ferran Rosàs


De tots els usos que li podem donar a un vehicle d'aquestes característiques, l'offroad més radical queda descartat. Ho vàrem intentar amb altres versions i el cotxe se'n va en sortir, tot i ser dur de suspensió. Però en un acabat dinàmic com aquest i amb rodes tan grosses, hem volgut intentar conducció sobre superfície lliscant, sense necessitat d'irregularitats.

Els resultats són els esperats. Sobre sorra de platja el cotxe deixa enrere les complicacions i ens permet sortir traccionant, fent la part posterior del cotxe una mica juganera si així ho busquem i ens dediquem a connectar i desconnectar modes. Aquests resultats els podem traslladar a superfícies nevades o glaçades. Amb aquest aspecte d'acabat més elevat, una mica pretensiós i amb tracció a les quatre rodes, el fan un cotxe ideal per esquiadors. Quan ens cansem de superfícies lliscants, sempre podem entrar en carretera i gaudir del xassís i la suspensió, on més llueixen.

Tot i arrossegar més pes, el motor de 1400 centímetres cúbics és suficient per a la gran majoria de compradors. Si no és així, l'FR també està disponible amb el motor 2.0 TSI 190 CV, una mirada al possible Ateca Cupra (per fer el que pots fer amb un Leon Cupra però portant un barret gros).

Tornant al 1.4 EcoTSI 150 CV amb tracció 4Drive, el consum homologat és de 5,6 l/100 km. Són 0,7 l/100 km més que el de tracció davantera. Cal pensar-s'ho bé per saber si val la pena. Heu de valorar l'ús real i tenir en compte que no seran 5,6 sinó 7 litres. I si toqueu ciutat, els motors de benzina sempre surten més penalitzats en xifres de consum. Una dada més pels que teniu por de tornar a comprar un dièsel: l'emissió de CO₂ en el motor dièsel de 150 CV també 4Drive és de 134 g/km, i en aquest de gasolina 139 g/km. Així que compreu segons necessitat i no per rumors.

No vull acabar sense dir que he sentit molta gent dir que aquest acabat és de "quillo". Personalment trobo que li dóna un toc fresc, el mercat gairebé cada dos mesos rep un nou SUV i s'ha d'estar al dia. I és positiu el compromís de SEAT en homogeneïtzar els acabats i fer fàcil que el comprador pugui triar i remenar dins la mateixa gamma abans de comprar.

Prova SEAT Ateca FR 1.4 EcoTSI 4Drive

 
 

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
SEAT Leon TGI DSG | Ferran Rosàs
01/01/1970
Us expliquem els detalls de la versió bifuel del SEAT Leon 2017, que combina el Gas Natural Comprimit i la gasolina per contenir emissions i costos.
SEAT Leon TGI DSG | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Us expliquem els detalls de la versió bifuel del SEAT Leon 2017, que combina el Gas Natural Comprimit i la gasolina per contenir emissions i costos.
L'Audi A1. Tot un Audi en format urbà | F.Boada
Ferran Boada
01/01/1970
El més petit dels Audi fa valer el seu pedigree prèmium
El motor 1.0 Tsi és la mecànica més bàsica de l'Octavia | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
El renovat Octavia guanya en atractiu i potencia les seves virtuts