Proves Cotxes

Provem el BMW 520d Touring: un dels familiars més avançats que pots conduir

Incorpora importants avenços pel que fa a la conducció automatitzada i que deixen entreveure la tecnologia per a una conducció completament autònoma

BMW 520d Touring

| 08/12/2017 a les 19:40h
Arxivat a: Proves Cotxes, Sèrie5, Touring, Familiar, Proves Cotxes, BMW
Malgrat el seu volum, la seva dinàmica et sorprendrà
Malgrat el seu volum, la seva dinàmica et sorprendrà | F.Boada
Fa 25 anys es va presentar el Sèrie 5 E12. Després de cinc generacions, aquest model icònic de BMW ha arribat a un grau de maduresa i sofisticació que és capaç de superar a vehicles d'un segment superior i s'acosta molt a l'estrella de la casa, el Sèrie 7.

El 1991, amb l'E34, va arribar la primera carrosseria familiar del Sèrie 5, anomenada Touring. La carrosseria familiar, és molt important per a la Sèrie 5, ja que, a Europa, és més venuda que la berlina convencional. D'aquí que la marca de Munic posi molta cura en tractar amb el mateix refinament la versió familiar que la berlina de representació de la qual deriva. En conseqüència és un dels familiars més avançats i moderns que pots conduir avui en dia.

Les novetats en aquest darrer G31 són moltes, sobretot en l'apartat tecnològic, encara que també s'ha treballat en la millora de l'habitabilitat i el confort, la pèrdua de pes i la millora del comportament respecte al model precedent. La majoria d'aquestes millores s'han aconseguit gràcies a l'augment de la batalla, l'alçada i l'amplada de vies.
 

El nou 5 Touring és més gran i confortable Foto: F.Boada


El quadre de comandament del Sèrie 5 Touring té un disseny idèntic al del Sèrie 7. Per això comparteix amb ell la seva excel·lent qualitat. La sensació de qualitat percebuda és ara molt més gran que en anteriors versions del Sèrie 5, no és pas una petita evolució, sinó un salt immens. Els materials més luxosos inunden la cabina, alumini, diferents tipus de fusta, cuir de la millor qualitat, etc.

Com no podia ser d'altra manera, el Sèrie 5 Touring compta amb tota la tecnologia proposada pel sedan. A més dels múltiples assistents a la conducció incorpora importants avenços pel que fa a la conducció automatitzada i que deixen entreveure la tecnologia per a una conducció completament autònoma. L'assistent de direcció i manteniment de carril es combina amb el control de la velocitat amb funció de frenada per donar un plus de tranquil·litat al conductor en viatges llargs. Però és sobretot en les retencions on el sistema aporta un grau de confort i de seguretat immens.

La pantalla de 10,25 polzades, permet visualitzar tota la informació en alta resolució de la navegació, el telèfon, l'infoentreteniment o opcions de configuració i es pot governar a través del comandament iDrive, de forma tàctil o gestual. N'hi ha prou amb els moviments de la mà o un dit (detectats per un sensor 3D a la consola central) per contestar una trucada, rebutjar-la, gestionar els diferents menús o apujar i abaixar el volum.
 

La qualitat interior i els equipaments tecnológics l'acosten molt al Sèrie 7 Foto: F.Boada


La postura al volant és molt bona, els infinits reglatges de les butaques permeten trobar amb facilitat la postura desitjada. Tots els comandaments queden a l'abast del conductor, i el maneig de tots ells en marxa està ben resolt.

Les places del darrere són més amples en aquesta darrera versió. No és que sigui un augment descomunal però sí que es nota i s'agraeix, igual que les millors cotes en altura i amplada. Una amplada que permet muntar tres cadires infantils. Els ocupants de les places posteriors són tractats com un rei, i òbviament no hi falta la climatització independent 

El maleter creix fins als 570 litres, que poden convertir-se en 1.700 si pleguem els seients posteriors, d'accionament elèctric a través d'un botó i abatibles de forma 40:20 :40, per crear un compartiment de càrrega pla amb formes perfectament regulars. Totes les versions disposen de porta elèctrica i d'una pràctica obertura independent de la finestra del darrere.
 

La capacitat del maleter és de 570 litres amb totes les places disponibles Foto: F.Boada


Ens posem en marxa i de seguida se'ns oblida que estem als comandaments d'un familiar de 4,94 metres de longitud i 1.730 quilograms de pes. El motor 2 litres dièsel de quatre cilindres entrega una potència de 190 Cv i no té cap problema per moure amb agilitat al 5 Touring. L'acceleració 0-100 km la fa en 8 segons i des d'aquí continua empenyent sense defallir en cap moment fins als 230 km/h de velocitat máxima.

És cert que si has pogut provar el 530d de sis cilindres en trobaràs a faltar la seva suavitat de funcionament extrema, però aquest 520d a més de tenir unes prestacions més que suficients, gràcies a l'excel·lent treball realitzat en l'aïllament acústic de l'habitacle la sensació de refinament també és prou alta. És sense cap mena de dubte un motor molt equilibrat, amb gairebé 200cv i amb un consum ridícul. No ens ha costat gens deixar les mitjanes per sota dels 6,5 litres de gasoil als 100 quilòmetres i això en un vehicle d'aquestes dimensions i pes és un registre més que notable.

El canvi automàtic Steptronic de 8 velocitats marida a la perfecció amb el motor i ajudat pels 400Nm de parell màxim sempre troba la relació exacta per fer funcionar el motor en el seu moment òptim. A 120km / h el motor gira a una mica menys de 2.000 rpm el que ajuda a obtenir els consums irrisoris dels que en fèiem menció abans. El funcionament del canvi és exemplar, sense estrebades ni sorolls, també quan busquem esprémer el motor. A parer meu és un dels millors canvis del mercat.
 

El comportament dinàmic del Sèrie 5 Touring et sorpendrà Foto: F.Boada


En vies ràpides el Sèrie 5 Touring et regala una sensació de catifa màgica que sobrevola l'asfalt. Això sense prejudici de deixar de rebre tota la informació del que passa sota les rodes en el volant. La suspensió pneumàtica en l'eix posterior de sèrie, el control d'amortiment dinàmic i la direcció activa integral permeten una conducció còmoda sense renunciar al dinamisme. Al volant és una delícia i el seu refinament és tal que et fa dubtar si portes de veritat un motor dièsel sota el capó.

Gràcies al Dynamic Drive comptem amb quatre modes de conducció: Confort, Normal, Sport i Sport plus. Encara que pugui semblar pur màrqueting, els diferents modes de conducció s'aprecien amb claretat.

En traçats sinuosos, més exigents, el 520d, ja en mode Sport+, m'ha sorprès per una agilitat que no esperava. Ni jo ni el petit esportiu que portava davant i que no s'ha pogut treure del retrovisor un elegant familiar dièsel de vora 5 metres de llarg. Amb l'Afegit que ell aniria rebotant per dins el cotxe i jo no he sacrificat ni un gram de confort.

El Sèrie 5 Touring m'ha enamorat, és un dels millors familiars prèmium que he provat. Un cotxe d'una qualitat excepcional, carregat de tecnologia i que deixa a la Sèrie 5 situada molt a prop de la majestuosa Sèrie 7. A més el 520d Touring ha demostrat que malgrat el seu petit motor dièsel de quatre cilindres és capaç d'oferir-nos prestacions suficients, consums ridículs i un comportament dinàmic digne de BMW.


BMW 520d Touring

 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Mazda CX5, elegancia i confort
El nou Mazda CX5, elegancia i confort | Marc Calvo
01/01/1970
Amb un redissenyat exterior i interior, amb modificacions de motor i interactivitat, Mazda ens porta el nou CX5.
El nou Mazda CX5, elegancia i confort
El nou Mazda CX5, elegancia i confort | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
Amb un redissenyat exterior i interior, amb modificacions de motor i interactivitat, Mazda ens porta el nou CX5.
Una nova manera d'entendre els esportius
Una nova manera d'entendre els esportius | F.Boada
Toyota Yaris 100H
Toyota Yaris 100H | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Petit, urbà i ecològic. Així es presenta el vehicle d'accés a la gamma híbrida de Toyota, que es va iniciar el pioner Prius i avui arriba fins al RAV4.