Entrevista

Entrevista a Ramon Cornet i Dani Noguer: amb l'ull a la Beca R2

Subcampions per segon any de la Copa Kobe del Campionat d'Espanya (2016 i 2017)

Campions del Volant RACC (2015)

Participaran en el Ral·li de Tàrrega amb un Mitsubishi EVO IX (10 de desembre)

Entrevista a Pep Bassas: Campió del Volant RACC 2017

| 05/12/2017 a les 18:50h
Arxivat a: Competició, Ramon Cornet, Dani Noguer, Copa Kobe, Ral·li, Entrevista, ral·li, Competició Ral.lis
Ramon Cornet i Dani Noguer
Ramon Cornet i Dani Noguer | Font: R Cornet i D Noguer
Dins del món dels ral·lis, fa uns dies publicàvem l'entrevista al campió del Volant RACC. Volem seguir donant veu a les joves promeses de casa nostra, i avui us portem a en Ramon Cornet i el Dani Noguer, la tripulació que també va guanyar el trofeu del RACC l'any 2015.

Ferran Rosàs: Ramon, Dani, moltes gràcies per atendre'ns. Veniu d'una temporada molt important. Segons absoluts de la Copa Kobe del Campionat d'Espanya. Això ja són paraules majors. Com us ha anat?

Ramon Cornet: Aquesta temporada no hem tingut molta sort, vam començar-la amb mal peu. Vam tenir una petita sortida el primer ral·li, a part d'això vam intentar continuar per aconseguir els 4 punts extres que et donen si quedes primer dels dos trams de la tarda. Però la sort tampoc ens va acompanyar.

Els dos darrers ral·lis vam fer segons i primers i el ral·li que ens va enfonsar va ser el de Cervera, on els dos primers trams vam treure 1 minut el segon classificat, ja anàvem còmodes a la primera posició, però una punxada en una roda ens feia perdre gairebé dos minuts. Tant jo com en Dani vam demostrar que no ens rendim mai i vam córrer com mai per recuperar una altra vegada aquest temps i posar-nos primers de nou. Però la mala sort ens va tornar a acompanyar i a l'últim tram, a 4 km del final es va trencar un tub de gasolina, aquí se'ns va complicar tot molt.

Per segona vegada amb en Dani vam decidir no rendir-nos i intentar guanyar el títol igualment amb dos zeros (dos ral·lis sense puntuar), molt difícil però no impossible. Vam guanyar els dos ral·lis que precedien. En aquest últim el nostre rival havia de fer sisè i nostres guanyar i aconseguir els punts extres. Cosa que vam fer, però ell al final va ser tercer.

Conclusió final: tant en Dani com jo estem contents de la feina que hem fet, hem demostrat ser un equip molt ràpid i a sobre lluitador, ja que tenim els mitjans que tenim i anem amb una furgoneta i un remolc per tot Espanya. Ens ho fem tot nosaltres, i tot i això podem guanyar (riu). Per altra banda estem tristos per la mala sort que hem tingut. Però les curses són així.

Dani Noguer: Podríem afegir que és la segona temporada que fem segons... Seguint amb la mala sort. Tot i que aquest any hem guanyat molt en velocitat i comptàvem amb l'experiència de l'any passat.

FR: Tot i el mal gust de boca, heu fet una grandíssima temporada. Dani, quan vas començar a seure a la dreta d'en Ramon t'imaginaves que en pocs anys seríeu on sou?

DN: Doncs recordo perfectament que quan parlàvem amb en Ramon de començar a córrer junts li vaig dir que sí, però que havíem de guanyar el Volant RACC. De fet, en el nostre debut junts dins el Volant, vam començar guanyant.

Penso que l'amistat que ens uneix també ens ajuda a dins el cotxe. Són moltes hores junts que al final ens donen un plus de confiança i ens fa anar més ràpids.

Sí que és veritat que un no s'imagina al nacional i menys dos subcampionats dins una copa de promoció on hi ha 20 pilots amb cotxes idèntics i on tothom vol guanyar. Hem après molt aquestes dues temporades.
 

El Toyota Aygo de la Copa Kobe Foto: Font: R Cornet i D Noguer


FR: Em parleu tots dos de progressió i millora. He estat veient que heu treballat amb en David Nafría, amic de Nació Motor. La tutoria d'un gat vell pot ajudar molt. Com aprèn un equip de ral·li? Es porta a la sang?

RC: Jo vaig començar el món del kàrting on vaig guanyar dos campionats de Catalunya però sempre de petit ja anava ajudar als ral·lis amb l'escuderia Osona i sempre somiava en córrer el ral·li Osona... i mira ara. Les notes a mi me les va ensenyar en Dani Balasch expilot del RACC i molt bo a la seva època. Amb en David hem treballat coses que també ens han anat bé.

DN: En David en sap molt... Però al final cadascú s'ho treballa i adapta a la seva manera. D'en David ens vam quedar amb alguna idea que sí que ens va bé en algun moment, però la base és la d'en Dani Solà, i en Balasch també utilitzava la base d'en Solà.

FR: Tot i estar lligats al Campionat d'Espanya veig que sempre que podeu torneu a casa per fer alguna prova, sigui amb algun R2 o el famós Peugeot 107 amb motor d'EVO. Esteu preparant alguna cosa pel ral·li de Tàrrega?

RC: Doncs sí. Sempre que podem i aconseguim els diners correm també a casa amb algun cotxe més competent per demostrar que ho podem fer bé i seguir millorant que això és molt important! A Tàrrega sortirem amb un Mitsubishi Evo IX de PCR Sport amb l'ajuda del premi que hem aconseguit a la Copa Kobe.

FR: Un cotxe de molta responsabilitat però m'imagino que en teniu moltes ganes! Que n'espereu d'aquest ral·li?

DN: Jo vull guanyar-lo (riu).

RC: Sí, no l'he portat molt però és un cotxe exigent, jo crec que ens en sortirem (riu), guanyar un ral·li és molt difícil però com he dit, donarem el millor de nosaltres i ho farem el millor possible, sempre mirant per si podem trobar alguna ajuda per l'any següent.

FR: Ara que em parles d'any següent, teniu ja alguna idea d'on i amb què correreu? Per a què esteu treballant ara mateix?

DN: Doncs de moment estem buscant espònsors que ens puguin ajudar a reunir el pressupost necessari... L'objectiu principal és la BecaR2, i és pel que lluitarem. Tot i que és complicat pel cost que té, creiem que ara és el moment en què s'ha d'apostar fort i anar a totes.

RC: També pensant que és l'últim any que la puc fer (és una copa per joves pilots i té limit d'edat) i que té un premi que t'ajuda a sortir internacionalment.

FR: Aposteu fort per tots els programes per joves pilots. Objectiu ERC?

DN: Ara ja seria el tercer any al nacional i tot i que guanyar la beca seria complicat amb tan sols un any, estem convençuts que donaríem bona guerra... Uff ERC sona molt gros... (riu) però evidentment l'objectiu i somni de qualsevol pilot és anar escalant. Penso que hem d'anar dia a dia i de moment s'ha de trobar suficients diners per poder afrontar la Beca sense problemes. Oi "pilotu"?

RC: Si, jo crec el mateix, és el somni de tot pilot i copilot un campionat d'aquestes característiques, però hem de pensar que abans hi ha molts factors i que tot surti bé.

RC: Però si et quedes tancat a casa no es compleix cap somni.
 

El Toyota Aygo de la Copa Kobe Foto: Font: R Cornet i D Noguer


FR: Els aficionats catalans estem vivint un bon moment. En Dani Solà de nou pels trams, els germans Solans amb la Beca R2 i el JWRC, vosaltres amb la Copa Kobe i en Pep Bassas al Volant RACC, per exemple. Tal com està el panorama, veieu possible (entre espònsors i promocions) veure pilots catalans amb programes internacionals?

RC: (Riu) Bé, de moment ja tenim en Nil Solans que l'any que ve farà el WRC2.

DN: El problema és que la gent no dóna ni un duro. Costa molt trobar els diners per afrontar una temporada sense problemes... Crec que a part dels Solans ningú més disposa del pressupost que això suposa...

RC: És complicat perquè no són els temps d'abans i és molt difícil sense una bona cartera o un bon padrí. Però sempre s'ha de lluitar, mai se sap.

FR: Sempre penso que qui pot fer-ho, que ho aprofiti! Igual d'un dia per l'altre us feu virals i les empreses patrocinadores surten de sota les pedres, mai se sap. Per ara jo crec que esteu fent una cosa molt important que és viure un somni. Per això és molt vital una bona decoració i estar presents al màxim de llocs, no?

DN: Sí, està clar.

RC: Si, la imatge és molt important, per això sempre has de buscar de fer alguna copa o campionat que sigui una mica important perquè la gent et pugui veure.

DN: Com bé dius, d'il·lusió no ens en falta. Sabem que és complicat. Però ho intentarem fins al final! Podríem dir que oportunitats com la d'aquesta temporada vinent potser no en tindrem cap més, perquè les copes de promoció tenen un màxim d'edat, com hem dit abans. És l'últim any en què podem accedir a la BecaR2, i per desgràcia no hi ha gaires campionats de promoció que et catapultin com ho pot fer aquest... Per tant hem de lluitar-ho, perquè a més penso que podem fer-ho bé.

FR: Doncs moltíssims ànims en aquesta recerca per pressupost, molt de gas per Tàrrega i a gaudir de l'EVO. Un plaer parlar amb vosaltres! Gràcies per atendre'ns!

RC: Moltes gràcies a vosaltres un plaer!!! Una abraçada.

DN: Moltes gràcies a vosaltres!

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Tarraco a l'amfiteatre de Tarragona
El nou Seat Tarraco a l'amfiteatre de Tarragona | Seat
01/01/1970
El Tarraco és el tercer SUV de SEAT i representa l'entrada del fabricant de Martorell en la categoria dels tot camí de fins a 7 seients
L'autor defensa que s’ha de reduir dràsticament el trànsit de vehicles privats de combustió interna (i sobretot, dels dièsel).
L'autor defensa que s’ha de reduir dràsticament el trànsit de vehicles privats de combustió interna (i sobretot, dels dièsel). | Arxiu ED.
01/01/1970
Un article del doctor en Física Xavier Bohigas
Des de fa temps la ciutadania és conscient dels efectes nocius de la contaminació atmosfèrica sobre la salut de les persones, sobretot de les que viuen a les ciutats. Ha ajudat a aquesta presa de consciència la informació facilitada per la comunitat científica i les campanyes de diverses plataformes i organitzacions en defensa de la salut de les persones. Les dades objectives són aclaparadores.
Un cotxe participant al ral·li
Un cotxe participant al ral·li | Marc Gonzàlez
01/01/1970
S'ha celebrat aquest cap de setmana
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
01/01/1970
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.