Novetats Cotxes

El Super Sport Utility Vehicle de Lamborghini ja és aquí. L'Urus es presenta en societat

Lamborghini inaugura un nou segment. El dels SUV Super Esportius

| 05/12/2017 a les 10:08h
Arxivat a: Novetats Motor, Lamborghini, Urus, SUv, Novetats cotxes, Novetats Cotxes
Malgrat el seu format SUV la seva ànima esportiva és innegable
Malgrat el seu format SUV la seva ànima esportiva és innegable | Lamborghini
Després de veure'n molts "Teasers" per fi ha arribat l'esperat SUV de Lamborghini, l'Urus. No podem dir que aquest sigui el primer tot terreny de Lamborghini que ja va fer un intent amb LM002, el conegut com a "RamboLambo" que va estar en producció de 1986 fins al 1993 , però sí que és el primer SUV de la marca. El que llavors era tota una raresa ara és un mercat llaminer i està clar que Lamborghini vol el seu tros de pastís. 

Per aconseguir posicionar-se com un dels referents dels SUV esportius d'altes prestacions a escala comercial, els de Sant'Agata Bolognese, ens presenten un SUV d'estètica espectacular, es manté força fidel al prototip, amb alguns canvis menors però mantenint les seves línies mestres.



El propulsor encarregat de proporcionar a l'Urus prestacions dignes d'un autèntic Lamborghini és un V8 de 4 litres amb doble turbocompressor i 650 CV amb 850 Nm de parell. Aquest motor està agafat de l'estanteria del Grup Volkswagen, i l'Urus el compartirà entre d'altres amb els nous Porsche Cayenne y Porsche Panamera. Per transmetre la potència, ho fa a través d'una caixa de canvis automàtica amb convertidor de parell de vuit velocitats i un sistema de tracció total. Amb aquest potencial les xifres de prestacions són espectaculars, més si pensem en format SUV. 0-100 km / h en 3,59 segons i una velocitat màxima de 305 km/h.
 

L'interior de l'Urus sembla el d'un caça de combat Foto: Lamborghini


Està construït sobre la plataforma MLB Evo que fan servir també models com el Porsche Cayenne, Bentley Bentayga o Audi Q7 i el seu pes total es xifra en 2.154 quilograms. Així que per tal de frenar-lo s'ha hagut d'equipar-lo amb uns discos de fre carbono ceràmics que són els encarregats de parar a la bèstia. La suspensió de sèrie és pneumàtica, permetent modificar l'alçada de la carrosseria nou centímetres entre extrems i en opció podem muntar un sistema de direcció a les quatre rodes.

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Tarraco a l'amfiteatre de Tarragona
El nou Seat Tarraco a l'amfiteatre de Tarragona | Seat
01/01/1970
El Tarraco és el tercer SUV de SEAT i representa l'entrada del fabricant de Martorell en la categoria dels tot camí de fins a 7 seients
L'autor defensa que s’ha de reduir dràsticament el trànsit de vehicles privats de combustió interna (i sobretot, dels dièsel).
L'autor defensa que s’ha de reduir dràsticament el trànsit de vehicles privats de combustió interna (i sobretot, dels dièsel). | Arxiu ED.
01/01/1970
Un article del doctor en Física Xavier Bohigas
Des de fa temps la ciutadania és conscient dels efectes nocius de la contaminació atmosfèrica sobre la salut de les persones, sobretot de les que viuen a les ciutats. Ha ajudat a aquesta presa de consciència la informació facilitada per la comunitat científica i les campanyes de diverses plataformes i organitzacions en defensa de la salut de les persones. Les dades objectives són aclaparadores.
Un cotxe participant al ral·li
Un cotxe participant al ral·li | Marc Gonzàlez
01/01/1970
S'ha celebrat aquest cap de setmana
Seat León Cupra R. Amb R de Radical
Seat León Cupra R. Amb R de Radical | Marc Calvo
Ferran Boada
01/01/1970
El Cupra més radical arriba en forma d'edició limitada. Només 800 excollits es podran posar al seu volant
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
01/01/1970
La versió més divertida de l'utilitari del segment B de la marca de Wolfsburg ja és aquí, i ho fa per la porta gran: amb 200 cavalls i carregat d'atractiu.
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi
Laurin&Klement, l'edició més exclusiva del nou Skoda Octavia Combi | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
Amb un motor TDI de 2.000 centímetres cúbics i 150 cavalls i uns acabats de primera que convenç a qualsevol.