Novetats Motor

​BMW presenta l'i8 Roadster

L'esportiu del futur ara a cel obert. 374 Cv de potencia combinada i 53 km d'autonomia elèctrica.

| 01/12/2017 a les 08:57h
Arxivat a: Novetats Motor, Mobilitat Elèctrica, Mobilitat Sostenible, Esportiu, Descapotable, Novetats Cotxes, i8 Roadster, BMW
Més enllà de la seva condició de Zero emissions, l'i8 és un esportiu de bandera
Més enllà de la seva condició de Zero emissions, l'i8 és un esportiu de bandera | BMW
BMW ha presentat al Saló de l'Automòbil de Los Angeles la versió descapotable del seu híbrid endollable esportiu i8, l'i8 Roadster. Així que ja podeu gaudir d'un esportiu del futur amb dues carrosseries diferents: el BMW i8 Roadster i el BMW i8 Coupé que ja vàrem tenir l'oportunitat de provar.

L' i8 Roadster disposa d'un botó que, en tot just 15 segons, és capaç d'obrir o tancar la capota de forma silenciosa. Quan aquesta queda guardada, ho fa de forma perpendicular, de manera que es proporciona un espai de 100 litres darrere dels seients.

Tots dos models compten amb la tecnologia BMW eDrive, la qual els ofereix una major potència i autonomia en mode elèctric: 53 km al BMW i8 Roadster i 55 km en el cas de l'i8 Coupé. La capacitat de les cèl·lules de la bateria d'ió-liti han augmentat la seva capacitat en passar de 20 a 34 Ah (de 7,1-11,6 kWh). Pel que fa als motors, l'elèctric ha augmentat la seva potència en 9 kW (12 CV) fins a arribar als 105 kW (143 CV).
 

Algún dia tots els esportius seran com l'i8 Foto: BMW


Gràcies a aquesta millora en la seva tecnologia, és possible conduir només amb el motor elèctric a velocitats de fins a 105 km / h, molt per sobre dels 70 km / h que oferia anteriorment. En prémer el botó eDrive, s'amplia el llindar de la conducció exclusivament elèctrica fins als 120 km / h.

Pel que fa al motor de gasolina, es manté la unitat de tres cilindres BMW TwinPower Turbo de 231 CV. En conjunt, la potència total dels dos motors és de 374 CV i la velocitat màxima, limitada, de 250 km / h. Tots dos models incorporen un filtre de partícules que redueix el soroll del vehicle i les seves emissions.
 

Rodar a cel obert en absolut silenci és tota una experiència Foto: BMW


Pel que fa a prestacions, l'i8 Roadster és capaç d'accelerar de 0 a 100 en 4,6 segons i té una mitjana de consum elèctric de 14,5 kWh / 100 km. El seu consum mitjà de gasolina està en 2,1 l / 100 i emet 46 g de CO₂ per cada quilòmetre. Per la seva banda, l'i8 Coupé és encara més ràpid aconseguint arribar als 100 km / h en 4,4 segons, gràcies en part als seus 60 kg de pes menys, amb un consum elèctric mitjà de 14 kWh / 100 km, 1, 9 l / 100 de mitjana de gasolina i emissions de només 42g / km.

L' i8 Roadster es presenta mundialment al Saló de l'Automòbil de Los Angeles 2017 i es llançarà al mercat europeu i nord-americà el maig de 2018 per un preu que rondarà els 160.000 euros.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Nissan Qashqai MkIII
Nissan Qashqai MkIII | Nissan
La base del nou Qashqai és la nova plataforma CMF-C de l'Aliança, un aparador d'enginyeria, innovació i tecnologia avançada
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals