Primer Contacte

Al volant del Mercedes Classe X: La primera Pick-up amb estrella

Desenvolupat sobre la base del Nissan Navara, es fabrica a la planta de Nissan a la Zona Franca de Barcelona per a tot Europa, Àsia i Oceania.

| 30/11/2017 a les 10:24h
Arxivat a: Proves Cotxes, Proves Cotxes, Pick-up, Classe X, Mercedes-Benz
Amb el Classe X i des de Barcelona Mercedes s'estrena en el segment de les Pick-up
Amb el Classe X i des de Barcelona Mercedes s'estrena en el segment de les Pick-up | F.Boada
El nou Classe X, és la primera Pick-up la història de la marca de l'estrella. Com acostuma a ser habitual en aquest tipus de vehicles el Classe X és mastodòntic, mesura 5,34 metres de llarg, 1,92 m. d'ample, 1,82 metres d'alt i 3,20 metres entre eixos i només es ven amb cabina doble, de 4 portes.

Tot i que el bastidor d'escala de bigues, i molts altres elements mecànics, són comuns al Nissan Navara, Mercedes ha volgut modificar algunes cotes del xassís. Molt probablement els clients d'aquest Classe X l'utilitzaran en un tant per cent molt alt com a vehicle d'oci més que com a vehicle industrial, de manera que per afavorir un comportament més similar al d'un turisme s'hi han introduït alguns retocs. La direcció és exclusiva, com l'eix davanter (el darrere ha estat redissenyat), amb suspensió de doble braç oscil·lant i molles helicoidals per a les quatre rodes, el centre de gravetat és 20 mm més baix i les vies son 7 cm més amples. El resultat és un més que notable comportament ruter, sorprenentment còmode per a un pick-up. I també una facilitat de conducció que l'apropa, i molt, a les maneres dels millors SUV moderns.
 

La vista lateral és la més semblant a la Nissan Navara Foto: F.Boada


Tots els motors amb els que s'ofereix el Classe X són dièsel. Són els 2.3 de quatre cilindres turbo comuns al Navara, X220d amb 163 CV i X250d 190 CV . La primavera vinent arribarà la versió 350 d 4MATIC G-tronic. Amb motorització V6 propia de Mercedes-Benz i que entregarà 258 CV.

La tracció del Mercedes Benz Classe X és posterior o, per 1.565 €, integral connectable 4MATIC. Aquesta inclou reductora High 4L i fins bloqueig del diferencial posterior (extra de 595 €), per remolcar càrregues pesades sobre ferms relliscosos o bé practicar offroad extrem.

L'interior és reconeixible com a Mercedes a primera vista. Està construït amb cura i llueix alguns materials nobles com l'alumini o el cuir en els seus acabats. El quadre de comandament està presidit pel bonic volant multifunció i per una pantalla a color de 7 polzades, o bé com a extra de 8,4 polzades per visualitzar l'infoentreteniment i la navegació COMMAND Online. El selector del canvi va sobre la consola i just davant hi trobem el Touchpad també típic de Mercedes que governa tots els sistemes d'info-entreteniment.
 

L'interior del Classe X és prefectament reconneixible com a Mercedes Foto: F.Boada


La versió Power, que és la que hem pogut provar, ve molt equipada. De sèrie compta amb fars bixenó, llandes d'aliatge de 18 polzades, entapissat de pell, airbags, control de pressió de pneumàtics, climatitzador de dues zones ... Fins i tot pot dotar-se d'Active Brake Assist, lector de senyalètica vial, assistent a la pèrdua de carril i ESP amb assistent de remolc. També és un vehicle connectat, amb trucada d'emergència eCall i connexió al mòbil del propietari.

Homologat per a cinc places, les del darrere, com és habitual en els Pick-up, poden resultar una mica justes per a adults i tenen un respatller bastant vertical. 
 

Podem carregar fins a una tona de pes sobre la plataforma del Classe X Foto: F.Boada



El Mercedes-Benz Classe X s'enquadra dins del grup dels pick-up One Tone, capaços de transportar una càrrega útil màxima de més de 1.000 kg. A plataforma de càrrega hi cap un europalet en posició transversal entre els passos de roda i si es necessita encara més espai, la porta de la plataforma admet càrregues de fins a 400 kg.

Pel que fa a les cotes tot terreny, on el Classe X és defensa molt millor que la majoria dels SUV, pot travessar rius de fins a 600 mm, té un excel·lent angle d'atac de 31º, una alçada lliure de 221 mm fins a terra (amb pack Offorad opcional), puja rampes de 45º i admet una marxa inclinada lateral amb un límit de 49º. De fet podríem afirmar que és perfectament capaç de passar per allà on hi càpiga.

Mercedes-Benz X250d

 
 
 
 
 



 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Mazda CX5, elegancia i confort
El nou Mazda CX5, elegancia i confort | Marc Calvo
01/01/1970
Amb un redissenyat exterior i interior, amb modificacions de motor i interactivitat, Mazda ens porta el nou CX5.
El nou Mazda CX5, elegancia i confort
El nou Mazda CX5, elegancia i confort | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
Amb un redissenyat exterior i interior, amb modificacions de motor i interactivitat, Mazda ens porta el nou CX5.
Una nova manera d'entendre els esportius
Una nova manera d'entendre els esportius | F.Boada
Toyota Yaris 100H
Toyota Yaris 100H | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
01/01/1970
Petit, urbà i ecològic. Així es presenta el vehicle d'accés a la gamma híbrida de Toyota, que es va iniciar el pioner Prius i avui arriba fins al RAV4.
El Kia Stonic en el seu habitat predilecte, la ciutat
El Kia Stonic en el seu habitat predilecte, la ciutat | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
El nou SUV de Kia promet donar guerra als seus rivals dins el segment