Proves Motos

Provem la KTM Duke 125: com una esportiva de veritat a escala A1

Si hi ha una esportiva atractiva per als pilots de l'A1, aquesta és sens dubte la nostra protagonista. La KTM DUKE 125.

| 25/11/2017 a les 12:23h
Arxivat a: Proves Motos, Proves Motos, Carnet A1, Duke 125, KTM, Duke
La Duke 125 comprateix la seva agresiva imatge Street-Fighter amb la resta de les Duke
La Duke 125 comprateix la seva agresiva imatge Street-Fighter amb la resta de les Duke | F.Boada
La Duke 125 és una moto, que més enllà del simple mitjà de transport, és capaç de fer vibrar les ànimes motards, amb una estètica trencadora, encara més des de la seva última actualització, un motor ràpid i eficient, una part cicle digne d'admirar i un equipament que per a elles voldrien moltes motos de més cilindrada.

La més petita de les DUKE, hereta l'atractiva i poderosa imatge street-fighter de la seva estirp, marcada sobretot pel característic far LED dividit, el disseny del seu nou dipòsit, les seves tapes laterals, el nou escapament més compacte i el nou sub-xassís posterior més esmolat. Així que al contemplar-la queda clar el parentiu de la petita 125 amb la monstruosa 1290 Super Duke.

Una altra de les actualitzacions que ha sofert aquesta versió 2017, i que segur que agrada molt als usuaris més joves és l'adopció d'una pantalla TFT a color que pot a més de conjugar, en opció, amb el KTM My Ride que ofereix connectivitat via Bluetooth amb el nostre Telèfon intel·ligent. Tot controlat des dels controls de la pinya esquerra. Com ja fa temps a KTM destaquem la il·luminació a les pinyes de comandament, cosa cada vegada més freqüent en més motos ... Això si, de categories superiors.
 

La petita de les DUKE equipa components de primera divisió Foto: KTM


El disseny del seu característic i lleuger xassís multitubular en acer, que defineix també la seva imatge, permet agrupar les masses prop del centre de gravetat maximitzen la manejabilitat de la moto, ja sigui aportant l'agilitat necessària per moure-entre el trànsit urbà o enllaçant corbes en el nostre port de muntanya favorit.

El motor de 125 centímetres cúbics esgota el límit del permès per l'A1 i rendeix 15 Cavalls a 10.000 revolucions, el seu parell màxim és de 12 Newtons Metro a 7500 voltes. L'elaborat disseny del motor, l'ús dels millors materials, l'adopció d'una injecció electrònica d'última generació i el canvi de marxes de sis velocitats amb relació tancada contribueixen decisivament al fet que la petita Duke ofereixi unes prestacions brillants per al seu nivell de potència.

La Forquilla invertida de cartutx obert, signada per WhitePower, és lleugera, robusta i amb poc manteniment. El seu aspecte amb barres de 43 mil·límetres és imponent i compta amb 142 mil·límetres de recorregut. Darrere, ancorat a un basculant doble en alumini, hi trobem un monoamortidor amb molla progressiva, té 150 mil·límetres de recorregut i és regulable en precàrrega.

La frenada queda a càrrec d'un disc de 300 mil·límetres mossegat per una pinça radial de 4 pistons i darrere comptem amb un sol disc de 230 mil·límetres amb pinça monopistó. Ja en 2013 la Duke va ser la primera 125 a equipar ABS de sèrie. Avui en dia, la més petita de les Duke compta amb un sistema ABS des connectable de doble circuit amb modulador 9M +. Ajustat en col·laboració amb Bosch per tal d'obtenir una resposta perfecta d'un genuí fre esportiu gràcies a uns sensors extremadament sensibles.
 

La petita Duke és àgil entre el trànsit urbà i divertidissima en carretera Foto: F.Boada


Arribar còmodament amb els peus a terra és molt fàcil a la Duke, l'altura del seient està a 830 mil·límetres de terra, però l'estretor del conjunt permet arribar amb facilitat fins i tot a les talles més petites. A moure-la amb facilitat, també hi col·labora decisivament el seu contingut pes de 150 quilos en ordre de marxa. Això comptant que en aquesta última versió seu dipòsit de combustible és gairebé 2,5 litres més gran que l'anterior i té ara una capacitat de 13,5 litres. Amb una moto capaç de fregar els 3 litres de consum als 100 estarem a prop dels 400 quilòmetres d'autonomia que ja voldrien per a si moltes ruteres.

Esta clar que la Duke 125 no juga a la lliga de les motos econòmiques i el seu preu a la peninsùla esta sobre els 4.500 euros, però el que ofereix va molt més enllà del que ofereixen la majoria de motos de 125. No és una utilitària, és una moto amb components de primera capaç de fer-te vibrar com una esportiva de veritat, encara que sigui a petita escala. Com en totes les KTM pots recórrer al catàleg PowerParts de KTM i deixar el teu Duke 125 al teu gust.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
01/01/1970
Provem el SUV basat en el nou Subaru Impreza, l'XV. Sota el capó un 2.0 bòxer de gasolina atmosfèric, un bon sistema de tracció total i amanit amb molt d'equipament.
Imatge il·lustrativa
Ferran Rosàs
01/01/1970
Provem el SUV basat en el nou Subaru Impreza, l'XV. Sota el capó un 2.0 bòxer de gasolina atmosfèric, un bon sistema de tracció total i amanit amb molt d'equipament.
El nou Mazda CX5, elegancia i confort
El nou Mazda CX5, elegancia i confort | Marc Calvo
Marc Calvo
01/01/1970
Amb un redissenyat exterior i interior, amb modificacions de motor i interactivitat, Mazda ens porta el nou CX5.
Una nova manera d'entendre els esportius
Una nova manera d'entendre els esportius | F.Boada