El nou SEAT Ibiza 1.0 TGI té un consum de 3,3 kg / 100 km en mode GNC o, el que és el mateix, necessita una despesa de tan sols 2,81 euros per recórrer 100 km (preu GNC mitjà: 0, 85 € / kg). Mentre que el seu homòleg en gasolina, l'Ibiza de gasolina 1.0 TSI de 95 CV, necessita d'una despesa de 6,46 euros per cada 100 km, amb el seu baix consum mitjà de 4,7 l / 100 km (preu mitjà gasolina 95: 1,37 € / litre).

L'Ibiza TGI compta amb dos dispòsits un de 40 Litres per la gasolina i un altre de 13 pel gas Foto: SEAT
L'autonomia total, combinant tots dos dipòsits, és de 1.320 quilòmetres sense repostar. El SEAT Ibiza TGI utilitza sempre el GNC (Gas Natural Comprimit) com a combustible principal i preferencial. Una vegada que s'esgota, recorre a la gasolina com a font de combustible alternativa, produint-se el canvi de manera automatitzada i sense que el conductor percebi cap diferència en les prestacions o conducció dinàmica del vehicle. En el quadre de rellotges apareix un testimoni que informa el conductor que s'està circulant amb gas, a més de disposar dels respectius indicadors de nivell per a tots dos dipòsits i tipologia de combustibles. En aquest sentit, l'Ibiza TGI uneix dos vehicles en un, al poder circular en el seu vessant més sostenible i econòmica amb GNC (Gas Natural Comprimit), però també poder fer en manera gasolina com si es tractés d'un vehicle convencional.
El seu motor 1.0 TGI de tres cilindres i 12 vàlvules va associat a una caixa del canvi manual de 5 velocitats. Ofereix una potència màxima de 90 CV entre les 4.500 i les 5.800 rpm i un parell màxim de 160 Nm entre un règim de 1.900 i 3.500 rpm. Pel que fa a les prestacions, l'Ibiza TGI arriba a una velocitat màxima de 180 km / h, empra 12,1 segons per accelerar de 0 a 100 km / h, el consum mitjà és de 5 l / 100 km en mode gasolina i 4, 9 m3 / 100 km -3,3 kg / 100 km- en mode GNC i emet a l'atmosfera 114 g / km de CO2 en utilitzar gasolina i només 88 g / km de CO2 en mode GNC.

El repostatge del GNC és una operació ben sencilla Foto: SEAT
Cal destacar que el nou súper vendes híbrid està disponible en totes les versions d'acabat, incloent-hi l'esportiu FR. Aquest últim, també disposa d'una versió més completa. S'anomena 'FR Ecoplus', que incorpora una exclusiva llista d'equipament opcional, incloent-hi de sèrie el control de velocitat de creuer adaptatiu (ACC), fars Full LED, sistema de ràdio Mitjana System Plus amb pantalla tàctil a color de 20,3 cm (8 ''), Full Link, sensors d'aparcament davanter i posterior, o càmera de visió posterior, entre d'altres.
Per la seva banda, SEAT ofereix grans descomptes per a l'adquisició de l'Ibiza TGI, així com de la resta de la gamma que ofereix aquesta tecnologia -Mii, Lleó 5 portes i familiar ST i, ben aviat, també en el nou SUV urbà, Arona-. Així mateix, a més dels descomptes de la marca, el Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital, posa en marxa el nou Pla MOVALT per incentivar la compra de vehicles d'energies alternatives i netes. Amb tots els descomptes aplicats (incloent-hi els 2.500 € provinents del pla MOVALT), l'Ibiza TGI es posiciona en preu per sota de la gamma de gasolina TSI, igual que passa a la resta de la gamma de models TGI.

L'Ibiza TGI està disponible en tots els nivells d'acabat habituals Foto: SEAT
L'aposta de SEAT és clara amb els seus motors híbrids que combinen Gas Natural i Benzina, a causa dels molts avantatges que ofereix enfront d'altres alternatives híbrides del mercat. Cal destacar la seva eficiència energètica i consegüent estalvi econòmic, gràcies a un millor aprofitament de l'energia i a un cost per quilòmetre recorregut molt inferior a la gasolina. Per la seva banda, el motor híbrid del SEAT Eivissa TGI redueix les emissions de CO2 al voltant d'un 17% respecte al gasolina de 95 CV i, a més, la senzilla tecnologia implementada -que utilitza un únic motor-, redueix els costos de manteniment enfront d'altres alternatives, sense renunciar als seus dots prestacionals.
El GNC està emmagatzemat a alta pressió (aproximadament 200 bar) i, tant el dipòsit com els conductes, estan construïts i preparats per suportar aquesta pressió. Així mateix, el circuit disposa de vàlvules de seguretat que s'obren en una situació d'excessiva calor, deixant sortir el gas a l'atmosfera.
Com a comparació, aquesta evacuació mai passa, per exemple, en els vehicles de gasolina o dièsel. Els vehicles equipats amb tecnologia GNC estan subjectes als mateixos requisits de seguretat ('crash test') que la resta de vehicles, i obtenen els mateixos resultats; és a dir, que l'Ibiza TGI manté la màxima puntuació amb les seves cinc estrelles, en les proves de xoc EuroNCAP.